staré vs nové stroje

O přístrojích, které už zestárly technicky nebo morálně, ale stále dělají radost.
Mikipetr
Příspěvky: 256
Registrován: 03 čer 2011 04:55

staré vs nové stroje

Příspěvek od Mikipetr »

Před časem se mi do rukou dostal gramofon TECHNIOCS SL-M3 , je to tangenciál s nitrid-titanovým dynamickým raménkem a servo-posunem raménka v drážce . Vlastnil jsem přitom zánovní stroj který jsem zakoupil nový- jednalo se o MICHELLE ENGENEERING model GYRO DEC SE. Nebudu tu rozepisovat poentu o kvalitních gramofonových přenoskách (GYRO DEC jsem měl osazený LYROU DELOS) , ale po instalaci kvalitní přenosky MC T4P na TECHNICS SL-M3 mi bylo vcelku jasné , že tento gramofon zůstane doma.
Podobné to bylo i s CD přehrávačem. Vlastním CD AYON CD 2 , je to velmi kvalitní moderní CD přehrávač. V současné době jsem si koupil v luxusním stavu CD TECHNICS SL-P 1200 a světe div se , situace se opakovala....TECHNICS je prostě zvukově lepší. Sice je podobně jako AYON osazen vícebitovýmí převodníky BB - starší koncepce Technics -BB 2x PCM54 P-K Ayon BB PCM1704 - bohužel jitter nekvalitních optických mechanik CD přehrávačů současnosti podle mého osobního a hlavně vyzkoušeného názoru -zapříčiňuje poněkud hudebně neuspořádaný a méně kvalitní zvukový projev - než je tomu u starých top modelů komerčních značek. Toto tvrzení vypadá jako krystalické kacířství , ale není tomu tak. Už z fyzikálního principu - ne- úplně dokonale získaný signál z optického čtení disku CD nemůže kolikrát zachránit ani ta nejdokonalejší elektronika v podobě moderních čipů DAC , moderních součástí napájecích zdrojů a výstupních obvodů.Navíc po bližším přezkoumání zjistíte , že kolikrát ani topologie sestavení jednotlivých bloků nového CD přehrávače nemusí být u některých současných modelů úplně optimální.
Jediným čistokrevným měřítkem pro toto hodnocení je poslech hudby. Samozřejmě že měření jsou velmi užitečná pro zjištění faktu , zda se testované zařízení nevymyká přísným hlediskům parametrů - ale prostě to není vše a ve výsledku to tudíž neznamená skoro nic. Každé takové elektronické zařízení se totiž chová jako dílčí část komponentu sestavy -počínaje poslechovým prostorem , zajištěním kvalitního napájení systému pomocí filtrů a praček sítě , kvalitním kabelovým propojením a optimální kombinací komponentů - od zdroje signálu, jeho zesílení až po jeho reprodukci.
A pokud se budeme bavit o realitě současnosti ? Některá technická řešení archaických audio-zařízení 80-90.let lze vidět i nyní , ale pouze u komponentů od XXXXXXX,-Kč a výše....to samotné hovoří za sebe.Například řemínkový posun pohonu snímací laserové hlavy CD nevymyslela firma C.E.C. ale vlastně ji ž v r. 1986 se objevila u některých top modelů renomovaných značek , stejně jako beryliové výškové repro - to není jen doménou FOCALu.... Z hifi a poslechu hudby se stal pouze byznys a jenom byznys a rozhodně ne pro chudé.....

Doba , kdy top modely značek zrcadlila technologie , technika a korespondovala tomu i cena - ta doba je dávno pryč. Dnes se tu prodává a nabízí spousta značek , které sice třeba nehrají tak nejhůř , ale rozhodně jejich technologie a technika není top a téměř vždy se u nich najde nějaký nedostatek v reprodukci hudby ....třeba jsou jen o trochu lepší než současná konkurence ,jsou povedenější , ale to je vše. Jen málo dnešních značek přináší do oblasti audia a poslechu hudby skutečné inovace a hlavně skutečnou kvalitu. Samozřejmě že to nemusí být pravdou vždy a všude , ale ve většině případů tak tomu prostě je.
Určitě svým pojednáním rozhořčím mnoho hifistů - ať již konzumentů či obchodníků , ale ze své vlastní dlouholeté zkušenosti - nejen té praktické , ale i elektrotechnické si prostě stojím za svým....
2xCLASÉ AUDIO CA-M400 ,KRELL EVO505,Classé CP 700,KEF 109 MAIDSTONE,CANOR TP306 VR+,MAGNUM DYNALAB ETUDE,BRINKMANN BARDO Koetsu Rosewood, SHUNYATA RESEARCH DENALI
aretax
Příspěvky: 3057
Registrován: 01 led 2012 18:34

Re: staré vs nové stroje

Příspěvek od aretax »

Doba , kdy top modely značek zrcadlila technologie , technika a korespondovala tomu i cena - ta doba je dávno pryč. Dnes se tu prodává a nabízí spousta značek , které sice třeba nehrají tak nejhůř , ale rozhodně jejich technologie a technika není top a téměř vždy se u nich najde nějaký nedostatek v reprodukci hudby ....třeba jsou jen o trochu lepší než současná konkurence ,jsou povedenější , ale to je vše. Jen málo dnešních značek přináší do oblasti audia a poslechu hudby skutečné inovace a hlavně skutečnou kvalitu. Samozřejmě že to nemusí být pravdou vždy a všude , ale ve většině případů tak tomu prostě je.
Celkom Tvojmu článku nerozumiem. V každej dobe sa predávali veci kvalitné, ale aj šunt. Po technologickej stránke sa vintage stroje ťažko porovnávajú s dnešnými, ak beriem do úvahy stroje rovnakej úrovne. Za TOP je potrebné zaplatiť, ale to bolo potrebné aj v minulosti. To, že sa Ti zvuk s gramofónu Technics páči viac, ako z Gyro Dec nič neznamená. Totiž aj zvuková filozofia bola trochu iná, ako je dnes. Nie každému vyhovuje tá dnešná a naopak. Ja som bol taktiež veľmi prekvapený zvukom tangenciálneho vintage gramofónu Revox. Super zvuk. Ale na nové špičkové gramofóny nemá. Je pravda, že sú násobne drahšie, ale tento jav - enormné zdvíhanie cien je vo všetkom. Aj dolár mal pred 40-timi rokmi podstatne vyššiu hodnotu, ako dnes. DM mala pôvodne kurz voči € cca 2:1, dnes je to už naopak. Čiže pomer cien vtedy a dnes už nie je možné porovnávať.
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
blesk666
Příspěvky: 1294
Registrován: 24 bře 2013 22:26

Re: staré vs nové stroje

Příspěvek od blesk666 »

co sa tyka CD tak tam velmi tazko povedat. Porovnavas velmi rozdielne koncepcie. Ayon je CD player z roku 2009 co moze byt podla viacerych z pohladu vyvoja digitalu stale "vykopavka" a hlavne ma na vystupe eelektronky co je velmi specificke. SLP 1200 je profi player technologicky z pociatkov ery digitalu s 16bit prevodnikmi BB - PCM54HP a vlastnou optikou SOALP1200 ktoru pouzival len Technics (Technics SL-P1200、SL-P1300、SL-P720、
SL-P520、SL-P210) a tazko sa vyjadrit k jej kvalitam. Rovnaku optiku a aj prevodnik pouzival aj lowend model Technics SL-P210, takze ak by platila tvoja teoria o optikach, asi by to mal byt zvukovo tiez aspon dost slusna (nepocul som ale mam pochybnosti). Su vsak hifisti ktori nedaju dopustit na CD playery ktore pouzivali o nieco novsie BB prevodniky PCM63 a maju za to ze ich zvukovy prejav je skvely prave pre pouzitie tychto prevodnikov...
Zvukovo najlepsi CD player co som mal bol Audio Analogue Maestro CD 192/24 rev. 2.0. tent player mal vsak tu nashitoznejsiu ultra lacnu PC mechaniku ktora nic nevydrzala a bola hlucna (pomohlo na cas jej precistenie a premazanie-vodiacich casti)-aj preto som sa vratil k starsiemu stroju ktory pouziva asi jednu z najsofistikovanejsich mechanik Sony (Sony SCD1), tento player ma aj z dnesheho pohladu velmi solidne merania a aj velmi slusne hra. Takze podla mna to raz plati a raz nie. To s tou zmenou v tom ako sa zmenila realna hodnota hifi za peniaze od cca konca 90-tych rokov, tak s tym suhlasim.
Audio PC+Daphile+DRC/Lindemann CD1SE/Chord Dave+Choral stand>Denafrips Athena>PMA PA4-Big Brother>Marten Django XL
power:VDH,Furutech,NA,Viborg,signal:Crystal Cable
F2014
Příspěvky: 528
Registrován: 05 zář 2014 14:02

Re: staré vs nové stroje

Příspěvek od F2014 »

Já tohle skuhrání na téma "Dobře už bylo" nemám rád.
Nechci ani tak reagovat na porovnávání cen za ten který výrobek - ono by se klidně mohlo ukázat, že koupit v roce 1984 v USA gramofon TECHNICS SL-M3 za 500 dolarů byl pro spotřebitele mnohem větší "oříšek" než zaplatit za gramofon Michell Engineering Gyrode v GB dnes 2800 liber.
Co mne vždycky dostane u takového skuhrání ona představa, jak nám ubohým zákazníkům ti druzí (výrobci a prodejci) udělali z poslechu hudby "byznys a jen byznys". Na každý obchod totiž musí být strany dvě - prodávající a kupující.
PC Audio + lineární PSU HDPlex + Metronome DSS + Metronome c|AQWO + integrovaný zesilovač Vitus audio SIA-025 + TAD Evolution One + doplňky a kabeláž Nordost (Tyr2, Valhalla2, SortKone, SorfFut, QB8, QKORE1)
Naim Superuniti + KEF RDM One
Mikipetr
Příspěvky: 256
Registrován: 03 čer 2011 04:55

Re: staré vs nové stroje

Příspěvek od Mikipetr »

Nemyslím si že jde o skuhrání o cenách , ale o kvalitě , nebo spíše filozofii poslechu hudby. Dnešní Hi-Fi se honosí podpisem maximálního rozlišení , jako kdyby ani nic jiného v hudbě neexistovalo. Bohužel právě z mé vlastní zkušenosti dobře vím , že navé Hi-Fi je jen o penězích a ne o muzice a pokud nemáte minimálně okolo +- 500k Kč na komponent , tak se vůbec nemá cenu o nějaké High fidelity bavit. Vintage komponenty z nejvyšších modelu 80. let hrají možná lépe než cokoli do výše uvedených 500k Kč za komponent.Ztratili snad konstruktéři úplně pojem co je to hudba a jak ji vnímat ? Nebo se filozofie poslech změnila natolik ze nás nutí vnímat hudbu jinak ? Nevím , asi je to kombinace obojího , ale podle osobních zkušenosti podeprenych poslechem věci , které vlastním doma za sebe říkám ano , dnes je to všechno špatně .A je to o to horší , ze od těch osmdesátých let technologie velmi výrazně a neoddiskutovatelne pokročily , je to o to větší průšvih.Jiste mne tu spousta chytraků odsoudí za moje kacířské názory , ale to mi neva , jsou to jen moje osobní a dlouholeté zkušenosti nejen milovníka hudby , ale i jako elektrotechnika.
Tak na moje psaní zapomeňme a kupujme ty nové , nablyskane Hi-Fi krabičky za spoustu peněz , které se honosí tím či oním technickým zázrakem moderní doby , ale hudba je jen jedna a kolo taky vymysleli před tisiciletim a nikdo ho do dnešní doby nevylepsil. :arrow: :thumbup:
2xCLASÉ AUDIO CA-M400 ,KRELL EVO505,Classé CP 700,KEF 109 MAIDSTONE,CANOR TP306 VR+,MAGNUM DYNALAB ETUDE,BRINKMANN BARDO Koetsu Rosewood, SHUNYATA RESEARCH DENALI
Mikipetr
Příspěvky: 256
Registrován: 03 čer 2011 04:55

Re: staré vs nové stroje

Příspěvek od Mikipetr »

A moje malá rada na závěr? Kdo hudbě skutečně rozumí a vnímá ji správně a chce překonat odkaz v HIFI technice , kterým nám tu nechali konstruktéři - samozřejmě - oněch pouze vlajkových lodí jednotlivých značek v 80. letech - tak ať si raději pozve muzikanty k sobě domů , aby mu zahráli tu jeho :thumbup:
2xCLASÉ AUDIO CA-M400 ,KRELL EVO505,Classé CP 700,KEF 109 MAIDSTONE,CANOR TP306 VR+,MAGNUM DYNALAB ETUDE,BRINKMANN BARDO Koetsu Rosewood, SHUNYATA RESEARCH DENALI
Mikipetr
Příspěvky: 256
Registrován: 03 čer 2011 04:55

Re: staré vs nové stroje

Příspěvek od Mikipetr »

Ostatní je jen ztráta času......i peněz.....
2xCLASÉ AUDIO CA-M400 ,KRELL EVO505,Classé CP 700,KEF 109 MAIDSTONE,CANOR TP306 VR+,MAGNUM DYNALAB ETUDE,BRINKMANN BARDO Koetsu Rosewood, SHUNYATA RESEARCH DENALI
Mikipetr
Příspěvky: 256
Registrován: 03 čer 2011 04:55

Re: staré vs nové stroje

Příspěvek od Mikipetr »

Sice jsem nechtěl , aby to vyznělo až tak příliš sarkasticky , ale bohužel skutečnost je už taková , bohužel ....
2xCLASÉ AUDIO CA-M400 ,KRELL EVO505,Classé CP 700,KEF 109 MAIDSTONE,CANOR TP306 VR+,MAGNUM DYNALAB ETUDE,BRINKMANN BARDO Koetsu Rosewood, SHUNYATA RESEARCH DENALI
Vinco
Příspěvky: 1144
Registrován: 03 úno 2019 18:15

Re: staré vs nové stroje

Příspěvek od Vinco »

Paaaani, to vino uz nekupuj.....
Mikipetr
Příspěvky: 256
Registrován: 03 čer 2011 04:55

Re: staré vs nové stroje

Příspěvek od Mikipetr »

Neřekl bych , že to způsobilo víno.Jsou to jen moje dlouholeté zkušenosti. Samozřejmě při volbě komponentů můžete mít kliku a nakombinovat věci , které nebudou za cca 500k Kč a budou trochu hrát.Nevím , kolika hifistům se dostala možnost mít doma skutečně kvalitní (z nejvyšších řad) staré komponenty a sestavit si z nich kvalitní vintage aparát a srovnat ho s aparátem třeba tak kolem 5-10K Euro za komponent....Můžeme si tu sdělit svoje poznatky. Ty svoje jsem vám tu už popsal.
2xCLASÉ AUDIO CA-M400 ,KRELL EVO505,Classé CP 700,KEF 109 MAIDSTONE,CANOR TP306 VR+,MAGNUM DYNALAB ETUDE,BRINKMANN BARDO Koetsu Rosewood, SHUNYATA RESEARCH DENALI
Uživatelský avatar
fox
Příspěvky: 1692
Registrován: 27 pro 2010 09:07
Bydliště: Opava

Re: staré vs nové stroje

Příspěvek od fox »

Obrázek

Mel jsem ve vintage sestavě Pioneer Spec 3 a 4. Na přelomu 70. a 80. let patřily k velmi dobrým a také drahým komponentům. Zvuk byl vynikající.
Michell Gyrodec/Orbe, SME V, Lyra Delos, RCM+step up trafo MgBeran, Esoteric DV60, Lumin U2 Mini+DAC Gustard X26 Pro, Audia Flight Strumento no4 mk II+Audia Flight FLS1,Tannoy Turnberry GR+ST100, Niagara 5000+1200, hrom, hurikán, drak a pták Ohnivák.
Quentin

Re: staré vs nové stroje

Příspěvek od Quentin »

Já bych to od @Mikipetr zase tak "zle" nevnímal.

Je to totiž neoddiskutovatelný fakt, že dnešní firmy, které stále dělají opravdu fajnové strojky, tak už mají přestárlé (někteří už i mrtvé) konstruktéry. (Jelco, Luxman, Marantz, Accuphase, atd...) a ty firmy i kolikrát s produkcí končí.

Jasně, že to někdo po nich převezme, většinou i z rodiny (Koetsu, Franco Serblin, Opera audio, atd...), ale ten zbytek je ze 110% už jenom honba za ziskem pro investory (Sonus Faber, McIntosh, atd...). Vůbec nechápu, proč dnes McIntosh vyrábí i zesilovače bez výstupních traf a gramofony k tomu?! Nebo spíš chápu -potřebují vymačkat (zrecyklovat) ze značky všechno, co jde.

Tím nechci říct, že ty nové "věci" nefungují a nehrají výborně, ale chybí jim, podle mého názoru, taková ta jiskra z nadšení (a koule :mrgreen: ).

Ale možná se pletu :!:
aretax
Příspěvky: 3057
Registrován: 01 led 2012 18:34

Re: staré vs nové stroje

Příspěvek od aretax »

Mikipetr píše: 21 srp 2020 07:46 Neřekl bych , že to způsobilo víno.Jsou to jen moje dlouholeté zkušenosti. Samozřejmě při volbě komponentů můžete mít kliku a nakombinovat věci , které nebudou za cca 500k Kč a budou trochu hrát.Nevím , kolika hifistům se dostala možnost mít doma skutečně kvalitní (z nejvyšších řad) staré komponenty a sestavit si z nich kvalitní vintage aparát a srovnat ho s aparátem třeba tak kolem 5-10K Euro za komponent....Můžeme si tu sdělit svoje poznatky. Ty svoje jsem vám tu už popsal.
Tvoja teória je veľmi zvláštna. Zaujímalo by ma, ktoré z nových výrobkov si vlastnil, resp. mal doma dlhší čas, aby si ich mohol hodnotiť. Ja som vlatnil viacero špičkových prístrojov z 80-tych rokov, teraz mám súčasnú výrobu a môžem povedať, že dnešné sú zvukovo celkom inde. Ani cenovú reláciu nemôžeme kategorizovať, pretože v 80-tych rokoch mala DM podstatne vyššiu hodnotu, ako dnes €. Priemerný plat v Nemecku bolo vtedy okolo 2000 DM, manažéri mali okolo 3000 Dm. Dnes je to v € podstatne viac. To, že sa dnes staré stroje predávajú lacno - aj tieto moderné to čaká po 30-tich rokoch. Jednoducho porovnávaš neporovnateľné veci.
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
Mikipetr
Příspěvky: 256
Registrován: 03 čer 2011 04:55

Re: staré vs nové stroje

Příspěvek od Mikipetr »

Ano z dnešního pohledu jsou to neporovnatelné věci. Dnes o to více ve všem funguje především marketing a nalákat zákazníka ke koupi toho - či onoho produktu. Bohužel z většiny současné nabídky která se hrdě prohlašuje za HIGH END se vytratilo to kouzlo z poslechu hudby. K ničemu jinému tyto strojky určené nebyly.A pokud někdo zná živou - skutečnou hudbu a ne jen její domácí reprodukci , tak věřím tomu , že ho tak 80-90% dnešní produkce různých audio značek vůbec nemusí oslovit. Dnes se skutečně spousta audio firem žene za maximálním rozlišením , za maximální dynamikou , za zvládnutím obrovského akustického výkonu a unikají jim ty dosud fyzikou neprozkoumané pojmy -jako je časování (timing) jako je kontinuita a konzistence poslechu , přirozenost...nebo ten profláknutý pojem muzikálnost - to je to , že tě ta hudba fakt vezme za srdce , baví tě to , podupáváš si spokojeně nohou ...máš z ní radost.....atd.atd....Spoustě lidí absencetakového zážitku při poslouchání může vadit a vlastně to neumí pojmenovat , nedá se to spočítat a ani změřit....tak daleko ještě nejsme ....ale rozhodně si při poslechu takové hudby většina potichu říká - je to dobrý...je to výborný - ALE něco mi na tom vadí.
A to je přesně to ono....některé ty staré a špičkové stroje - ale taky pouze jen ty nejlepší - měly neuvěřitelně příjemný a přirozený projev. Nepotřebovaly ničím ohromit a zaujmout....dynamikou , rozlišením...atd....
Dalším takovým zabijákem hifi je to , že se dnes spousta firem honosí rádoby nějakými novými progresivními technologiemi - bohužel pro technicky zdatnější a znalé jedince je to při bližším průzkumu jen vychloubání se cizím peřím , protože tak 90% používaných technologií tu vlastně už dávno bylo.....jen se na ně jaksi zapomnělo....
A rozhodně nejsem přesvědčený o tom - že ten či onen DA převodník je lepší -protože má víc bitů , protože je rychlejší , má nižší zkreslení....atd.
Vždycky jde o celkocou koncepci a architekturu přístroje - to je to , co se podílí na zvuku. Vezměme si třeba přehrávače CD .Dnes , vlastně už dříve se zapomnělo , že zvuk cd přehrávače vlastně vzniká snímáním záznamu z cd nosiče a že by proto tato část přístroje měla být dostatečně kvalitní - podobně jako u gramofonu. Při pohledu na současné mechaniky CD nebo SACD - jsou to jen hračky nevalné kvality. Dnes už žádný výrobce přehrávačů CD nepoužívá k otáčení disku kvalitní pohon - střídavý s přesnou regulací , s kvalitními ložisky a unašečem - je to prostě drahé a zbytečné. To co vlasně stálo u zrodu cd přehrávače a podílí se významným způsobem na celkovém zvukovém projevu. protože ani sebelepší vyrovnávací paměť a DAC nenahradí kvalitní transport . A to se dá zaměřit i na jiné kategorie výrobků.
Takže se opět dostáváme k původnímu tématu.Prodejci hifi , ať mi prominou , ale musím trvat na svém...Skutečně hrající komponenty začínají dnes tak minimálně od 300kKč do 500kKč za kus a staré kvalitní věci jsou samozřejmě taky drahé a navíc opotřebené , ale pořád ještě dovedou člověka víc potěšit než ty nové.
2xCLASÉ AUDIO CA-M400 ,KRELL EVO505,Classé CP 700,KEF 109 MAIDSTONE,CANOR TP306 VR+,MAGNUM DYNALAB ETUDE,BRINKMANN BARDO Koetsu Rosewood, SHUNYATA RESEARCH DENALI
blesk666
Příspěvky: 1294
Registrován: 24 bře 2013 22:26

Re: staré vs nové stroje

Příspěvek od blesk666 »

len poznamka velmi kvalitne CD/SACD mechaniky stale robi Esoteric (Teac)
Audio PC+Daphile+DRC/Lindemann CD1SE/Chord Dave+Choral stand>Denafrips Athena>PMA PA4-Big Brother>Marten Django XL
power:VDH,Furutech,NA,Viborg,signal:Crystal Cable
aretax
Příspěvky: 3057
Registrován: 01 led 2012 18:34

Re: staré vs nové stroje

Příspěvek od aretax »

Mikipetr píše: 21 srp 2020 14:15 Ano z dnešního pohledu jsou to neporovnatelné věci. Dnes o to více ve všem funguje především marketing a nalákat zákazníka ke koupi toho - či onoho produktu. Bohužel z většiny současné nabídky která se hrdě prohlašuje za HIGH END se vytratilo to kouzlo z poslechu hudby. K ničemu jinému tyto strojky určené nebyly.A pokud někdo zná živou - skutečnou hudbu a ne jen její domácí reprodukci , tak věřím tomu , že ho tak 80-90% dnešní produkce různých audio značek vůbec nemusí oslovit. Dnes se skutečně spousta audio firem žene za maximálním rozlišením , za maximální dynamikou , za zvládnutím obrovského akustického výkonu a unikají jim ty dosud fyzikou neprozkoumané pojmy -jako je časování (timing) jako je kontinuita a konzistence poslechu , přirozenost...nebo ten profláknutý pojem muzikálnost - to je to , že tě ta hudba fakt vezme za srdce , baví tě to , podupáváš si spokojeně nohou ...máš z ní radost.....atd.atd....Spoustě lidí absencetakového zážitku při poslouchání může vadit a vlastně to neumí pojmenovat , nedá se to spočítat a ani změřit....tak daleko ještě nejsme ....ale rozhodně si při poslechu takové hudby většina potichu říká - je to dobrý...je to výborný - ALE něco mi na tom vadí.
A to je přesně to ono....některé ty staré a špičkové stroje - ale taky pouze jen ty nejlepší - měly neuvěřitelně příjemný a přirozený projev. Nepotřebovaly ničím ohromit a zaujmout....dynamikou , rozlišením...atd....
Dalším takovým zabijákem hifi je to , že se dnes spousta firem honosí rádoby nějakými novými progresivními technologiemi - bohužel pro technicky zdatnější a znalé jedince je to při bližším průzkumu jen vychloubání se cizím peřím , protože tak 90% používaných technologií tu vlastně už dávno bylo.....jen se na ně jaksi zapomnělo....
A rozhodně nejsem přesvědčený o tom - že ten či onen DA převodník je lepší -protože má víc bitů , protože je rychlejší , má nižší zkreslení....atd.
Vždycky jde o celkocou koncepci a architekturu přístroje - to je to , co se podílí na zvuku. Vezměme si třeba přehrávače CD .Dnes , vlastně už dříve se zapomnělo , že zvuk cd přehrávače vlastně vzniká snímáním záznamu z cd nosiče a že by proto tato část přístroje měla být dostatečně kvalitní - podobně jako u gramofonu. Při pohledu na současné mechaniky CD nebo SACD - jsou to jen hračky nevalné kvality. Dnes už žádný výrobce přehrávačů CD nepoužívá k otáčení disku kvalitní pohon - střídavý s přesnou regulací , s kvalitními ložisky a unašečem - je to prostě drahé a zbytečné. To co vlasně stálo u zrodu cd přehrávače a podílí se významným způsobem na celkovém zvukovém projevu. protože ani sebelepší vyrovnávací paměť a DAC nenahradí kvalitní transport . A to se dá zaměřit i na jiné kategorie výrobků.
Takže se opět dostáváme k původnímu tématu.Prodejci hifi , ať mi prominou , ale musím trvat na svém...Skutečně hrající komponenty začínají dnes tak minimálně od 300kKč do 500kKč za kus a staré kvalitní věci jsou samozřejmě taky drahé a navíc opotřebené , ale pořád ještě dovedou člověka víc potěšit než ty nové.
Máš svoju teóriu, ale neodpovedal si mi, ktoré dnešné špičkové prístroje máš osobne napočúvané, aby si ich mohol hodnotiť.. Marketing a podobné žvásty tu boli vždy. Vždy, aj v minulosti tu bola komercia, presne taká istá, ako dnes a boli tu špičkové prístroje, ktoré boli aj vtedy ťažko zaplatiteľné. Kvalitu si si musel vždy zaplatiť. Asi si už nepamätáš plastové gramofóny, plastové CD mechaniky v komerčných prístrojoch, zosilňovače, ktoré vážili 2 - 3 kg, lacné lepenkové reprosústavy a pod. Bol ich plný Tuzex. Vtedy "preslávené reprosústavy Pioneer vážili možno 10 kg. O čom to svedčí? Nebol to snáď iba marketing a pozlátko napredaj? Neviem, či si túto dobu zažil, ale kvalita stála aj vtedy hodne ďaleko za rozpočtom mnohých ľudí, a to nie iba u nás. Nechce sa mi s Tebou ďalej hádať. Pokojne si oslavuj staré kombajny "proti gustu žiadna dišputa". Podľa mňa je to iba nostalgia. Iba chcel svojim príspevkom povedať, že doba sa v ničom nezmenila. Vývoj ide dopredu a to vo všetkom, ale marketing zostáva, či kladný, alebo záporný. Bez marketingu totiž obchod a z toho vyplývajúca výroba nemôže existovať.
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
Fidas
Příspěvky: 229
Registrován: 22 úno 2014 10:28
Bydliště: Pardubice

Re: staré vs nové stroje

Příspěvek od Fidas »

Staré dobré stroje bývaly krásné a dobře hrály. Nakonec v té době se hrála i jiná muzika.
Timing, muzikalita, jak myslím, se dá dosáhnout kvalitní filtrací napájení. V době, kdy to hrálo, cca před třiceti lety byla úroveň rušení sítě i ve vzduchu na mnohem nižší úrovni. Tohle rušení zabíjí muziku, věřte mi.
Tidal a Qobuz, Nuc ROCK, Antipodes EX+ Roon, Sroll Epos, Sroll Rhytm, repra Sroll Soundgarden ll, filtr Sroll Purify Quantum, signálové kabely Sroll
blesk666
Příspěvky: 1294
Registrován: 24 bře 2013 22:26

Re: staré vs nové stroje

Příspěvek od blesk666 »

30 rocny DA prevodnik asi dnes nebude ten spravny dokaz ze stare bolo lepsie ako nove. Co ale stare lepsie bolo, tak boli napr. FM tunery. FM tuner sice nikdy nemoze produkovat a ani v minulosti neprodukova vyslovene objektivne spickovy zvuk, ani objektivne spickove technicke parametre z hladiska skreslenia...
Ale realne dnes az na par vynimiek (Accuphase, Magnum Dynalab) vyrabaju firmy FM tunery uz len ako velmi zjednodusene kompromisne zariadenie dopoctu. Lenze tato “degradacia” ich kvality zacala niekedy uz na prelome 70-tych a 80-tych rokov.
Audio PC+Daphile+DRC/Lindemann CD1SE/Chord Dave+Choral stand>Denafrips Athena>PMA PA4-Big Brother>Marten Django XL
power:VDH,Furutech,NA,Viborg,signal:Crystal Cable
Bond 007 alias Monte

Re: staré vs nové stroje

Příspěvek od Bond 007 alias Monte »

V dnešní době nelze porovnávat. Těžko si budu pamatovat, jak hrály před čtyřiceti lety jako nové. Každá součástka má svou životnost a většinou po deseti letech se začne zvuk trošku zhoršovat.
blesk666
Příspěvky: 1294
Registrován: 24 bře 2013 22:26

Re: staré vs nové stroje

Příspěvek od blesk666 »

Nejde ani tak o nejaky zvukovy “tembr” dany do znacnej miery vystupnym zoslnovacom. Ale skor dane vstupnou RF castou a ich vybornou selektivitou. Do cca zaciatku 70-tych rokov to boli elektronkove a diskretne riesenia, v 70-tych rokoch konbinacia tranzistory a integrovane obvody ktore su z dnesneho pohladu neskutocne archaicke, V 80tych rokoch vsak sa zacala konstrukcia tunerov zlacnivat a uz len par vyrobcov posuvalo techniku tunerov v niecom dalej (Accuphase, Revox, Onkyo, Restek a mozno este zopar dalsich) ale velky vyrobcovia ako Pioneer, Kenwood, Sansui, Grundig uz ani moc nic fakt lepsie nevyrabali a tie tunery obvykle nie su uz lepsie, ako boli tunery od tychto vyrobcov koncom 70-tych rokov.
Audio PC+Daphile+DRC/Lindemann CD1SE/Chord Dave+Choral stand>Denafrips Athena>PMA PA4-Big Brother>Marten Django XL
power:VDH,Furutech,NA,Viborg,signal:Crystal Cable
Mikipetr
Příspěvky: 256
Registrován: 03 čer 2011 04:55

Re: staré vs nové stroje

Příspěvek od Mikipetr »

Převodníky jsou dnes samozřejmě na daleko lepší úrovni než byly dříve , ale jen málo firem umí vytvořit jejich optimalizované zapojení a samozřejmě celkovou architekturu - včetně nejlepšího možného uspořádání použitých součástek (topologie zapojení).Bohužel v CD přehrávačích dnešní doby je to , co zabíjí kvalitu reprodukce - jejich mechanická část.Další zabiják zvuku je rušení , jak rušení po napájecí síti , tak vf elektromagnetické - šířící se vzduchem. Je to všude kolem nás . Bez kvalitní a hlavně účinné síťové pračky je dnes takřka nemožné docílit nějakého lepšího poslechu.
2xCLASÉ AUDIO CA-M400 ,KRELL EVO505,Classé CP 700,KEF 109 MAIDSTONE,CANOR TP306 VR+,MAGNUM DYNALAB ETUDE,BRINKMANN BARDO Koetsu Rosewood, SHUNYATA RESEARCH DENALI
Quentin

Re: staré vs nové stroje

Příspěvek od Quentin »

Takže už zbývá se modlit, aby to FM v roce 2025 nevypnuli ~x(
blesk666
Příspěvky: 1294
Registrován: 24 bře 2013 22:26

Re: staré vs nové stroje

Příspěvek od blesk666 »

zatial nemozno vidiet dalej ako cez 2025, ale ja osobne si myslim ze to bude trvat vyrazne dlhsie.
Vsetko zalezi hlavne od zodpovenych statnych uradnikov
Audio PC+Daphile+DRC/Lindemann CD1SE/Chord Dave+Choral stand>Denafrips Athena>PMA PA4-Big Brother>Marten Django XL
power:VDH,Furutech,NA,Viborg,signal:Crystal Cable
blesk666
Příspěvky: 1294
Registrován: 24 bře 2013 22:26

Re: staré vs nové stroje

Příspěvek od blesk666 »

pardon aby som vysvetlil. Dnes je to schvalene ako koncepcia do 2025. Na FM vysielanie idu nejake statne prostriedky, teda na jeho transport ku koncovym uzivatelom.(niekto musi prevadzovat pozemnu siet vysielacov a nie je to zadarmo) Ak si niekto povie ze “od zajtra na FM uz nie” tak to moze byt sice bolestive (ako napr v Norsku kde vypnutim FM stratil verejnopravny rozhlas velke percento sledovanosti tym ze ocakavali ze ostatne technicke prostriedky to dokazu ihned substituovat (DAB+ a streaming). Dnes to vyhodnocuje ako chybne rozhodnutie ale cesta naspat uz mozna nie je.) Ale rozhodnut sa tak stale niekto moze.
Uz ale len ked si zoberieme ze drviva vacsina aut nie je vybavena DAB+ tunermi ani inym sposobom prijmamia napr dopravneho vysielania (internet), tak si to neni tak lahke lajsnit to vypnut zo dna na den.
Audio PC+Daphile+DRC/Lindemann CD1SE/Chord Dave+Choral stand>Denafrips Athena>PMA PA4-Big Brother>Marten Django XL
power:VDH,Furutech,NA,Viborg,signal:Crystal Cable
Mikipetr
Příspěvky: 256
Registrován: 03 čer 2011 04:55

Re: staré vs nové stroje

Příspěvek od Mikipetr »

Když už je tu řeč o tunerech , tak trochu přispěju...Samozřejmě budu moc rád , pokud FM rozhlas nezruší...má stále svoje kouzlo , pro mne určitě. Z řady tunerů - které jsem vlastnil a vyzkoušel - budu jmenovat jen některé : KENWOOD KT600T , KENWOOD L1000T , KENWOOD KT6040 , YAMAHA T85 , YAMAHA TX 1000, GRUNDIG T9000 , REVOX T261 , ONKYO 9900 , SONY ST5130 , SONY ST5ES , DENON TU-S10 , ACCUPHASE T-101 , ACCUPHASE T-105 , MAGNUM DYNALAB T-101 , PIONEER TX99 , PIONEER T-91 , PIONEER T-93 , TECHNICS ST-G90 SANSUI TU 717 .....vyzkoušel jsem SI toho opravdu HODNĚ.

V současné době mám na RD 3 FM antény a 4 tunery : MAGNUM DYNALAB ETUDE , KENWOOD KT-1100 , DENON TU-900 a TECHNICS ST 9038 -z profi serie.
Co se týká zvuku i příjmových vlastností- tak je na tom nejlépe ten profi TECHNICS .Na druhé místo bych zařadil MAGNUM DYNALAB ETUDE . DENON má výborný zvuk , ale nemá moc velkou selektivitu a KENWOOD je něco mezi. Osobně nejlepší analogový tuner mi přišel model KENWOOD KT600T a nejlepší tuner s digitálním laděním KENWOOD L1000T . Na druhé místo bych zařadil ACCUPHASE T 101 a ONKYO T 9900.
2xCLASÉ AUDIO CA-M400 ,KRELL EVO505,Classé CP 700,KEF 109 MAIDSTONE,CANOR TP306 VR+,MAGNUM DYNALAB ETUDE,BRINKMANN BARDO Koetsu Rosewood, SHUNYATA RESEARCH DENALI
Mikipetr
Příspěvky: 256
Registrován: 03 čer 2011 04:55

Re: staré vs nové stroje

Příspěvek od Mikipetr »

Je to sice mimo hru...ale to rozhodnutí zrušit FM ...to je dle mého názoru pěkná hloupost a zrcadlí to stav některých rozhodnutí a kroků EU - JE POTŘEBA ZLIKVIDOVAT VŠE , CO TU FUNGOVALO ( HLAVNĚ KDYŽ JE TA LIKVIDACE VE JMÉNU TZV. POKROKU )
Pokrok se totiž nedá zastavit....ale můžeme tím i hodně ztratit - pokud se u toho nepřemýšlí....a dnes se moc nepřemýšlí , selský rozum se stává pomalu ale jistě nežádoucím a vítězí peníze a skupinové zájmy....bohužel, taková už je doba a protíná to všechna odvětví....
2xCLASÉ AUDIO CA-M400 ,KRELL EVO505,Classé CP 700,KEF 109 MAIDSTONE,CANOR TP306 VR+,MAGNUM DYNALAB ETUDE,BRINKMANN BARDO Koetsu Rosewood, SHUNYATA RESEARCH DENALI
Mikipetr
Příspěvky: 256
Registrován: 03 čer 2011 04:55

Re: staré vs nové stroje

Příspěvek od Mikipetr »

A tím se vlastně oklikou dostáváme zpět k tématu staré vs nové hifi.....vše staré přeci bylo nedokonalé a špatné....a vše nové září kvalitou a progresivitou... :silent: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: kdo takovému hloupému náhledu může věřit ?....odpovím za sebe JEN NEINFORMOVANÁ BANDA TUPCŮ..... %-(
2xCLASÉ AUDIO CA-M400 ,KRELL EVO505,Classé CP 700,KEF 109 MAIDSTONE,CANOR TP306 VR+,MAGNUM DYNALAB ETUDE,BRINKMANN BARDO Koetsu Rosewood, SHUNYATA RESEARCH DENALI
blesk666
Příspěvky: 1294
Registrován: 24 bře 2013 22:26

Re: staré vs nové stroje

Příspěvek od blesk666 »

Mimipetr: ak by si mal zhodnotit bez ohladu na pouzitu technologiu (analog/digital) tak ktory z tunerov ma(l) najlepsiu selektivitu?
Audio PC+Daphile+DRC/Lindemann CD1SE/Chord Dave+Choral stand>Denafrips Athena>PMA PA4-Big Brother>Marten Django XL
power:VDH,Furutech,NA,Viborg,signal:Crystal Cable
F2014
Příspěvky: 528
Registrován: 05 zář 2014 14:02

Re: staré vs nové stroje

Příspěvek od F2014 »

Mikipetr píše: 24 srp 2020 21:13 A tím se vlastně oklikou dostáváme zpět k tématu staré vs nové hifi.....vše staré přeci bylo nedokonalé a špatné....a vše nové září kvalitou a progresivitou... :silent: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: kdo takovému hloupému náhledu může věřit ?....odpovím za sebe JEN NEINFORMOVANÁ BANDA TUPCŮ..... %-(
.. ale je Ti snad jasné, že i to staré, bylo kdysi nové :angel:
PC Audio + lineární PSU HDPlex + Metronome DSS + Metronome c|AQWO + integrovaný zesilovač Vitus audio SIA-025 + TAD Evolution One + doplňky a kabeláž Nordost (Tyr2, Valhalla2, SortKone, SorfFut, QB8, QKORE1)
Naim Superuniti + KEF RDM One
aretax
Příspěvky: 3057
Registrován: 01 led 2012 18:34

Re: staré vs nové stroje

Příspěvek od aretax »

Mikipetr píše: 24 srp 2020 21:13 A tím se vlastně oklikou dostáváme zpět k tématu staré vs nové hifi.....vše staré přeci bylo nedokonalé a špatné....a vše nové září kvalitou a progresivitou... :silent: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: kdo takovému hloupému náhledu může věřit ?....odpovím za sebe JEN NEINFORMOVANÁ BANDA TUPCŮ..... %-(
...a sme svedkami, ako sa rodia géniovia...
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
Mikipetr
Příspěvky: 256
Registrován: 03 čer 2011 04:55

Re: staré vs nové stroje

Příspěvek od Mikipetr »

To Aretax...myslím si , že máš pravdu , géniálních mudrců je tu jako naseto....hlavně ti s bohatými zkušenostmi...Jen pro pořádek , sdílím tu svoje vlastní zkušenosti , ne to co jsem si kde přečetl a uznávám , že je to jen a jen můj ryze subjektivní názor...někdo jiný - např.-jako TY - může mít samozřejmě názor svůj a diametrálně odlišný ...je jen na těch co tu čtou , aby se podle toho zařídili a občas si doma něco vyzkoušeli....nic jiného je neobohatí o poznatky a získání názoru. Ono tu jen psát a stlát rozumem je vlasntě k ničemu.3lo mi pouze o to , že lidi bez zkušeností fakt dokážou bezhlavě vyhodit peníze za nesmysly....i v hifi...a dnes je na trhu víc těch nesmyslů - než bylo dříve.
Muzika musí prostě bavit , zaujmout...atd....je to pro radost a ne pro vytváření traumat v podobě - mě to nějak nehraje....Bohužel dnešní doba nepřeje ani zkoušení či měnění komponentů...špatně se kupuje a ještě hůře prodává.
2xCLASÉ AUDIO CA-M400 ,KRELL EVO505,Classé CP 700,KEF 109 MAIDSTONE,CANOR TP306 VR+,MAGNUM DYNALAB ETUDE,BRINKMANN BARDO Koetsu Rosewood, SHUNYATA RESEARCH DENALI
Mikipetr
Příspěvky: 256
Registrován: 03 čer 2011 04:55

Re: staré vs nové stroje

Příspěvek od Mikipetr »

To Blesk666...hodně dobrou selektivitu měl starý SONY ST5130 - ten neměl WIDE-NAROW a keramické filtry v mezifrekvenci , ale měl mefku z tuším 7 nebo 8 laděných LC obvodů na stíněných cívkách...opravdu to umělo dobře naladit slabou stanici vedle silné....a samozřejmě ONKYO T9900 , ale ten se časem vždycky trochu rozlaďoval....(tak po dvou letech provozu) a pak už neměl ty správné parametry a příjem.Těžko říct , byly to všechno starší strojky a nevím , jestli byly po těch letech dobře sladěné jednotlivé obvody a vybavený čítačem a frekvenčním rozmítačem opravdu nejsem :silent:
2xCLASÉ AUDIO CA-M400 ,KRELL EVO505,Classé CP 700,KEF 109 MAIDSTONE,CANOR TP306 VR+,MAGNUM DYNALAB ETUDE,BRINKMANN BARDO Koetsu Rosewood, SHUNYATA RESEARCH DENALI
Mikipetr
Příspěvky: 256
Registrován: 03 čer 2011 04:55

Re: staré vs nové stroje

Příspěvek od Mikipetr »

Vždycky jsem si je pořídil a trochu užíval a zkoušel....měl jsem vždy tak 4-5 kusů na hraní a postupně zase prodal a pořídil jiné....zabýval jsem se i dálkovým příjmem FM....teď už mne to moc nebaví
2xCLASÉ AUDIO CA-M400 ,KRELL EVO505,Classé CP 700,KEF 109 MAIDSTONE,CANOR TP306 VR+,MAGNUM DYNALAB ETUDE,BRINKMANN BARDO Koetsu Rosewood, SHUNYATA RESEARCH DENALI
Vinco
Příspěvky: 1144
Registrován: 03 úno 2019 18:15

Re: staré vs nové stroje

Příspěvek od Vinco »

Sa necudujem....
aretax
Příspěvky: 3057
Registrován: 01 led 2012 18:34

Re: staré vs nové stroje

Příspěvek od aretax »

Mikipetr píše: 25 srp 2020 18:13 To Aretax...myslím si , že máš pravdu , géniálních mudrců je tu jako naseto....hlavně ti s bohatými zkušenostmi...Jen pro pořádek , sdílím tu svoje vlastní zkušenosti , ne to co jsem si kde přečetl a uznávám , že je to jen a jen můj ryze subjektivní názor...někdo jiný - např.-jako TY - může mít samozřejmě názor svůj a diametrálně odlišný ...je jen na těch co tu čtou , aby se podle toho zařídili a občas si doma něco vyzkoušeli....nic jiného je neobohatí o poznatky a získání názoru. Ono tu jen psát a stlát rozumem je vlasntě k ničemu.3lo mi pouze o to , že lidi bez zkušeností fakt dokážou bezhlavě vyhodit peníze za nesmysly....i v hifi...a dnes je na trhu víc těch nesmyslů - než bylo dříve.
Muzika musí prostě bavit , zaujmout...atd....je to pro radost a ne pro vytváření traumat v podobě - mě to nějak nehraje....Bohužel dnešní doba nepřeje ani zkoušení či měnění komponentů...špatně se kupuje a ještě hůře prodává.
Myslím, že väčšina z nás (ktorých nás je tu "jako naseto") píšeme iba o vlastných skúsenostiach a všetky názor y sú výlučne subjektívne. Preto som sa pýtal a na čo si mi doteraz neodpovedal, ktoré z nových prístrojov si skúšal, aby so mohol vysloviť svoj "konečný verdikt". Ale už ma to vlastne ani nezaujíma. Naozaj dobre píšeš: Ono tu jen psát a stlát rozumem je vlasntě k ničemu. Ale platí to aj pre Teba. Mne sa totiž Tvoje tvrdenia zdajú tiež nezmyselné. Prajem Ti veľa krásnych chvíľ pri počúvaní Tvojich strojov. To nemyslím ironicky. Na záver iba zopakujem, že si nemyslím, že by teraz bolo viac "šmejdov", ako v minulosti. Tie tu boli a budú. Kvalita bola vždy drahá.
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
Mikipetr
Příspěvky: 256
Registrován: 03 čer 2011 04:55

Re: staré vs nové stroje

Příspěvek od Mikipetr »

Za svůj život jsem měl tu možnost vyzkoušet si opravdu hodně různých Hifi komponentů. Bylo by zdlouhavé a zbytečně všechny uvádět . Přečti si jaké jsem měl tunery...a to nejsou všechny .... podobně to bylo s ostatními komponenty... Aretaxi spíše mi připadá , ze nemůžeš zkouknout můj názor , tak se snažíš za každou cenu tu ze mne dělat blbce.... mysli si co chceš ... ale rozhodne nejsem lhář a ani blbec. Když tu píšu o dlouholetých zkušenostech , můžeš si k tomu přičíst i elektrotechnické vzdělání navíc v oboru radiotechnicka a sdělovací zařízení .....tak se tu prosím nesnaž vyvracet moje myšlenky. Nebo jsi snad skryty agent nějakého současného prodejce Hifi ? Že se tak pereš za ty nové audiohračky - které po 20-30 letech už budou dávno na smetišti narozdíl od těch starých ...
2xCLASÉ AUDIO CA-M400 ,KRELL EVO505,Classé CP 700,KEF 109 MAIDSTONE,CANOR TP306 VR+,MAGNUM DYNALAB ETUDE,BRINKMANN BARDO Koetsu Rosewood, SHUNYATA RESEARCH DENALI
blesk666
Příspěvky: 1294
Registrován: 24 bře 2013 22:26

Re: staré vs nové stroje

Příspěvek od blesk666 »

MikiPetr: praveze ja sice mam pochopenie pre to co pises, a s mnohym aj suhlasim, ale tiez si nemyslim ze obecne plati ze stare prezije a nove zostane zabudnute na smetisku dejin.
Take FM tunery uz lepsie urcite dnes na trhu nie su a nebudu (okrem este stale produkujucich nove spickove modely ako Accuphase a Magnum Dynalab). Opacny protiklad su asi DAC prevodniky ktore sa stale este ako segment vyvyjaju a da sa povedat ze nas este cakaju aj lepsie ako tie “vcerajsie”.
To ze sa vyraba a predava dost prosuktiv, kde cena nedraza adekvatne zvukovu a technicku kvalitu tak s tym suhlasim a tiez si myslim ze je zychto produktov dnes viac ako v minulosti.
Na deuhu stranu Internet priniesol vela DYI rieseni ktore sa mnohe stali uspesnymi a su velmi kvalitne ale aj ze mnoho pomerne novych firiem (najma z Azie) dokaze dnes za rozumne ceny prinasat nadocakqvanie vysoku kvalitu.
Audio PC+Daphile+DRC/Lindemann CD1SE/Chord Dave+Choral stand>Denafrips Athena>PMA PA4-Big Brother>Marten Django XL
power:VDH,Furutech,NA,Viborg,signal:Crystal Cable
PTK
Příspěvky: 126
Registrován: 22 bře 2020 20:41

Re: staré vs nové stroje

Příspěvek od PTK »

Dovolil bych si zde ocitovat skvělé sepsané desatero, které sice nepochází z mé hlavy, ale kolega hifista naprosto přesně vystihl podstatu věci:

1. Vintage HiFi = velmi stará, většinou zakouřená smradlavá nespolehlivá veteš fatálně potřebující kompletní repasi a hluchého posluchače.
Většinou prošla rukama vícero majitelů a několika "zaručeně kvalitními servisy", které do toho nastříkaly nějakou Diavu.

2. Vintage zvuk = slitá hulákající telefonická koule bez rozlišení i lokalizace s basy jako když bubnuješ hovnem o stan.

3. Stará poctivá výroba = papírové desky zkřehlé teplem, lámající se spoje, drátových propojek víc než spojů na desce, ovíjené spoje, otevřené poťáky, sekce 220 V bez jakéhokoli zabezpečení proti doteku, zteřelé cínové spoje, vývody zoxidované do černa, teplem vyžíhané součástky, nedostatečné chlazení. Pouze trafo většinou předimenzované kvůli chybějící optimalizaci topologie.

4. Rarita = něco co nikdo nepotřeboval a nikde se to neobjevovalo. Prodaly se tři kusy a pak to stáhli z prodeje, protože to bylo úplně nah….. Povětšinou něco co leželo čtyřicet let nevyužité, protože pan domácí používal již něco pořádného.

5. Uvolňuji ze sbírky tento nádherný kousek = zavazí mi to, nehraje to, nepoužívám to, nebo je to hnusné a smrdí to nikotinem. Potřebuje to kompletní rozborku a pak asi popelnici. Mám toho tady jak sraček a nevím co s tím. Má to nulovou hodnotu, ale pro vás je to za 35 tis.

6. Sbírkový stav = je to poškrábané, poblité a zaoxidované, jen tak aby to příliš nenasíralo, ale pořád to smrdí nikotinem. Jenom nejede magneťák. Asi gumičky. A taky hraje slabě jeden kanál. Asi nějaký drátek nebo pojistka. Nedíval jsem se do toho, nevyznám se v tom ( = rozjebal jsem to ještě víc než to bylo). Ale jinak rarita s vintage zvukem.

7. Fantastický zvuk = viz vintage zvuk plus vysoká cena.

8. Plně manuální hiend gramofon = plečka, která na konci desky ani nevypne motor ani nezvedne rameno. Bude vám přenosku i desku hoblovat v poslední drážce až do konce světa. Pro "autocenzura" za pouhých 10 a víc tisíc.

9. Legendární gramofon = většinou zcela obyčejný gramec na zteřelou gumičku, nejlépe Tesla nebo ještě horší Marantz, polepený nevkusnou dýhou a špatně přeleštěným plexi. Hraje stejně, jako když si dáte talíř na stůl, roztočíte ho na kuličce a přenosku dáte na paličku od bubnu. Při dodržení otáček máte legendární gramofon hrající přesně tak, jakou máte přenosku. Cena pro "autocenzura" větší než 10 až 30 tis.

10. Vintage kazetový magnetofon ze 70. let - rarita s fantastickým zvukem = přečtěte si po sobě všechny výše uvedené body.


Omlouvám se kolegovi hifistovi, že jsem si dovolil ocitovat jeho desatero, ale lépe to nikdy, nikdo, nikde nenapsal.
Pod toto bych se s dovolením taktéž podepsal…

Čest těm několika málo vyjímkám, na které ovšem v inzerci nenarazíte. Opravdových kvalitních skvostů je ještě méně než šafránu a pokud se čistě náhodou objeví někde na Audiomarktu, nejsou vůbec levné a většinou rychle zmizí.

Staré stroje se mi líbí, jsou krásné. Jako dekorace nemají chybu. Pokud bych jednou chtěl vybudovat hifi muzeum, dovedu si představit tu nádhernou expozici plnou svítících, naleštěných přístrojů.

Ale pak bych si šel domů pustit ty současné… :smile:
Fidas
Příspěvky: 229
Registrován: 22 úno 2014 10:28
Bydliště: Pardubice

Re: staré vs nové stroje

Příspěvek od Fidas »

Vystiženo do mrtě.
Tidal a Qobuz, Nuc ROCK, Antipodes EX+ Roon, Sroll Epos, Sroll Rhytm, repra Sroll Soundgarden ll, filtr Sroll Purify Quantum, signálové kabely Sroll
Vinco
Příspěvky: 1144
Registrován: 03 úno 2019 18:15

Re: staré vs nové stroje

Příspěvek od Vinco »

:lol:
Odpovědět