Stereo se subwoofer(y)
Re: Stereo se subwoofer(y)
@mrba
Nie, individualne DSP na kazdom sube ti nic neriesi. Je to skutocne o tom multisubovom nastaveni, kde sa ta vyhoda prejavi. Jedine, ako si to viem predstavit, je sub so skutocnym PEQ, kde by si nejako zbehol MSO v MiniDsp a potom importoval, alebo rucne nahadzal biquady do subov. Ale to je take skrabanie sa lavou nohou za pravym uchom. Skusal som to vselijako, a teraz sa mi skor zda, ze to je lepsie bez individualneho DSP a ze je efektivnejsie zbehnut len globalne tie nastavenia. FR v principe vo vysledku rovnaka, len to znie nejako tak lepsie.
Jedine, suby co ma napadnu su asi DD od Velodynu, co to vedia, ML to nevedia urcite, tam tie moznosti prace s krivkou su dost rudimentarne. REL ziju vo svojom svete Speak-onov, SVS je tiez taky zaklad, co sa tyka PEQ.
A za mna - v pripade sub v stereo - tam je asi ta najtazsia cast, ked to chces urobit "analogovo" to napojenie na main speakers - najma ked sa bavime o niecom so basreflexom. Jedna vec je nastavit strmost a frekvenciu low-passu na Sube, druha je to trafit s tym ako sa sprava main - hlavne ked to je bedna, ktora sa snazi s maleho menica a malej bedne vyzdimat co najviac Hz rozsahu, tam to je v tych spodnch pasmach vacsinou dost bordel, kde potrebujes aspon 10-15Hz headroom na optimalny crossover [a to neviem, ako by som riesil analogovo]
@Vienna
s tym DSD, a tak - asi by som sa na to vykaslal a normalne isiel cez AD/DA prevod, ked mas dobry stroj, tak to bude urcite lepsie, ako nejake cary v digitalnej domene. [predpokladm existenciu cenenej SACD zbierky a SACD prehravaca primeranej kvality]. Ked ti ide o stereo - ST2 Hifi od TRINNOV, alebo DEQX veci by ti mohli vyhovovat.
No a este samozrejeme - ci chces vlastne postavit 1.1+1.1 alebo 2.0+0.2. To druhe je lepsie, aspon podla mojej skusenosti.
Inac, som sa hral trochu s nejakymi nastaveniami DRC, trochu hybania +- 15cm, trochu hry s gainami a delaymi, taktiez trocha prearanzovanie akustiky, v zmysle vymeny pozicie niektorych prvkov, ale to fakt len zlahka, u mna to je take modularne puzzle.
No a dostal som sa co sa tyka dozvuku niekde sem - aj dve take posledne male rezonancie medzi 55 a 120Hz zmizli. Pekne to teraz znesie aj skutocne tazke veci typu dlhe organove tony, velke symfonicke plochy. Nehovoriac o elektronickej hudbe typu Yello ;-). A uplne zahadne mi zmizlo take to skreslenie co som tam mal okolo 40Hz - bol som okolo 9%, co uz je aj na takych nizkych frevenciach na hrane, a teraz som niekde okolo 2.8% [proste mal som taky hrb medzi 35-50Hz, co sa tyka skreslenia] a ten zmizol. Neviem ci to je pocut, ale citim sa lepsie ;-).
Nie, individualne DSP na kazdom sube ti nic neriesi. Je to skutocne o tom multisubovom nastaveni, kde sa ta vyhoda prejavi. Jedine, ako si to viem predstavit, je sub so skutocnym PEQ, kde by si nejako zbehol MSO v MiniDsp a potom importoval, alebo rucne nahadzal biquady do subov. Ale to je take skrabanie sa lavou nohou za pravym uchom. Skusal som to vselijako, a teraz sa mi skor zda, ze to je lepsie bez individualneho DSP a ze je efektivnejsie zbehnut len globalne tie nastavenia. FR v principe vo vysledku rovnaka, len to znie nejako tak lepsie.
Jedine, suby co ma napadnu su asi DD od Velodynu, co to vedia, ML to nevedia urcite, tam tie moznosti prace s krivkou su dost rudimentarne. REL ziju vo svojom svete Speak-onov, SVS je tiez taky zaklad, co sa tyka PEQ.
A za mna - v pripade sub v stereo - tam je asi ta najtazsia cast, ked to chces urobit "analogovo" to napojenie na main speakers - najma ked sa bavime o niecom so basreflexom. Jedna vec je nastavit strmost a frekvenciu low-passu na Sube, druha je to trafit s tym ako sa sprava main - hlavne ked to je bedna, ktora sa snazi s maleho menica a malej bedne vyzdimat co najviac Hz rozsahu, tam to je v tych spodnch pasmach vacsinou dost bordel, kde potrebujes aspon 10-15Hz headroom na optimalny crossover [a to neviem, ako by som riesil analogovo]
@Vienna
s tym DSD, a tak - asi by som sa na to vykaslal a normalne isiel cez AD/DA prevod, ked mas dobry stroj, tak to bude urcite lepsie, ako nejake cary v digitalnej domene. [predpokladm existenciu cenenej SACD zbierky a SACD prehravaca primeranej kvality]. Ked ti ide o stereo - ST2 Hifi od TRINNOV, alebo DEQX veci by ti mohli vyhovovat.
No a este samozrejeme - ci chces vlastne postavit 1.1+1.1 alebo 2.0+0.2. To druhe je lepsie, aspon podla mojej skusenosti.
Inac, som sa hral trochu s nejakymi nastaveniami DRC, trochu hybania +- 15cm, trochu hry s gainami a delaymi, taktiez trocha prearanzovanie akustiky, v zmysle vymeny pozicie niektorych prvkov, ale to fakt len zlahka, u mna to je take modularne puzzle.
No a dostal som sa co sa tyka dozvuku niekde sem - aj dve take posledne male rezonancie medzi 55 a 120Hz zmizli. Pekne to teraz znesie aj skutocne tazke veci typu dlhe organove tony, velke symfonicke plochy. Nehovoriac o elektronickej hudbe typu Yello ;-). A uplne zahadne mi zmizlo take to skreslenie co som tam mal okolo 40Hz - bol som okolo 9%, co uz je aj na takych nizkych frevenciach na hrane, a teraz som niekde okolo 2.8% [proste mal som taky hrb medzi 35-50Hz, co sa tyka skreslenia] a ten zmizol. Neviem ci to je pocut, ale citim sa lepsie ;-).
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
1) Martin Logan/D-Multichannel/Trinnov 9.8.7 2) Neumann/Linn/Linn LP12 3) DK Trinnov+Neumann Active 7.4.4
Re: Stereo se subwoofer(y)
Pre porovnanie aj malé bedne v malej miestnosti (5x4x2,6).
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Qobuz,Tidal,DS918+>PC/Win10+lasso/Roon(REWfilter)+DiracLive\FocusFidelity>
>(usb)>(cwDAC1USBm\ToppingE50>>ToppingPRE90>BVaudio PA300SSE)NA Sunrise>
>(ZEF MAX)>DIY RS52+>(Cu-1mm2)>2xSVS SB-1000Pro+Velodyne SPL-800R
>(usb)>(cwDAC1USBm\ToppingE50>>ToppingPRE90>BVaudio PA300SSE)NA Sunrise>
>(ZEF MAX)>DIY RS52+>(Cu-1mm2)>2xSVS SB-1000Pro+Velodyne SPL-800R
Re: Stereo se subwoofer(y)
To je DLBC alebo klasicly Live? Vraj DLBC je velky skok vpred, nemal som to moznost pocut. Jeden znamy caka na procesor od Storm Audio, ten to ma, tak som zvedavy. Ze uz na basoch by sa to malo blizit Trinnovu.
Na akej frekvencii to sekas?
Na akej frekvencii to sekas?
1) Martin Logan/D-Multichannel/Trinnov 9.8.7 2) Neumann/Linn/Linn LP12 3) DK Trinnov+Neumann Active 7.4.4
Re: Stereo se subwoofer(y)
Klasický Live.
Ak myslíš deliacu fr. tak graf nižšie. Ale mám to zložitejšie, suby majú nastavenú vyššiu hlasitosť a dorovnávam to potom pomocou DRC.
Ak myslíš deliacu fr. tak graf nižšie. Ale mám to zložitejšie, suby majú nastavenú vyššiu hlasitosť a dorovnávam to potom pomocou DRC.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Qobuz,Tidal,DS918+>PC/Win10+lasso/Roon(REWfilter)+DiracLive\FocusFidelity>
>(usb)>(cwDAC1USBm\ToppingE50>>ToppingPRE90>BVaudio PA300SSE)NA Sunrise>
>(ZEF MAX)>DIY RS52+>(Cu-1mm2)>2xSVS SB-1000Pro+Velodyne SPL-800R
>(usb)>(cwDAC1USBm\ToppingE50>>ToppingPRE90>BVaudio PA300SSE)NA Sunrise>
>(ZEF MAX)>DIY RS52+>(Cu-1mm2)>2xSVS SB-1000Pro+Velodyne SPL-800R
Re: Stereo se subwoofer(y)
Teraz pouzivam taku vychytavku, co to DRC umoznuje - nastavujes si "priority" subwooferov a mainsov, v podstate ti system sam ide Geddesa. V tom zmysle, ze zacina od 1. subu [1600] a potom pridava dalsie. Trva to cele asi 30 minut na jednu kalkulaciu a 3 suby a 3 pozicie. Ma v parametroch max boost 1.5dB , cize v podstate len stahuje peaky, a nastavuje gain/delay/phase. pekne drzi Group Delay - myslim, ze to je aj dost pocut. Vtipne je, ze ked to 3x pustim, vzdt to vyjde trochu inac, co sa tyka parametrov, ale vysledok je podobny.
Pri muzike ma to cele zaujima tak do 50Hz a kino do 120Hz.
Vysledok vyzera nejako takto. najprv 3 suby individualne + kombinacia. AKurat ta mala svina za sedackou pri stene trochu robi bordel, natahuje dozvuk na 30Hz a nic s tym neviem spravit. Ale hlavne, hram tak daleko od limitacie, kazdeho z tych subov. Ale hlavne, to je dolezite pre kino - vyrovnane 3 polohy.
Pri muzike ma to cele zaujima tak do 50Hz a kino do 120Hz.
Vysledok vyzera nejako takto. najprv 3 suby individualne + kombinacia. AKurat ta mala svina za sedackou pri stene trochu robi bordel, natahuje dozvuk na 30Hz a nic s tym neviem spravit. Ale hlavne, hram tak daleko od limitacie, kazdeho z tych subov. Ale hlavne, to je dolezite pre kino - vyrovnane 3 polohy.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
1) Martin Logan/D-Multichannel/Trinnov 9.8.7 2) Neumann/Linn/Linn LP12 3) DK Trinnov+Neumann Active 7.4.4
Re: Stereo se subwoofer(y)
Riesim teraz trochu uplne doladenie 4 Subov na Stereo, a venujem sa “stereo basu” co je taky celkovo zaujimavy fenomen, aj pri plnorozsahovych bedniach ktore idu az k 20Hz.
https://www.audioholics.com/room-acoustics/stereo-bass
Zaujimavy clanok na temu.
Myslim, ze tu “basiousness” (pocit priestoru aj v basovej casti) uz mam. Je to fakt rozdiel, najma pri live nahravkach a nahravkach snimanych vo vacsich priestoroch. Mozno sa niekto dalsi inspiruje.
Nejde len o basy ako take, cela ta hudba ma zrazu uplne inu uroven prehladnosti.
https://www.audioholics.com/room-acoustics/stereo-bass
Zaujimavy clanok na temu.
Myslim, ze tu “basiousness” (pocit priestoru aj v basovej casti) uz mam. Je to fakt rozdiel, najma pri live nahravkach a nahravkach snimanych vo vacsich priestoroch. Mozno sa niekto dalsi inspiruje.
Nejde len o basy ako take, cela ta hudba ma zrazu uplne inu uroven prehladnosti.
1) Martin Logan/D-Multichannel/Trinnov 9.8.7 2) Neumann/Linn/Linn LP12 3) DK Trinnov+Neumann Active 7.4.4
Re: Stereo se subwoofer(y)
Dobry clanok (pre systemy so subom/submi). Zaver bud frekvencne a amplitudovo vyrovnane basy (korelovane teda mono- lokalizacia v hlave (Floyd Toole)) alebo “stereo basy” (lokalizacia pred posluchacom (David Griesinger)).
Audio PC+Daphile+DRC/Lindemann CD1SE/Chord Dave+Choral stand>Denafrips Athena>Acon Divus mk3
power:VDH,NA,Viborg, signal:Crystal Cable
power:VDH,NA,Viborg, signal:Crystal Cable
Re: Stereo se subwoofer(y)
dovolim si nachvilu mimo temu, Fidji: co si mi odporucil nahravku Cowboys Junkies “The Trinity Session”, som si najprv myslel ze to je dvojmikrofonova nahravka, ale vsimol som si ze nie kazda skladba ma rovnake pomery v nahravke (Napr Sweet Jane ma bicie viac vytiahnute dopredu ako nahravky hlavne so zaciatku albumu). Nevies ako je to nahrate? Lebo ak je to viacmikrofonna nahravka (so zmifovanymi stopami) tak zvukar odviedol dobru pracu a znie to ako realny priestor
Audio PC+Daphile+DRC/Lindemann CD1SE/Chord Dave+Choral stand>Denafrips Athena>Acon Divus mk3
power:VDH,NA,Viborg, signal:Crystal Cable
power:VDH,NA,Viborg, signal:Crystal Cable
Re: Stereo se subwoofer(y)
Co viem, tak by to mal byt single mikrofon (cela kapela sedi okolo jedneho mikrofonu) a nahrate live. Tym to je zaujimave podla mna.
1) Martin Logan/D-Multichannel/Trinnov 9.8.7 2) Neumann/Linn/Linn LP12 3) DK Trinnov+Neumann Active 7.4.4
Re: Stereo se subwoofer(y)
Aby si to niekto vedel aj predstavit, velkostne to nie je uplne presne ale +- na predsavu to staci - fronty su od seba 2.4m a posluchova vzdialenost je 2.8m, predna strana repro je od steny cca 1.2mm za sedackou je cca 1.5m, suby su 1x 15, 2x12 a 1x 1x10, fronty maju 4x10 basaky s aktivnou vyhybkou a DRC. Miestnost cca 30m2, platno ma 130 palcov
Je to seknute na 50Hz, sfazovane cez Xover frekvenciu a taky lahucky tilt smerom k basom [asi 2dB], SW za pohovkou je v protifaze, a mozno to nevidno, ale predne suby su v rovnakej vzdialenosti od posluchoveho miesta.
DRC je aj na frontoch aj na suboch, do cca 250Hz, cize suby hraju pod 50Hz mono ale "odvsadial a dookola" a fronty od 50Hz vyssie stereo a su vypiplane tak, ze kazdy osobitne hra rovno a spolu skoro tiez rovno [+-2dB], co je v basovej casti uplne v pohode.
Suby su niekde okolo -12db gain oproti Frontom, dokopy to je cca 3700W co ide do basovej casti.
Je to seknute na 50Hz, sfazovane cez Xover frekvenciu a taky lahucky tilt smerom k basom [asi 2dB], SW za pohovkou je v protifaze, a mozno to nevidno, ale predne suby su v rovnakej vzdialenosti od posluchoveho miesta.
DRC je aj na frontoch aj na suboch, do cca 250Hz, cize suby hraju pod 50Hz mono ale "odvsadial a dookola" a fronty od 50Hz vyssie stereo a su vypiplane tak, ze kazdy osobitne hra rovno a spolu skoro tiez rovno [+-2dB], co je v basovej casti uplne v pohode.
Suby su niekde okolo -12db gain oproti Frontom, dokopy to je cca 3700W co ide do basovej casti.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
1) Martin Logan/D-Multichannel/Trinnov 9.8.7 2) Neumann/Linn/Linn LP12 3) DK Trinnov+Neumann Active 7.4.4
Re: Stereo se subwoofer(y)
Bas je pro me porad tema plne zahad a prekvapeni. Myslim, ze na to neexistuje jeden recept.
Chapu, co je mysleno tou basiousness, problem je v tom, ze pak zustane clovek omezen jen na nektere nahravky, ktere v sobe maji potrebne informace.
Chapu take snahu o nastaveni basu do rovna, problem je v tom, ze systemy se zatim nejlepsim basem v poslechove pozici, co jsem meril, jsou prave v basove oblasti masivne rozvlnene. Tam naopak nahravka roli nehraje, zasadni vliv ma mistnost. Vysledek je tak supr u spousty muziky, je to ovsem supr u vseho zhruba stejne.
Co maji oba pristupy spolecneho, je nekorelovanost obou kanalu na spodku, cimz je do znacne miry vytvorena ona poslechova vzrusivost nebo expanze prostoru. Az doted bych tedy souhlasil, ze mono bas, byt sebemohutnejsi a seberovnejsi, je nudna sed.
Ale zase: do vcerejska jsem se povaloval na plazi, vecer tam bylo promitani filmu pro deti. Pousteli tam animak Raya and The Last Dragon, platno, dva satelity a uprostred jeden megasub, open air na strese hotelu. Takze monobas, skoro zadne odrazive plochy. Povetsinou spis jen duneni a huceni. Byla tam ale jedna hudeni sekvence, kde byl bas absolutne fantasticky. Presne ten typ, jako kdyz stojite vedle nastartovaneho Harleye nebo metr od vas zavrci tygr. Visceralni, telesny, pronikajici, chvejivy, brutalni. Tech par momentu mi stacilo, abych zase nemohl doma nic dalsi mesic poslouchat, nez na to trochu zapomenu
Chapu, co je mysleno tou basiousness, problem je v tom, ze pak zustane clovek omezen jen na nektere nahravky, ktere v sobe maji potrebne informace.
Chapu take snahu o nastaveni basu do rovna, problem je v tom, ze systemy se zatim nejlepsim basem v poslechove pozici, co jsem meril, jsou prave v basove oblasti masivne rozvlnene. Tam naopak nahravka roli nehraje, zasadni vliv ma mistnost. Vysledek je tak supr u spousty muziky, je to ovsem supr u vseho zhruba stejne.
Co maji oba pristupy spolecneho, je nekorelovanost obou kanalu na spodku, cimz je do znacne miry vytvorena ona poslechova vzrusivost nebo expanze prostoru. Az doted bych tedy souhlasil, ze mono bas, byt sebemohutnejsi a seberovnejsi, je nudna sed.
Ale zase: do vcerejska jsem se povaloval na plazi, vecer tam bylo promitani filmu pro deti. Pousteli tam animak Raya and The Last Dragon, platno, dva satelity a uprostred jeden megasub, open air na strese hotelu. Takze monobas, skoro zadne odrazive plochy. Povetsinou spis jen duneni a huceni. Byla tam ale jedna hudeni sekvence, kde byl bas absolutne fantasticky. Presne ten typ, jako kdyz stojite vedle nastartovaneho Harleye nebo metr od vas zavrci tygr. Visceralni, telesny, pronikajici, chvejivy, brutalni. Tech par momentu mi stacilo, abych zase nemohl doma nic dalsi mesic poslouchat, nez na to trochu zapomenu

Re: Stereo se subwoofer(y)
Zase tu mame sviatky, kedy mnohi hifisti podlahnu a zancu travit cas nezmyslami, napr. pocuvanim hudby, namiesto toho aby dalej ladili zostavu a strhavali dalsie a dalsie zavoje. Ale Fidji nie je taky - Fidji sa obetoval a prej...al cely den uplnym nezmyslom - testoval som rozne varainty zapojenia a naladenia subwooferov.
ABy som siel do skutocnych podmienok [asi malokto doladuje submi repro co taha k 20Hz] tak som posunul regalovky, co normalne pocuvam ako front-wide. vid obrazok a skusal som z pohodlia gauca rozne nastavenia. V dnesnej dobe appiek som ani nemusel zdvihnut zadok z gauca, co je vyhoda, lebo sa dalo pekne porovnavat pred-po, regalovky boli nekalibrovane, iba ked je uvedene inac. Iba pre uplnost - "na ucho" som ladil cez pink noise, sweep 15-250Hz a takisto pulzom [metreonomom] na 55Hz a 80Hz [odporucam kazdemu na ladenie fazy], MlartinLogan Suby ponukaju moznost vlastnej kalibracie cez telefon, plynule ladeni fazy, frekvencie a strmosti High Pass filtra.
Obligatny obrazok: Zopar grafov -
- hlavne si vsimnite ako vyzeraju 3 suby len poriadne sfazovane a s nastavenym gainon [je to cerveny S1 na retom grafe] - to ej cele tajomstvo a princip multisubu, jeden sub bude vyzerat v miestnosti vzdy ako S4:
- a prvy graf, je ako vyzera typicka basova cast v akusticky upravenej miestnosti, bez DRC.
Vysledky testu - od najhorsieho po najlepsie;
- 2 suby, ladene na ucho, stereo 2.2, bez DSP - pripojene ku kazdemu frontu, taky ten REL "high level" styl - plna frekvencia pustana do repro aj do subu - ladena len faza/hlasitost/xover - toto mi trvalo najdlhsie a vyseldok bol to typicke "suby a stereo, to sa neda" - zvuk trcal, aj pri zavretych ociach bolo presne pocut ako to je roztrhane a tie 2 suby sa bili s repro a navzajom na 50-100Hz. Jedine kedy to bolo znesitelne, tak bolo treba stiahnut suby 8dB pod mains a vtedy ked to bolo len tak nazancene, tak to vytvaralo iluziu basov
- to iste len 1 sub - paradoxne, to bolo lepsie, bolo to vyrazne viacej kontrolovatelne a prirodzene, ale stale to bol sub + repro.
- 2 suby - pouzite DSP na sube [Anthem room correction] a strmsia krivka - tu uz to zacinalo davat zmysel, odstranili sa tie najvacsie excesy na basoch a prechod uz zacal byt plynulejsi - 2.2 setup
Vsetky tri tieto setupy mali spolocnu jednu vec - a to ze sa nijako neriesili hlavne repro, vacsinou je problem tam, lebo najma v pripade BR je ta spodna cast dost casto uplne rozhadzana v mene vytiahnutia zopar Hz smerom dole [vid grafy]
Teraz nastupuje Bass Management
- 2 suby - Xover Linkwitz Riley 24dB 80Hz - 2.2 - to uz odstranilo tak 90% problemov, a zvuk uz bol pekne spojity, ked sa to este vyscistilo ARC na sube, tak uz to bol zvuk takmer neroznnatelny od 3 pasma, sfazovane "na ucho" pomocou pulzu a hlasitost nastavena pomocou REW
- 1 sub - TRINNOV kalibracia - zase skok, pekne automaticky sfazovane, lepsie vdaka celkovej faze a monosti ist Xover dole na cca 65Hz
No a vrchol - a myslim, ze asi maximum mozneho - 3 suby spojene do mono + TRINNOV - plny uderny, rovny rychly bas spojeny s nearfield regalovkami - normalne som to asi 2 hodky pocuval uplne bez problemu. Samozrejme trochu menej detailu v porovnani s elektrostatmi, ale vedel by som s tym zit. Pri kvalitnejsich bedniach by ten posluch vedel byt este lepsi
ABy som siel do skutocnych podmienok [asi malokto doladuje submi repro co taha k 20Hz] tak som posunul regalovky, co normalne pocuvam ako front-wide. vid obrazok a skusal som z pohodlia gauca rozne nastavenia. V dnesnej dobe appiek som ani nemusel zdvihnut zadok z gauca, co je vyhoda, lebo sa dalo pekne porovnavat pred-po, regalovky boli nekalibrovane, iba ked je uvedene inac. Iba pre uplnost - "na ucho" som ladil cez pink noise, sweep 15-250Hz a takisto pulzom [metreonomom] na 55Hz a 80Hz [odporucam kazdemu na ladenie fazy], MlartinLogan Suby ponukaju moznost vlastnej kalibracie cez telefon, plynule ladeni fazy, frekvencie a strmosti High Pass filtra.
Obligatny obrazok: Zopar grafov -
- hlavne si vsimnite ako vyzeraju 3 suby len poriadne sfazovane a s nastavenym gainon [je to cerveny S1 na retom grafe] - to ej cele tajomstvo a princip multisubu, jeden sub bude vyzerat v miestnosti vzdy ako S4:
- a prvy graf, je ako vyzera typicka basova cast v akusticky upravenej miestnosti, bez DRC.
Vysledky testu - od najhorsieho po najlepsie;
- 2 suby, ladene na ucho, stereo 2.2, bez DSP - pripojene ku kazdemu frontu, taky ten REL "high level" styl - plna frekvencia pustana do repro aj do subu - ladena len faza/hlasitost/xover - toto mi trvalo najdlhsie a vyseldok bol to typicke "suby a stereo, to sa neda" - zvuk trcal, aj pri zavretych ociach bolo presne pocut ako to je roztrhane a tie 2 suby sa bili s repro a navzajom na 50-100Hz. Jedine kedy to bolo znesitelne, tak bolo treba stiahnut suby 8dB pod mains a vtedy ked to bolo len tak nazancene, tak to vytvaralo iluziu basov
- to iste len 1 sub - paradoxne, to bolo lepsie, bolo to vyrazne viacej kontrolovatelne a prirodzene, ale stale to bol sub + repro.
- 2 suby - pouzite DSP na sube [Anthem room correction] a strmsia krivka - tu uz to zacinalo davat zmysel, odstranili sa tie najvacsie excesy na basoch a prechod uz zacal byt plynulejsi - 2.2 setup
Vsetky tri tieto setupy mali spolocnu jednu vec - a to ze sa nijako neriesili hlavne repro, vacsinou je problem tam, lebo najma v pripade BR je ta spodna cast dost casto uplne rozhadzana v mene vytiahnutia zopar Hz smerom dole [vid grafy]
Teraz nastupuje Bass Management
- 2 suby - Xover Linkwitz Riley 24dB 80Hz - 2.2 - to uz odstranilo tak 90% problemov, a zvuk uz bol pekne spojity, ked sa to este vyscistilo ARC na sube, tak uz to bol zvuk takmer neroznnatelny od 3 pasma, sfazovane "na ucho" pomocou pulzu a hlasitost nastavena pomocou REW
- 1 sub - TRINNOV kalibracia - zase skok, pekne automaticky sfazovane, lepsie vdaka celkovej faze a monosti ist Xover dole na cca 65Hz
No a vrchol - a myslim, ze asi maximum mozneho - 3 suby spojene do mono + TRINNOV - plny uderny, rovny rychly bas spojeny s nearfield regalovkami - normalne som to asi 2 hodky pocuval uplne bez problemu. Samozrejme trochu menej detailu v porovnani s elektrostatmi, ale vedel by som s tym zit. Pri kvalitnejsich bedniach by ten posluch vedel byt este lepsi
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
1) Martin Logan/D-Multichannel/Trinnov 9.8.7 2) Neumann/Linn/Linn LP12 3) DK Trinnov+Neumann Active 7.4.4
Re: Stereo se subwoofer(y)
a variant 6 subov a regalovky som neskusal - asi nikto nie je taky magor, aby si regalovkam kupil 6 subov ;-)
1) Martin Logan/D-Multichannel/Trinnov 9.8.7 2) Neumann/Linn/Linn LP12 3) DK Trinnov+Neumann Active 7.4.4
Re: Stereo se subwoofer(y)
Opět pěkné čtení a vše opět zní sofistikovaně
Mě by jen zajímalo,jestli jsi svůj setup porovnával se setupem jiným,u někoho s jiným přístupem k věci.Jen zvědavost,nic víc,jaké je porovnání tvého přístupu vs přístupu jiných hifistů-pocitářů(kteří na rozdíl od tebe vnímají ve svých sestavách kabely atd)

ProAcResponseD30
CanorTP106VR+KT88,Oppo105DCasea mk2+lineární zdroj,ProJect The Classic Renown tunning,Pioneer PL12D,Canor TP 206+,Canor PH2,EAT Jo No 8,SPU,Furugescu
MCH+:ProAc response center,MA RXFX silver,Primare 30.5
CanorTP106VR+KT88,Oppo105DCasea mk2+lineární zdroj,ProJect The Classic Renown tunning,Pioneer PL12D,Canor TP 206+,Canor PH2,EAT Jo No 8,SPU,Furugescu
MCH+:ProAc response center,MA RXFX silver,Primare 30.5
Re: Stereo se subwoofer(y)
Fidji99: Díky za to testovanie a podelenie sa so skúsenosťou. Som rád, že sa osvedčila mnou používaná zostava (len miesto Trinnov používam Dirac Live alebo Focus Fidelity) s ktorou som už dlhodobo spokojný.
Qobuz,Tidal,DS918+>PC/Win10+lasso/Roon(REWfilter)+DiracLive\FocusFidelity>
>(usb)>(cwDAC1USBm\ToppingE50>>ToppingPRE90>BVaudio PA300SSE)NA Sunrise>
>(ZEF MAX)>DIY RS52+>(Cu-1mm2)>2xSVS SB-1000Pro+Velodyne SPL-800R
>(usb)>(cwDAC1USBm\ToppingE50>>ToppingPRE90>BVaudio PA300SSE)NA Sunrise>
>(ZEF MAX)>DIY RS52+>(Cu-1mm2)>2xSVS SB-1000Pro+Velodyne SPL-800R
-
- Příspěvky: 121
- Registrován: 28 čer 2018 13:22
Re: Stereo se subwoofer(y)
Fidji99 nerozmislal si nad subwooferom od YG ACOUSTICS InVincible 21,2. bolo by to jednoduchsie riesenie.
Re: Stereo se subwoofer(y)
nie, konkretne nad YG som nerozmyslal, skor som badal vo vodach americkych subov typu Rythmik a podobne, ale nakoniec som skoncil pri MartinLoganoch, nakolko mam aj zvysok zostavy od nich.Jeliman nautilus píše: ↑30 pro 2022 14:28 Fidji99 nerozmislal si nad subwooferom od YG ACOUSTICS InVincible 21,2. bolo by to jednoduchsie riesenie.
Ked sa to zrata, tak mam nieco vys 5.000W a plocha ako 40 palcovy basak, cize energie tam je dost na cca 90 metrov kubickych a celkovo sa odporuca pracovat s viacerymi submi, cim viac tym lepsie. Modelove kino od Trinnovu je 11.12.6 s 12 timi 18 palcovymi submi a to je ulny masaker.
Ja mam to stastie, ze mam na 18 Hz v miestnosti zdvih, cize som na -3dB na 15Hz s dozvukom cca 0.5s. Ci film ale aj muziku je citit v zaludku.
1) Martin Logan/D-Multichannel/Trinnov 9.8.7 2) Neumann/Linn/Linn LP12 3) DK Trinnov+Neumann Active 7.4.4
-
- Příspěvky: 121
- Registrován: 28 čer 2018 13:22
Re: Stereo se subwoofer(y)
Fidji99 , uvidím co spraví moj žaludok ked mi pride ten 21,2 od Yg, kedze mám dk StormAudio a Yg komplet .
Re: Stereo se subwoofer(y)
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... O6nfLzeybM
no tak zacina uplne nova era v Bass Managemente a celkovo v akustiku, Trinnov aj Dirac uz maju pripravene svoje koncepty. Podobny princip - vyuzivanie repro ako absorberov a aktivnych akustickych prvkov.
Mna nie je lahko ohromit. Ale toto bolo o 3 ligy inde, ako co som kedy pocul. Jedina navyhoda, ze to je optimallizovane na MINIMAlNE 6 subov (co mam, lol). Ako nazivo, ten dojem priestoru a ambientu uplne neuveritleny. Bez srandy. Uplne zlikvidovane vsetky mody a rezonancie. komercne dostupne cca 4ty kvartal.
John Wick - skoro som sa postal. To sa fakt slovami neda opisat.
no tak zacina uplne nova era v Bass Managemente a celkovo v akustiku, Trinnov aj Dirac uz maju pripravene svoje koncepty. Podobny princip - vyuzivanie repro ako absorberov a aktivnych akustickych prvkov.
Mna nie je lahko ohromit. Ale toto bolo o 3 ligy inde, ako co som kedy pocul. Jedina navyhoda, ze to je optimallizovane na MINIMAlNE 6 subov (co mam, lol). Ako nazivo, ten dojem priestoru a ambientu uplne neuveritleny. Bez srandy. Uplne zlikvidovane vsetky mody a rezonancie. komercne dostupne cca 4ty kvartal.
John Wick - skoro som sa postal. To sa fakt slovami neda opisat.
1) Martin Logan/D-Multichannel/Trinnov 9.8.7 2) Neumann/Linn/Linn LP12 3) DK Trinnov+Neumann Active 7.4.4
Re: Stereo se subwoofer(y)
Moc jsem to nestudoval, ale není to "aktivní basová past" ala AVAA ? Tu vyrábí už nějakej rok PSI..
https://www.psiaudio.swiss/avaa-c20-active-bass-trap/
https://www.psiaudio.swiss/avaa-c20-active-bass-trap/
Re: Stereo se subwoofer(y)
Nie, to je nieco uplne ine.
Skus si dat do browsera Dirac ART, to je ten druhy system, ale podobny princip. Uplny prielom v DRC.
Skus si dat do browsera Dirac ART, to je ten druhy system, ale podobny princip. Uplny prielom v DRC.
1) Martin Logan/D-Multichannel/Trinnov 9.8.7 2) Neumann/Linn/Linn LP12 3) DK Trinnov+Neumann Active 7.4.4
Re: Stereo se subwoofer(y)
Trochu zhrniem svoje skusenosti za pol roka, kedy som sa venoval vyberu jednak subwooferov do svojho buduceho kina, ako aj do stavajucej zostavy.
Vsetko co pisem su posluchove skusenosti. ciastocne zo showroomov/demo miestnosti alebo odo mna/navstev u spolupostihnutych.
Zakladny poznatok - suby su uplne samostatny svet, o vacsine znaciek som predtym ani netusil.
Dobry sub nie je lacny, ale zase skvely sub nie je nijako uletene drahy. DObry sub je vzdy tazky.
Aj uzavrenky aj basreflex sa daju spravit dobre
Nielen plocha menica ale aj vykon zosika su rovnako dolezite - DSP tomu uz len pomoze.
Radsej 4 velmi dobre suby, ako 2 vynikajuce. Radsej 4x18 palec a 2x21palec.
Za standard je povazovany do kina, ako aj na hudbu 18 palec, s mininalne 1500W, prekvapivo skoro vsetky suby sa daju kupit aj v pasive. Vlemi casto su plytke [30-40cm] a urcene na vstavanie za platno.
Za mna absolutny top - infra suby od Ascendo. To je o niecom uplne inom ako hocico co som pocul [nenechajte sa pomylit anechockym grafom a kludne si 10db pridajte pod 20Hz vdaka room gainu]
https://www.aia-cinema.com/products/sub ... ealed.html
No a toto je tiez neskutocny sub https://www.aia-cinema.com/products/sub ... ealed.html - menic v priestore. Rychlejsi bas som v zivote nepocul.
Pre tych co maju kontakty v US - Power Sound Audio - da sa doviezt aj do EU ale je to otrava. Pocul som tento
https://www.powersoundaudio.com/collect ... s/tv3613-1
a tento https://www.powersoundaudio.com/collect ... ipal-m-new
21ka je uz trochu ulet, to fakt len do domu a velkeho priestoru, ale ta dvojita 18ka [idealne 2x] to je zazitok.
Trochu na moj vkus mimo cena/vykon, ale tiez zaujimave: https://procella.audio/product/v18-2/ europska vyroba.
No a nakoniec - https://beckersounds.de/eigenentwicklungen ta b1000 z 18palcovym menicom - velmi velmi privetiva cena a solidna konstrukcia [40kg v pasive] . Nakoniec som sa rozhodol pre tieto, nakolko boli ochotni mu urobit bedne uplne na mieru.
Vsetko co pisem su posluchove skusenosti. ciastocne zo showroomov/demo miestnosti alebo odo mna/navstev u spolupostihnutych.
Zakladny poznatok - suby su uplne samostatny svet, o vacsine znaciek som predtym ani netusil.
Dobry sub nie je lacny, ale zase skvely sub nie je nijako uletene drahy. DObry sub je vzdy tazky.
Aj uzavrenky aj basreflex sa daju spravit dobre
Nielen plocha menica ale aj vykon zosika su rovnako dolezite - DSP tomu uz len pomoze.
Radsej 4 velmi dobre suby, ako 2 vynikajuce. Radsej 4x18 palec a 2x21palec.
Za standard je povazovany do kina, ako aj na hudbu 18 palec, s mininalne 1500W, prekvapivo skoro vsetky suby sa daju kupit aj v pasive. Vlemi casto su plytke [30-40cm] a urcene na vstavanie za platno.
Za mna absolutny top - infra suby od Ascendo. To je o niecom uplne inom ako hocico co som pocul [nenechajte sa pomylit anechockym grafom a kludne si 10db pridajte pod 20Hz vdaka room gainu]
https://www.aia-cinema.com/products/sub ... ealed.html
No a toto je tiez neskutocny sub https://www.aia-cinema.com/products/sub ... ealed.html - menic v priestore. Rychlejsi bas som v zivote nepocul.
Pre tych co maju kontakty v US - Power Sound Audio - da sa doviezt aj do EU ale je to otrava. Pocul som tento
https://www.powersoundaudio.com/collect ... s/tv3613-1
a tento https://www.powersoundaudio.com/collect ... ipal-m-new
21ka je uz trochu ulet, to fakt len do domu a velkeho priestoru, ale ta dvojita 18ka [idealne 2x] to je zazitok.
Trochu na moj vkus mimo cena/vykon, ale tiez zaujimave: https://procella.audio/product/v18-2/ europska vyroba.
No a nakoniec - https://beckersounds.de/eigenentwicklungen ta b1000 z 18palcovym menicom - velmi velmi privetiva cena a solidna konstrukcia [40kg v pasive] . Nakoniec som sa rozhodol pre tieto, nakolko boli ochotni mu urobit bedne uplne na mieru.
1) Martin Logan/D-Multichannel/Trinnov 9.8.7 2) Neumann/Linn/Linn LP12 3) DK Trinnov+Neumann Active 7.4.4