Podložky pod LP "slipmatt"
Re: Podložky pod LP "slipmatt"
Tak pre zvedavcov som spravil narýchlo fotky mobilom s bleskom. Nevystihujú úplne realitu ale aspoň napovedia. Nie je to žiaden dizajnový zázrak, to uznávam.
Mám ho takto zhruba týždeň čo som ho spravil, ešte ho len zabehávam. Šasi je z troch 22mm MDF, stredná MDF je rozdelená na komory vyplnené olovenými brokmi zaliatymi do vosku. Celé šasi sedí na magnetických nožičkách od Projectu. Ramienko WE-308N je položené na posuvnom uložení aby sa dala meniť montážna vzdialenosť a teda aj možnosť skušať rôzne geometrie nastavenia prenosky. Prenosky mám Denon DL-103, Hana SL a Audiotechnika AT33-PTGII. WE-407/23 je uložená napevno, má keramický headshell originál SAEC.
Mám ho takto zhruba týždeň čo som ho spravil, ešte ho len zabehávam. Šasi je z troch 22mm MDF, stredná MDF je rozdelená na komory vyplnené olovenými brokmi zaliatymi do vosku. Celé šasi sedí na magnetických nožičkách od Projectu. Ramienko WE-308N je položené na posuvnom uložení aby sa dala meniť montážna vzdialenosť a teda aj možnosť skušať rôzne geometrie nastavenia prenosky. Prenosky mám Denon DL-103, Hana SL a Audiotechnika AT33-PTGII. WE-407/23 je uložená napevno, má keramický headshell originál SAEC.
Re: Podložky pod LP "slipmatt"
Tá zmena je naozaj výrazná. Nie iba s meďou a bez nej, ale aj nerezová, ja mám vyrezaný stred na obidvoch, meď mám navyše navŕtanú a všetky úpravy priniesli výrazné zmeny. Prečítaj si môj predchádzajúci príspevok. To isté sme skúšali aj u Dastu, aj u Žabinyho. Zmeny boli rôzne, u každého hralo lepšie niečo iné, ale všetky boli výrazné.
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
Re: Podložky pod LP "slipmatt"
JAPEX,
Porovnání, které popisuji u Orbe, bylo pouze mezi měděnými podložkami.
Kdybych popisoval rozdíl s mědí a bez mědi, tak bych se opakoval, platí vše výše popsané od kolegů i ode mně.
Ještě jedna věc je zajímavá a to,že u modelů, které mají těžší talíř se více zvukově líbí slabší varianta podložky.To jak u Orbe, tak u Transrotor, který jsme zkoušeli dvakrát,jednou u Valdy v Karviné ve studiu, podruhé u Otikle v Praze na vyšším modelu.U Otíka (Otikle) to byl vzhledem k dalším článkům sestavy takový zvukový zážitek, který se nepostěstí hned tak někde slyšet.
Neméně zajímavé je i to, že slabší podložka byla původně záměrována pro odpružené gramofony,aby se váhou nenamáhal odpružovací systém .
Navzdory tomu, Lynn Sondek a ProJect Classic, podávají lepší výsledky na podložce tl.3mm., vážící 1,7kg a těžké pevné gramofony jako Transrotor si lépe rozumí s lehkým slipmatem vážícím 0,85kg.
Porovnání, které popisuji u Orbe, bylo pouze mezi měděnými podložkami.
Kdybych popisoval rozdíl s mědí a bez mědi, tak bych se opakoval, platí vše výše popsané od kolegů i ode mně.
Ještě jedna věc je zajímavá a to,že u modelů, které mají těžší talíř se více zvukově líbí slabší varianta podložky.To jak u Orbe, tak u Transrotor, který jsme zkoušeli dvakrát,jednou u Valdy v Karviné ve studiu, podruhé u Otikle v Praze na vyšším modelu.U Otíka (Otikle) to byl vzhledem k dalším článkům sestavy takový zvukový zážitek, který se nepostěstí hned tak někde slyšet.
Neméně zajímavé je i to, že slabší podložka byla původně záměrována pro odpružené gramofony,aby se váhou nenamáhal odpružovací systém .
Navzdory tomu, Lynn Sondek a ProJect Classic, podávají lepší výsledky na podložce tl.3mm., vážící 1,7kg a těžké pevné gramofony jako Transrotor si lépe rozumí s lehkým slipmatem vážícím 0,85kg.
Technics SL1210/SME3009,Ortofon A95, Jo No8,Yosegi, Pro-ject phono RS,Step Up trafo Ortofon Verto , Brassany, Vincent/Casea Lynx MK2, Xavian Carisma, Noble Audio Sunrise,
Furutech, VdH 501silver, Sroll, Mondiale2
Furutech, VdH 501silver, Sroll, Mondiale2
Re: Podložky pod LP "slipmatt"
Nemůže to mít souvislost i s tím, že těžší mají již z výroby těžší talíř?
Poslouchám hudbu, která se mi líbí, mám to co mám a co jsem ochoten zaplatit.
Re: Podložky pod LP "slipmatt"
mě se moc líbí. Teda nelíbí se mi ten vypínač na horní straně, ale jinak je to taková syrová záležitost a parádními rameny - co takhle v nějakém vlastním vlákně (osobním?) popsat a třeba ukázat celou konstrukci? Ložisko, motor, talíř ad. - mechanismus posunu ramena by mě osobně velmi zajímal...
sorry za off-topic
Luxman DA-06 & Audirvana Plus /Denon DN-961FA /Luxman PD-444 w Wheaton Triplanar mkII & VDH MC-10 + Dynavector DV 505 & Ortofon MC25E /Audiokultura Iskra 1 /Jeff Rowland Concentra I /[audio physic] Scorpio
Re: Podložky pod LP "slipmatt"
Dasto, Technicsa si už skúšal? Ktorá hrúbka mu sedí lepšie?
Luxman L-590AX MkII, Revel Performa3 F-206, Luxman D-05u, Technics SL-1200GR, PJ Signature 10, Benz Micro ACE S L, Cadenza Black
Re: Podložky pod LP "slipmatt"
jupol,
Zkoušel jsem oba typy modelu 1210,starý model koupený v roce 2003(SL1210mk2),i nový model SL 1210 GR, který kupoval kamarád, v červenci tohoto roku.
U mého (starší model) Technicse používám pod měděnou 3mm podložkou ještě třímilimetrový vinylový slipmat, takže měděná podložka neleží přímo na hliníkovém talíři.Mám to tak proto, že originální gumový slipmat dodávaný k tomuto modelu je tlustý 6.mm, předloni jsem měnil gumu za vinylové podložky Vibrostop, výrobce doporučuje na starší model dvě třímilimetrové podložky na sebe.
Po výměně ramene za SME3009mk2 Improved jsme nastavili VTA též na 6mm tloušťku podložky.
Nechtěl jsem měnit VTA jen k vůli tomu, abych mohl mít měděnou podložku přímo na talíři, roli v tom hrálo i to, že měď a hliník spolu tvoří článek, i když v domácích podmínkách by to nebylo tak markantní, jako při styku obou kovů ve venkovním prostředí.
Na takto připraveném gramofonu,hraje z měděných podložek jednoznačně lépe 3mm verze.Rozdil je hlavně v podání nižších středů a basové složky.
Výšky zdají se též lépe prokreslené.
Nový model 1210GR má gumu tlustou pouze 3mm, takže stačí pouze prohodit 3mm měděnou podložku a může se hrát, aniž by se měnilo VTA.
Nový model se projevuje zvukově velmi podobně jako starý, jemné rozdíly ve zvuku bych spíš přičítal rozdílným ramenům a přenoskám, než slipmatu.
Slabší podložka se projevuje též velmi podobně, jako u staršího modelu.Krapet slabší na spodku, jinak super.Vhodné na desky, které jsou hodně nabasované,tj v podstatě většina nově vydaných reedic.
Je dobré mít podložky obě.
Zkoušel jsem oba typy modelu 1210,starý model koupený v roce 2003(SL1210mk2),i nový model SL 1210 GR, který kupoval kamarád, v červenci tohoto roku.
U mého (starší model) Technicse používám pod měděnou 3mm podložkou ještě třímilimetrový vinylový slipmat, takže měděná podložka neleží přímo na hliníkovém talíři.Mám to tak proto, že originální gumový slipmat dodávaný k tomuto modelu je tlustý 6.mm, předloni jsem měnil gumu za vinylové podložky Vibrostop, výrobce doporučuje na starší model dvě třímilimetrové podložky na sebe.
Po výměně ramene za SME3009mk2 Improved jsme nastavili VTA též na 6mm tloušťku podložky.
Nechtěl jsem měnit VTA jen k vůli tomu, abych mohl mít měděnou podložku přímo na talíři, roli v tom hrálo i to, že měď a hliník spolu tvoří článek, i když v domácích podmínkách by to nebylo tak markantní, jako při styku obou kovů ve venkovním prostředí.
Na takto připraveném gramofonu,hraje z měděných podložek jednoznačně lépe 3mm verze.Rozdil je hlavně v podání nižších středů a basové složky.
Výšky zdají se též lépe prokreslené.
Nový model 1210GR má gumu tlustou pouze 3mm, takže stačí pouze prohodit 3mm měděnou podložku a může se hrát, aniž by se měnilo VTA.
Nový model se projevuje zvukově velmi podobně jako starý, jemné rozdíly ve zvuku bych spíš přičítal rozdílným ramenům a přenoskám, než slipmatu.
Slabší podložka se projevuje též velmi podobně, jako u staršího modelu.Krapet slabší na spodku, jinak super.Vhodné na desky, které jsou hodně nabasované,tj v podstatě většina nově vydaných reedic.
Je dobré mít podložky obě.
Technics SL1210/SME3009,Ortofon A95, Jo No8,Yosegi, Pro-ject phono RS,Step Up trafo Ortofon Verto , Brassany, Vincent/Casea Lynx MK2, Xavian Carisma, Noble Audio Sunrise,
Furutech, VdH 501silver, Sroll, Mondiale2
Furutech, VdH 501silver, Sroll, Mondiale2
Re: Podložky pod LP "slipmatt"
Dasto, dik za podrobný popis. Ten orig. slipmatt na mojom Technicse GR má priemer cca 292 mm a prečnieva cez vysústružený malý skok na tanieri.
Ideálne by asi bolo, aby medený slipmat zapadol do tohoto vysústruženého taniera bez prstenca a to je cca 287 mm. Nemám ale úplne presné meradlo...
Ideálne by asi bolo, aby medený slipmat zapadol do tohoto vysústruženého taniera bez prstenca a to je cca 287 mm. Nemám ale úplne presné meradlo...
Luxman L-590AX MkII, Revel Performa3 F-206, Luxman D-05u, Technics SL-1200GR, PJ Signature 10, Benz Micro ACE S L, Cadenza Black
Re: Podložky pod LP "slipmatt"
Neviem či je to vidieť.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Luxman L-590AX MkII, Revel Performa3 F-206, Luxman D-05u, Technics SL-1200GR, PJ Signature 10, Benz Micro ACE S L, Cadenza Black
Re: Podložky pod LP "slipmatt"
Ano,mám na Technicsu též měděnou podložku 287mm.
Technics SL1210/SME3009,Ortofon A95, Jo No8,Yosegi, Pro-ject phono RS,Step Up trafo Ortofon Verto , Brassany, Vincent/Casea Lynx MK2, Xavian Carisma, Noble Audio Sunrise,
Furutech, VdH 501silver, Sroll, Mondiale2
Furutech, VdH 501silver, Sroll, Mondiale2
Re: Podložky pod LP "slipmatt"
Tak super, díky pekne...
Luxman L-590AX MkII, Revel Performa3 F-206, Luxman D-05u, Technics SL-1200GR, PJ Signature 10, Benz Micro ACE S L, Cadenza Black
Re: Podložky pod LP "slipmatt"
Ako som písal vyššie, rozdielny zvuk je pri podložkách z rôznych materiálov, ale zvuk sa dá meniť aj odvŕtaním podložky. Nejedná sa o obmedzenie vibrácií podložky, pretože keď sa zavesia, všetky zvonia, ale skôr o ich naladenie. Napr. medená podložka plná hrá lepšie vo vyšších frekvenciách. Vyrezaním stredového otvoru cca 105 mm (na priemer etikety LP) sa zvuk posunie viac do spodných frekvencií. Vyrezaním ďalších otvorov sa zvuk spresní a hlavne sú čistejšie a presnejšie spodné stredy a basy. Čistota výšok ostáva bez zmeny, iba sú trochu viac v pozadí. Ale hlavne som zistil, že odvŕtaním sa zvuk výrazne spresní a je lepšie podanie jednotlivých nástrojov v priestore. Oceňujem ho hlavne pri symfóniách a orchestrálnom jazze. Aj v rockovej hudbe je rozlíšenie lepšie. Návod na vŕtanie nie je. Najlepšie je skúšať a pridávať diery. Ak je zvuk vyhovujúci, prestať. Takto som si naladil medenú podložku a teraz idem pracovať na nerezovej. Sám som zvedavý, kde sa bude zvuk uberať, pretože nerezová podložky s vyrezaným stredom hrá podstatne vyššie, ako medená a tedy aj slabšie na basy. Veľmi dobrá je na prebasované nahrávky, ako napr. švédske ACT. Dosť vie vylepšiť aj niektoré zahuhlané nové nahrávky. Konkrétne Pink Floyd nové nahrávky za veľa nestoja, ale na nerezovej podložke sú počúvateľné. Na druhej strane nahrávky od ECM sú na nerezovej podložke ukričané a bez spodných basov. Sú síce tam, ale sú "tenké". V mojej fonotéke je cca 20% LP, ktoré hrajú lepšie na nereze.
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
Re: Podložky pod LP "slipmatt"
Ešte by som doplnil: porovnávaním napr. zosilňovačov na tej istej aparatúre sa nedá určiť, ktorý hrá lepšie. Veľa ráz som bol svedkom ako pomerne lacná a dobre zladená aparatúra v akusticky dobrej miestnosti hrá podstatne lepšie, ako zle zladená s násobne drahšími prístrojmi. Obidva prípady sa vyskytujú aj u členov tohoto fóra. Ako som písal, B&W 802 D3, 800 D3, 800 D2 a ani 802 D2 - mne zvuk absolútne nevyhovuje. Ale u známeho som počul hrať B&W 802 D2 cez konce Jeff Rowland 201 (s tými lacnými zdrojmi) s predzosilňovačom AR REF 3 a zvuk bol naozaj dokonalý.
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
Re: Podložky pod LP "slipmatt"
Dnes som dokončil a vyskúšal odvŕtanú nerezovú podložku. Stred je vyrezaný (viď foto vyššie) a po vonkajšom aj vnútornom obvode sú navŕtané po 4 otvory o priemere 30mm pod uhlom 90°na striedačku. Potvrdila sa mi teória z predchádzajúceho príspevku. Oproti nenavŕtanej podložke sa zvuk posunul nižšie, výrazne zosilneli a spevneli basy a zjemnili sa výšky. Oproti medenej podložke je zvuk presnejší, je lepšia lokalizácia nástrojov, detailnejšie výšky a čistejšie basy, ale na druhej strane je viac analytický a chladnejší. Medená podložka hrá teplejšie, príjemnejšie a zvuk je mohutnejší, má lepšie podanie nižších stredov a vyšších basov. Vokály a dychové nástroje znejú príjemnejšie, klavír je zas temnejší. Najspodnejšie basy sú výraznejšie. Ťažko povedať, ktorá hrá lepšie, je to vyslovene na vkuse poslucháča. Ale jednoznačne, obidve majú podstatne lepší vplyv na zvuk, ako bežne používané - korkové, filcové, vinylové a pod.
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
Re: Podložky pod LP "slipmatt"
Psal jsem již ve svém vlákně,ale patří to spíš sem.Včera ke mně dovezl Saša carbonovy slipmat a s mědi funguje jako takový rozjasnovac horších lp.U dobrých lp už to bylo na mě moc,ale u horších jakoby jim vdechla život.Slipmat je tenký a skoro nic neváží,takže se nemusí nic nastavovat,stačí jen vložit a hrát
Re: Podložky pod LP "slipmatt"
Když jsem dal na Oracle pod 1,5mm, nepoznal jsem vliv vůbec. Když jsem dal na, tak se zvuk 1,5 mědi přiblížil k charakteru 3mm mědi.
Na Garrard to pod nedám - carbon má 300mm a u talíř u garrarda 295 a má mírně zvednuté okraje, takže bych carbon poškodil
A ostříhávat se mi jej nechce. Zatím...
Ano, těch variant a proměnných jsou taková kvanta, že kdyby chtěl člověk vše vyzkoušet, tak nedělá nic jiného. A já raději poslouchám. Takže když donesu něco nového, zkusím 2-3 varianty, o kterých jsem slyšel od kamarádů či četl na zahr. fórech, popř. které by mohly být dle mého selského rozumu přínosem, vyberu co se mi líbí nejvíc a dalších X variant mne nechává chladným... Kdyby jsi chtěl být totiž důsledný, musíš u každé změny vždy zohlednit i dalších X proměnných - přítlak, kabel, přenosku, ramínko, nastavení preampu, druh poslouchané hudby, konkrétní vydání atd atd... A to by opravdu byl opravdu celoživotní projekt.
Schválně si to propočítej, kolik by těch pokusů muselo být - mám cca 15druhů slipmatů, 7 přenosek (každá s možností nastavení v rozsahu+- cca 0,3g), 4 ramínka, 8 druhů heeadshelů, 2 druhy preampů (každý se možností cca 10-20 druhů nastavení), 5 phono kabelů atd atd...
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: Podložky pod LP "slipmatt"
No rozhodně bych rád vyzkoušel, zvukově né úplně povedených desek bych našel dost a dost
Hi-Fi: Triangle Magelan Concerto, Linn, Sroll
Re: Podložky pod LP "slipmatt"
Jj,na to je to v kombinaci s mědí ideální,carbon na měď,stojí to rozumné prachy,nemusí se nic nastavovat,takže objednávám A jak píšeš,zvukově méně podarenych lp mám taky dost
Re: Podložky pod LP "slipmatt"
Nechal jsem si vyrobit Cu slipmat u Ferospol s.r.o.
Rozměry: 295,5/105/3mm. Váha 1,6kg.
Kvalita řezu vodním paprskem Q4.
Zdůrazňoval jsem vzhledovou kvalitu aspoň jedné strany.
Cena s DPH, řezem a dopravou 1147Kč,-.
Povrch je krásně hladký, Sidolem napoprvé téměř zrcadlový lesk. Řezné plochy mají jemnou strukturu, která se dá zjemnit (odstranit) jemným smirkem. Nutno srazit hrany. Rozměry sedí nafous.
Zvuk budu testovat posléze...
http://www.feropol.cz/cz/product/med-plechy/24/22/
http://www.feropol.cz/cz/vodni-paprsek/
Rozměry: 295,5/105/3mm. Váha 1,6kg.
Kvalita řezu vodním paprskem Q4.
Zdůrazňoval jsem vzhledovou kvalitu aspoň jedné strany.
Cena s DPH, řezem a dopravou 1147Kč,-.
Povrch je krásně hladký, Sidolem napoprvé téměř zrcadlový lesk. Řezné plochy mají jemnou strukturu, která se dá zjemnit (odstranit) jemným smirkem. Nutno srazit hrany. Rozměry sedí nafous.
Zvuk budu testovat posléze...
http://www.feropol.cz/cz/product/med-plechy/24/22/
http://www.feropol.cz/cz/vodni-paprsek/
Re: Podložky pod LP "slipmatt"
Fotecka by nebyla Mimochodem zjišťuji,že Feropol mám pár kiláků od baráku
Re: Podložky pod LP "slipmatt"
Fotečku časem přidám...
P.S.: Opravuju název firmy: FEROPOL s.r.o.
P.S.: Opravuju název firmy: FEROPOL s.r.o.
Re: Podložky pod LP "slipmatt"
Ahoj kutilko, děkuji za prošlapání cestičky. Cena je parádní, zakázková práce je drahá, sidolem to doleštíme rádi. :-ss
Dovolím si přidat do burzy nápadů keramický slipmat.
Jedna cesta by byla objednávka u některé z českých porcelánek. kde se vám budou věnovat specialisté pro kusové zakázky, anebo opět japonská cesta - keramický slipmat AUDIO-TECHNICA AT-600, k dostání u nás v bazaru. viewtopic.php?f=33&t=6131
Cituji z netu :
Tento slipmat je OEM výrobou společnosti NORITAKE. Tři keramické gramofonové slipmaty NORITAKE NC-01 a SONY XP-T1 a audiotechnika AT600 jsou stejným produktem.
Hmotnost asi 1350 gramů.
Dovolím si přidat do burzy nápadů keramický slipmat.
Jedna cesta by byla objednávka u některé z českých porcelánek. kde se vám budou věnovat specialisté pro kusové zakázky, anebo opět japonská cesta - keramický slipmat AUDIO-TECHNICA AT-600, k dostání u nás v bazaru. viewtopic.php?f=33&t=6131
Cituji z netu :
Tento slipmat je OEM výrobou společnosti NORITAKE. Tři keramické gramofonové slipmaty NORITAKE NC-01 a SONY XP-T1 a audiotechnika AT600 jsou stejným produktem.
Hmotnost asi 1350 gramů.
Zvuk dobrý - všechno dobré
Re: Podložky pod LP "slipmatt"
Cena je výborná, predpokladám, že sa nejedná o klampiarsku meď (s prímesou Zn). Medzi tými materiálmi, čo si "linkol" by bol možno zaujímavý dural (Al+Cu a bronz Cu+Sn+Zn, prípadne mosadz Cu+Zn). Ale tých variant je "more". Niektoré vyskúšam Ďakujem za tip.kutilka píše: ↑21 srp 2019 07:37 Nechal jsem si vyrobit Cu slipmat u Ferospol s.r.o.
Rozměry: 295,5/105/3mm. Váha 1,6kg.
Kvalita řezu vodním paprskem Q4.
Zdůrazňoval jsem vzhledovou kvalitu aspoň jedné strany.
Cena s DPH, řezem a dopravou 1147Kč,-.
Povrch je krásně hladký, Sidolem napoprvé téměř zrcadlový lesk. Řezné plochy mají jemnou strukturu, která se dá zjemnit (odstranit) jemným smirkem. Nutno srazit hrany. Rozměry sedí nafous.
Zvuk budu testovat posléze...
http://www.feropol.cz/cz/product/med-plechy/24/22/
http://www.feropol.cz/cz/vodni-paprsek/
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
Re: Podložky pod LP "slipmatt"
Slíbené foto.
(Vodováha je na snímku kvůli zobrazení kvality povrchu - zrcadlení.)
(Vodováha je na snímku kvůli zobrazení kvality povrchu - zrcadlení.)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Podložky pod LP "slipmatt"
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Podložky pod LP "slipmatt"
Pýtal som sa iba preto, lebo klampiarska meď je tvrdšia, obsahuje pomerne vysoké percento Zn (niektorá až na hranici mosadze) a aj podložka z nej má iný zvuk. Ak si na Tvojom slipmate navŕtaš diery diery napr. podľa môjho obrázka vyššie, získaš hlbší a pevnejší bas, aj stredy sa posunú do nižších frekvencií a výšky budú jemnejšie, ale rovnako presné.
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
Re: Podložky pod LP "slipmatt"
Jen aby ty úpravy můj RPM-1 carbon s AT440mlb vůbec poznal...
Re: Podložky pod LP "slipmatt"
Nějaké nové dojmy ze zvuku už máš?
Technics SL1210/SME3009,Ortofon A95, Jo No8,Yosegi, Pro-ject phono RS,Step Up trafo Ortofon Verto , Brassany, Vincent/Casea Lynx MK2, Xavian Carisma, Noble Audio Sunrise,
Furutech, VdH 501silver, Sroll, Mondiale2
Furutech, VdH 501silver, Sroll, Mondiale2
Re: Podložky pod LP "slipmatt"
Tak to je na delší dobu....
Re: Podložky pod LP "slipmatt"
Kutilka
A nemůže se na roztočeném kolotoči slipmatt pod LP pohnout (lehce posouvat), pokud je uprostřed vyvrtaný ten velký otvor a nedrží ho tudíž středový trn? Má to takto upravené i Aretax.
A nemůže se na roztočeném kolotoči slipmatt pod LP pohnout (lehce posouvat), pokud je uprostřed vyvrtaný ten velký otvor a nedrží ho tudíž středový trn? Má to takto upravené i Aretax.
Re: Podložky pod LP "slipmatt"
Posunout se teoreticky může, ale při běžné manipulaci je svou vahou docela usazen. Při běžném provozu určitě ne. Navíc mám na desce ještě přítlačný clamp.
A není problém uchytit jej na třech bodech kousíčky oboustranné samolepky tloušťky 00nic.
A není problém uchytit jej na třech bodech kousíčky oboustranné samolepky tloušťky 00nic.
Re: Podložky pod LP "slipmatt"
Ten clamp ma uz rozmětově oporu na pevne cásti slipmattu,samozrejme přes elpíčko? Aby desku neprohýbal do otvoru slipmattu, i kdyz se jedna jen třeba o blbé 3mm výšky.
Re: Podložky pod LP "slipmatt"
Rozměrově
Re: Podložky pod LP "slipmatt"
Keď nevyskúšaš, nič nespoznáš. Aj ja som skúšal a - poznal. V zásade som zistil, že bez ohľadu na materiál slipmatu platí, že čím viac otvorov, tým hlbšie ide zvuk. Ale ani to sa nesmie preháňať, aby zvuk neostal zahuhlaný. Ja som sa trafil a slipmat som nakoniec zvolil nerezový. Zvuk je presnejší, vzdušnejší. Bez otvorov bol ostrejší, ako pri medi, ale otvory ho výrazne posunuli dole, hlavne basy sú pevnejšie a presnejšie. Výšky boli na nerezovom slipmate vždy jasnejšie, vzdušnejšie, ako pri medi.
Halíř: V žiadnom prípade, ani keď použiješ ťažký prítlak sa LP neprehýba. Ani nemôže, pretože stredové závažie pôsobí na LP viac strihovou silou, ako na ohyb (medzi stredovkou a výrezom na slipmate je minimálna dĺžka páky, na ktorej stredové závažie spôsobuje ohyb), teda závažie účinnejšie pritlačí LP na slipmat.
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
Re: Podložky pod LP "slipmatt"
Konečná verzia nerezového slip
matu:Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
Re: Podložky pod LP "slipmatt"
Stredové závažie prítlak lp na slipmat zvýši ale asi by som nekombinoval slipmat s výrazom s nejakým extra ťažkým závažím. S ľahším by to fungovať mohlo.
Nejaké slipmaty čo mám to majú riešené miernym zapustením akurát pre label.
Zaujimalo by ma ešte ako to centrujete, nerozhodí to balanc taniera? I pol milimetra mimo už bude na tom priemere dosť.
Nejaké slipmaty čo mám to majú riešené miernym zapustením akurát pre label.
Zaujimalo by ma ešte ako to centrujete, nerozhodí to balanc taniera? I pol milimetra mimo už bude na tom priemere dosť.
Re: Podložky pod LP "slipmatt"
Aretax,ten nerezový slipmat je položený ešte na vynilovej podložke?
Re: Podložky pod LP "slipmatt"
V současné době mám ve výrobě dva druhy podložky, která by měla vyřešit problém zapuštění středových štítků.
Zapuštění bude mít hloubku 1mm, průměr zapuštění 105mm, vyosení podložky bude samozřejmostí.V obou případech se jedná o tloušťku podložky 3mm, v prvním případě půjde o kombinaci měď+nerez, podruhé o kombinaci mědi s mosazí. Po dokončení (asi týden)dám na fórum foto.
Zapuštění bude mít hloubku 1mm, průměr zapuštění 105mm, vyosení podložky bude samozřejmostí.V obou případech se jedná o tloušťku podložky 3mm, v prvním případě půjde o kombinaci měď+nerez, podruhé o kombinaci mědi s mosazí. Po dokončení (asi týden)dám na fórum foto.
Technics SL1210/SME3009,Ortofon A95, Jo No8,Yosegi, Pro-ject phono RS,Step Up trafo Ortofon Verto , Brassany, Vincent/Casea Lynx MK2, Xavian Carisma, Noble Audio Sunrise,
Furutech, VdH 501silver, Sroll, Mondiale2
Furutech, VdH 501silver, Sroll, Mondiale2
Re: Podložky pod LP "slipmatt"
...všechny vaše příspěvky hltám, že už jsem do toho chtěl jít také
Ale dnes jsem si ověřil důležitou informaci...Gyro SE má konkávní talíř, takže bych "vylepšením" vlastně zabil konstrukci Michell a udělal bych z toho jiný gramofon
Jinak si myslím, že to vybrání pod etiketou LP není pro nic, za nic, je důležité. A ještě malá poznámka: (vzor) originál podložka Micro Seiki CU-180 není z čisté mědi, ale slitina "pouze" s 85% obsahem mědi...
Ale dnes jsem si ověřil důležitou informaci...Gyro SE má konkávní talíř, takže bych "vylepšením" vlastně zabil konstrukci Michell a udělal bych z toho jiný gramofon
Jinak si myslím, že to vybrání pod etiketou LP není pro nic, za nic, je důležité. A ještě malá poznámka: (vzor) originál podložka Micro Seiki CU-180 není z čisté mědi, ale slitina "pouze" s 85% obsahem mědi...