ron
Re: ron
Vždy jsem chtěl ramínko nějaké SME-čko, ale japonci jsou myslím dál.
Mikro Seiki i SAEC.
Jenže je to drahý koníček. A na všem záleží.
Výborný dojem na mě udělal Kenwood Direct Drive poloautomat. Takový klid z reprodukce, hodinářská práce repase.
I CDP Canor se mi líbil. Trochu přidané imprese z triod jsou fajn.
Děkuju ronovi za příležitost si poslechnout všechny ty poklady.
Davide určitě se domluv na poslech a dej Acutex přenosce ještě šanci. Na Dualu nemá chybu. Je tam všeho akurát.
Mikro Seiki i SAEC.
Jenže je to drahý koníček. A na všem záleží.
Výborný dojem na mě udělal Kenwood Direct Drive poloautomat. Takový klid z reprodukce, hodinářská práce repase.
I CDP Canor se mi líbil. Trochu přidané imprese z triod jsou fajn.
Děkuju ronovi za příležitost si poslechnout všechny ty poklady.
Davide určitě se domluv na poslech a dej Acutex přenosce ještě šanci. Na Dualu nemá chybu. Je tam všeho akurát.
Zvuk dobrý - všechno dobré
Re: ron
Oživím moje vlákno trochou prenoskovej archeológie.
Nejaký čas som nemal na hifi ani čas ani priestor, tak väčšina mojich pokladov ležala odložená v krabiciach a čakala (a stále čaká) na oživenie.
Pred pár dňami som pri dobrej príležitosti znova vytiahol Micro Seiki DD-40 a nastavil zopár prenosiek. Moja obľúbená Ortofonka MC-15 Super mk2 opäť nesklamala, dokázal by som s ňou žiť dlho. Ale keď už som bol u toho, vybalil som prenosku ktorú som získal ešte pred niekoľkými rokmi a nikdy si nenašiel príležitosť ju inštalovať: Kiseki Milltek Olympia.
Táto prenoska patrí niekam do nižšej rady Kiseki, jedná sa o high Output MC so plnotučným výstupom 2mV. Parametrami je ale na tom celkom slušne:
10Hz-50kHz -3dB
L/R separation 34 dB / 1kHz
Balance 0.3 dB /1kHz
Stylus Line Contact Nude
Cantilever: Sapphire
Compliance 10,5x10 dyne
Tracking 1.8-2.2 g
Mass 10g
Hmotnosťou i poddajnosťou je predurčená k ťažším ramienkam, spároval som ju s 12gramovým headshellom Sumiko, podľa kalkulačky sa dostávam s rezonančnou frekvenciou k 10Hz. Prítlak nastavujem na stupnici ramínka MA-505 na 2g. Jeho dynamický prítlak pomocou volfrámovej pružiny je neuveriteľne presný, po overení na digitálnej váhe nepotrebujem robiť žiadne korekcie. Ešte zarovnať VTA, a hrajeme :)
Nejaký čas som nemal na hifi ani čas ani priestor, tak väčšina mojich pokladov ležala odložená v krabiciach a čakala (a stále čaká) na oživenie.
Pred pár dňami som pri dobrej príležitosti znova vytiahol Micro Seiki DD-40 a nastavil zopár prenosiek. Moja obľúbená Ortofonka MC-15 Super mk2 opäť nesklamala, dokázal by som s ňou žiť dlho. Ale keď už som bol u toho, vybalil som prenosku ktorú som získal ešte pred niekoľkými rokmi a nikdy si nenašiel príležitosť ju inštalovať: Kiseki Milltek Olympia.
Táto prenoska patrí niekam do nižšej rady Kiseki, jedná sa o high Output MC so plnotučným výstupom 2mV. Parametrami je ale na tom celkom slušne:
10Hz-50kHz -3dB
L/R separation 34 dB / 1kHz
Balance 0.3 dB /1kHz
Stylus Line Contact Nude
Cantilever: Sapphire
Compliance 10,5x10 dyne
Tracking 1.8-2.2 g
Mass 10g
Hmotnosťou i poddajnosťou je predurčená k ťažším ramienkam, spároval som ju s 12gramovým headshellom Sumiko, podľa kalkulačky sa dostávam s rezonančnou frekvenciou k 10Hz. Prítlak nastavujem na stupnici ramínka MA-505 na 2g. Jeho dynamický prítlak pomocou volfrámovej pružiny je neuveriteľne presný, po overení na digitálnej váhe nepotrebujem robiť žiadne korekcie. Ešte zarovnať VTA, a hrajeme :)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- Mark Levinson
- Administrátor
- Příspěvky: 4230
- Registrován: 23 pro 2010 12:00
- Bydliště: Ostrava
Re: ron
Je fakt že "nižšia rada" je v úvodzovkách, snáď len tým že sa jedná o high-output MC z dolného cenového spektra Kiseki, parametrami a zvukom je ale ultimatívna.
Počul si konkrétne túto alebo nejaký iný model Kiseki? S podaním spodkov si to ale vystihol, hneď druhá vec ktorej som si všimol, hneď po podaní stredov (hlasov) a perfektnému prekresleniu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: ron
Toto je komponent ktorý vydržal v mojej zostave najdlhšie a nepodarilo sa mi za 8 rokov nájsť mu adekvátnu náhradu, aj keď už dlhšie poškuľujem po dobrom digitálnom zdroji ktorý by zvládol i trocha víc ako len strieborné placky.
Canor CD2 VR
Canor CD2 VR
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: ron
Áno - Kiseki Blue, spolu s Koetsu Black. Obidve boli nové, nerozohrané, čiže podmienky boli 1:1.rOn píše: ↑13 kvě 2020 13:07Je fakt že "nižšia rada" je v úvodzovkách, snáď len tým že sa jedná o high-output MC z dolného cenového spektra Kiseki, parametrami a zvukom je ale ultimatívna.Počul si konkrétne túto alebo nejaký iný model Kiseki? S podaním spodkov si to ale vystihol, hneď druhá vec ktorej som si všimol, hneď po podaní stredov (hlasov) a perfektnému prekresleniu.
kiseki_milltek.JPG
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
Re: ron
vlastním HO Kiseki Millek Aurora a i když raménko, na kterém jsi hrál buď nebylo evidentně vhodné (Nottingham Analogue Ace Space) anebo se ukázalo nutné opravit (Dynavector DV-505), tak se zdá, že zvuk bude kvalitativně na úrovni mé LO VDH MC10 - to mi přijde super vizitka :)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Luxman DA-06 & Audirvana Plus /Denon DN-961FA /Luxman PD-444 w Wheaton Triplanar mkII & VDH MC-10 + Dynavector DV 505 & Ortofon MC25E /Audiokultura Iskra 1 /Jeff Rowland Concentra I /[audio physic] Scorpio
- Mark Levinson
- Administrátor
- Příspěvky: 4230
- Registrován: 23 pro 2010 12:00
- Bydliště: Ostrava
Re: ron
Pred pár dňami som oprášil dvohc krásavcov z Japonska. SONY PS-X60, built-like-a-tank, výborne hrajúci Direct Drive s ramienkom PUA-7 a tichý, nádherný JVC Victor QL Y3F s ramienkom ovládaným servom.
Sony si náramne sadlo s MC Yamahou MC-7 na firemnom ľahkom headshelli. JVC aktuálne točím s Acutex LPM-312 STR na rigidnom headsheli od Micro Seiki. Shibata hrot dokáže z drážok vydolovať neskutočný detail.
Sony si náramne sadlo s MC Yamahou MC-7 na firemnom ľahkom headshelli. JVC aktuálne točím s Acutex LPM-312 STR na rigidnom headsheli od Micro Seiki. Shibata hrot dokáže z drážok vydolovať neskutočný detail.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: ron
S efičákom sme si spravili analógový večer a prevetrali moju zbierku prenosiek v dueli Sony vs JVC. Skúsili sme niekoľko kombinácii s headshellmi od Micro Seiki, Technicsu, Sony, ADC a SAEC, prenosky Technics 205CII, 205 CIIx, Nagaoka MP15, z MCčiek Yamaha MC-7, Supex 901 Super, AQ-505 a Kiseki Milltek. Najväčším prekvapením bola pre mňa kombinácia Yamahy MC-7 a headshellu SAEC uls2x na Sony, prostá synergia a nebolo ďalej potreba skúšať. Ramienko PUA-7 s MC-7 je háklivé na správne nastavenie geometrie a VTA, rozdiel oproti nastaveniu na hulváta je markantný.
U JVC trvalo nájsť synergiu trocha dlhšie, Nagaoka, Supex ani Yamaha ma moc nepresvedčili, a to som si myslel že servom kontrolované ramínko bude mať oproti PUA-7 navrch. Hrať to začalo až s keramikou pod LP a špičkovým MMkom od Acutexu.
U JVC trvalo nájsť synergiu trocha dlhšie, Nagaoka, Supex ani Yamaha ma moc nepresvedčili, a to som si myslel že servom kontrolované ramínko bude mať oproti PUA-7 navrch. Hrať to začalo až s keramikou pod LP a špičkovým MMkom od Acutexu.
Re: ron
Dikes za info. Super report.
Gramo: Denon DP-80 DasPlinth, Ramena:Bokrand 12”,Denon DA-309 10”,Prenosky: AT33MonoAnni, EMT JSD6G, Phono: PJ RS + LPS (Rix), SUT: Entre ET-100 (MySonicLab), Preamp: SPX 2010, Koncak: SPX A40 (A class), Repro: STH12 , Filter: NA, Kable: Rix,NA,Viborg,YT
Re: ron
Často projíždím jpn aukce a 2handy, kochám se pohledem na vintage mašinky a vždy mám svrbění něco koupit. Kdybych neměl pud sebezáchovy, mám už minimálně 10 podobných kolotočů doma a k tomu tak 50 přenosek. Takže obdivuji odvahu to zrealizovat a plně chápu nadšení
A analogový večer s porovnáváním přenosek? Ze zkušeností vím, jak moc velká zábava to může být! je vždy neskutečně poučné zjišťovat, jak velký vliv má na výsledný zvuk řetězec přenoska/headshell/ramínko/gramofon/nastavení. Stačí udělat jednu změnu v uvedených proměnných a z outsidera se rázem může stát vítěz!
A analogový večer s porovnáváním přenosek? Ze zkušeností vím, jak moc velká zábava to může být! je vždy neskutečně poučné zjišťovat, jak velký vliv má na výsledný zvuk řetězec přenoska/headshell/ramínko/gramofon/nastavení. Stačí udělat jednu změnu v uvedených proměnných a z outsidera se rázem může stát vítěz!
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: ron
Na hulváta vs na Baerwalda :) Takové to, keď sa ti nechce s každým novým headshellom piplať s feickertovou šablónou a dolaďovať geometriu, tak overhang nastavíš zhruba podľa druhého headshellu, VTA od oka, a prítlak podľa stupnice na závaží.
Re: ron
Přesně tak!
Při poslechové seanci, kde máme více přenosek a headshellů, to děláme podobně, jinak to ani nejde. Pro základní představu o charakteru stačí jednoduchá šablona (např. Geodisk) nebo rovnou nastavení od oka podle předchozí přenosky a váha. VTA, antiskating atd se neřeší.
Při precizním nastavení protraktorem a měřící deskou, nebo nedej bože přes Adjust+ by toho člověk moc nestihl..
Při poslechové seanci, kde máme více přenosek a headshellů, to děláme podobně, jinak to ani nejde. Pro základní představu o charakteru stačí jednoduchá šablona (např. Geodisk) nebo rovnou nastavení od oka podle předchozí přenosky a váha. VTA, antiskating atd se neřeší.
Při precizním nastavení protraktorem a měřící deskou, nebo nedej bože přes Adjust+ by toho člověk moc nestihl..
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: ron
Taky můžeme porovnat nejlepší digitál proti nejlepšímu analogu. To by byla teprve ta pravá zábava.
EP reprosoustavy + SE-833 MX Challenge + Lampizator Pacific + Pink Faun 2.16x/ultra + Sroll Purity Quntum system + 2x SoTM sNH-10G + Ediscreation LPS, AAI Maestozo LAN, Cryo Ref. Cora kabely od EP , Kraut Gold pro Aes/ebu
Re: ron
Ktorý je najlepší analóg? To je naozaj veľmi problematická otázka, na rozdiel od digitálu. Je to ten, ktorý má najlepšiu prenosku, alebo rameno, alebo chassis? Je tam toľko možných kombinácií....
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
Re: ron
Pri gramo vetve máš pravdu ale dá sa porovnať aj analog master páska z kotučáku a to by bolo zaujímavé.
Re: ron
kazdy kotucak ma tiez iny charakter a neexistuje uplne ten najlepsi... technics? revox? tascam? studer?
Gramo: Denon DP-80 DasPlinth, Ramena:Bokrand 12”,Denon DA-309 10”,Prenosky: AT33MonoAnni, EMT JSD6G, Phono: PJ RS + LPS (Rix), SUT: Entre ET-100 (MySonicLab), Preamp: SPX 2010, Koncak: SPX A40 (A class), Repro: STH12 , Filter: NA, Kable: Rix,NA,Viborg,YT
Re: ron
Touto fázou som si asi prešiel, vďaka tomu sa u mňa vystriedalo zopár zaujímavých japonských Direct Drive, ramienok a prenosiek. Teraz už radšej na japonské aukčné servre nechodím, nebolo by to kam dávať :) tak už len vyťahujem a oprašujem skvosty na ktoré som roky nemal čas. Pred rokmi som začal s Micro Seiki DD-40 a oblúkom som sa k nemu vrátil, vo forme MS DD-7 i s bázou pre upevnenie druhého ramienka (SAEC 308N alebo Audiocraft 3000)
Kupovať niečo z Japonska ale nie je vždy tak jednoduché ako to vyzerá, občas to dopadlo tak že namiesto vymazleného gramofónu prišiel projekt na ktorom som potom strávil týždne času než som ho dostal do formy. Trebárs taký Kenwood KP-07, ktorý som rozobral do posledného šroubku a menil i ložiská v ramínku.. Mám o ňom vlákno na vinylengine.
Sony nebol výnimkou, i keď našťastie pohon i ramínko sú v top stave.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: ron
Ano, přesně takových komplikací se obávám, nemaje dostatek vlastních manuálních dovedností a vybavení pro domácí rozborku/sborku.
Každopádně na vinylengine skvěle popsané
Každopádně na vinylengine skvěle popsané
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: ron
To jako vážně?
Pro mě má porovnávání význam pouze tehdy, pokud se rozhoduji mezi dvěma či více alternativami, jak vylepšit zvuk svého zařízení. A jelikož otázku, zda analog nebo digitál mám už vyřešenou (pochopitelně jak analog, tak i digitál - co neseženu na vinylu, koupím na CD), tak mě porovnávání digitál vs analog vůbec nevzrušuje.
Re: ron
tujatuja píše: ↑12 led 2021 16:00To jako vážně?
Pro mě má porovnávání význam pouze tehdy, pokud se rozhoduji mezi dvěma či více alternativami, jak vylepšit zvuk svého zařízení. A jelikož otázku, zda analog nebo digitál mám už vyřešenou (pochopitelně jak analog, tak i digitál - co neseženu na vinylu, koupím na CD), tak mě porovnávání digitál vs analog vůbec nevzrušuje.
Reagoval jsem na toto. Je to jen zábava, nic za tím nehledej.Ktorý je najlepší analóg? To je naozaj veľmi problematická otázka, na rozdiel od digitálu. Je to ten, ktorý má najlepšiu prenosku, alebo rameno, alebo chassis? Je tam toľko možných kombinácií....
EP reprosoustavy + SE-833 MX Challenge + Lampizator Pacific + Pink Faun 2.16x/ultra + Sroll Purity Quntum system + 2x SoTM sNH-10G + Ediscreation LPS, AAI Maestozo LAN, Cryo Ref. Cora kabely od EP , Kraut Gold pro Aes/ebu
Re: ron
Tak schvalne!
Z leva:
Supex
Audioquest
Kiseki
Audio Technica
Ortofon
???
Z leva:
Supex
Audioquest
Kiseki
Audio Technica
Ortofon
???
Luxman DA-06 & Audirvana Plus /Denon DN-961FA /Luxman PD-444 w Wheaton Triplanar mkII & VDH MC-10 + Dynavector DV 505 & Ortofon MC25E /Audiokultura Iskra 1 /Jeff Rowland Concentra I /[audio physic] Scorpio
Re: ron
Takmer :)
Supex SD 901 Super II na headshelli Jeweltone JTS-555
Audioquest AQ-505, Orsonic AV-11s
Kiseki Milltek, Sumiko HS-12
Denon DL-303, SAEC ULS3 ceramic
Ortofon MC20, Ortofon VMS headshell
A veľmi šikovný box Fidelity Research K-5 Cartridge Keeper
Supex SD 901 Super II na headshelli Jeweltone JTS-555
Audioquest AQ-505, Orsonic AV-11s
Kiseki Milltek, Sumiko HS-12
Denon DL-303, SAEC ULS3 ceramic
Ortofon MC20, Ortofon VMS headshell
A veľmi šikovný box Fidelity Research K-5 Cartridge Keeper