Bohumil Federmann - HQQF
Re: Federmann
To máš marný, zareaguje stejně jako už mnohokrát předtím, tj. nijak....po nějaký době, kdy se bude domnívat, že vše usnulo, přijde zase s něčím jiným, neumí odpovídat na rovinu...
-
- Příspěvky: 44
- Registrován: 12 črc 2014 18:54
Re: Federmann
v citáte uvedená akcia ve "studiu" v Dunajské Stredě" sa neuskutočnila u nás. Preto Vás prosím nepíšte a nevolajte mi kvôli tejto akcie, s diskutovanými produktmi nemáme nič spoločného. Ďakujem. S pozdravom: www.britishaudio.sk
Federmann píše:Pokud se někdo se mou dohodne, že chce slyšet a porovnat HQQF s tím co má doma, tak je to soukromá akce a výsledek je taky soukromý, nemám právo cokoliv konkrétního zveřejnit a takových akcí je stále nejvíce.Odar píše:Existuje dovod, preco je problem zverejnit miesto a cas konania akcie
Krom toho jsou polosoukromé akce, jako byla akce ve studiu v Dunajské Stredě, kde se informace zveřejnily, zesilovač BVA vypadl jako prvý, rozdíl byl dle přítomných propastný. Přehrávač BVA měl na jedné skladbě nepříjemné sykavky, slyšitelné jen přes HQQF, na lepším přehrávači pohoda, prokazatelně chyba převodníku, kterou uměl nejlépe reprodukovat jen HQQF.
Další spíše veřejnou akcí byla akce s Barlettou a Xaviány, hodnotit to mohli všichni přítomní, ale ti nemají na takto hádavých fórech zájem diskutovat, pak nemohu více prozrazovat ani já.
S elektrostaty je to v jednání, jedna akce bude určitě veřejná, zda bude HQQF na obou či bude jen jedna akce zatím nevím. Pokud bude první neveřejná, pak jen pro omezený počet s neveřejnou komunikací se zájmem slyšet HQQF, druhá bude zřejmě veřejná a HQQF bude jen její doplněk.
Nikdy jsem jej s nikým nesrovnával, je to milý, seriózní pán, který nekecá a dělá a těm velkým bednám HQQF vyloženě sedí.Fox_25 píše: pan Barleta je někdo na rozdíl od zdejších diskutujících?
Re: Federmann
Zde je vidět proč nelze mnohé akce zveřejňovat, mnozí se pak chovají jako honící smečka a nejenom účastníky testů pronásledují a napadají. Tímto se zároveň omlouvám studiu Britishaudio za chování zde přítomných, které jsem osobně nemohl jakkoliv ovlivnit.britishaudio píše:v citáte uvedená akcia ve "studiu" v Dunajské Stredě" sa neuskutočnila u nás. Preto Vás prosím nepíšte a nevolajte mi kvôli tejto akcie, s diskutovanými produktmi nemáme nič spoločného. Ďakujem. S pozdravom: http://www.britishaudio.sk
Federmann píše:Pokud se někdo se mou dohodne, že chce slyšet a porovnat HQQF s tím co má doma, tak je to soukromá akce a výsledek je taky soukromý, nemám právo cokoliv konkrétního zveřejnit a takových akcí je stále nejvíce.Odar píše:Existuje dovod, preco je problem zverejnit miesto a cas konania akcie
Někteří si nedokážou přečíst, co jsem napsal, aby mohli sami to či ono posoudit, nedokážou se zeptat, ale není jim zatěžko někoho nezúčastněného obtěžovat, některým není zatěžko napsat v reakci na text britishaudio, něco takového.Federmann píše: Zde http://www.forum.federmann.cz/viewtopic.php?f=34&t=1369 je zmínka o podobné akci, která byla částečně veřejná, ale diskusích byli nakonec nejaktivnější i nejchytřejší ti co tam vůbec nebyli, ti co zesilovač nikdy neslyšeli, ani neviděli.
________________________________________________________________________________________________________________davidsound píše:HaHa. Jeho netřeba odnikud vyhazovat. On se znemožní sám.
Mnozí zjevně neumí číst, neboť existuje velká řada měření HQQF, ale oni se jako smyslu zbavení dožadují měření, které nevidí a texty nečtou, a stále dokola již řadu let, stále dokola, až bych se mohl domnívat, že takové texty píše někdo slabomyslný. Proto jenom odcituji.Komar píše:Tak, pan ucitel - pekne postupne:
Takze pan ucitel - sprav meranie v akustickom pasme (nie simulaciu, to nikoho nezaujima)....
Az nieco take bude existovat, mozeme zacat uvazovat, ze HQQF skutocne vydava zvuk.
Federmann píše:Těch měření bylo zveřejněno více jak dost, byly prováděny za různých podmínek, vše vždy řádně zadokumentováno. Každý kus je vyráběn na zakázku, proto se mohou hodnoty dle konkrétních požadavků lišit. Není tedy jedno unifikované měření.
1.) Měření zesilovače HQQF-55-506W-5-1, poměr signál šum a výstupní odpor http://www.federmann.cz/index.php/vyrob ... odpor.html Naměřené hodnoty, které někteří úmyslně vydávají zasimulované, ale je tam vidět zapojení i použité přístroje, vpravo je tabulka naměřených hodnot.
Měření šumového napětí
Měřením šumového napětí byla zjištěna míra šumu, která se pohybuje pod 100µV, typicky 40µV což odpovídá poměru signál/šum přes 110dB, typicky 120dB.2.) Měření zesilovače HQQF-55-506W_ULN, vysoké frekvence http://www.federmann.cz/index.php/vyrob ... vence.htmlMěření výstupního odporu
Měřením výstupního odporu, byla naměřena hodnota menší než 40mΩ, typicky 27mΩ, odtud se dá vypočíst činitel tlumení pro 4Ω zátěž a je větší jak 100, typicky 145, pro zátěž 8Ω je činitel tlumení větší jak 200, typicky 290. Měřeno za výstupním konektorem.Přenosová charakteristika 0Hz až 700kHz byla naprosto rovná, nad 700kHz se pozvolna snižovala, aby při 1MHz dosáhla poklesu o -1dB, při 1,2MHz dosáhla -2dB a při 1,4MHz -3dB a následoval strmější sestup. Zvýšením klidového proudu a změnou kompenzace celkové ZV lze dosáhnout ještě výrazně vyšší šířky pásma.100kHz ObdélníkMěření
Měření bylo provedeno na výstupu zesilovače s drátovým odporem 3R9 spolu s Boucherotovým členem M1+10R, při nastaveném klidovém proudu koncovými tranzistory 50mA/pár a šířce pásma pro -3dB 0÷1,4MHz. Jak je patrné z celého měření, jsou drobné překmity hran obdélníku zapříčiněny nevykompenzovaným vedením k osciloskopu.
400kHz Obdélník a sinus
3.) Měření zesilovače HQQF-55-506W-5-1, výkony a frekvenční rozsahy http://www.federmann.cz/index.php/vyrob ... zsahy.html100HzNapájecí napětí ±30V
Měřeno sondou 1:1 při 100Hz, 1kHz, 10kHz a 100kHz, rozkmit výstupního napětí dle záznamů, obdélník měřen při polovičním vstupním napětí.
100kHz
Hrana 100kHz obdélníku
1kHz 4ohm A=60VNapájecí napětí ±66V
100kHz 8ohm A=56V
4.) Měření zesilovače HQQF-55-506W-5-1, malé impedance http://www.federmann.cz/index.php/vyrob ... dance.htmlMěření proudového omezení 0,2ohm, 25ANapájecí napětí ±30V
Měřeno sondou 1:1 a burstem se střídou 1:10, při 1kHz, nejdříve do 500mΩ před proudovým omezením a následně ukázkové proudové omezení, jako třetí měření je měření do 200mΩ.
5.) Měření ARTA je možno použít měření od Peryse, ale je dohledatelné i na mých stránkách, mnohem vypovídající je však měření šumového napětí Nf mV metrem, které je uvedeno v bodě 1.) konkurence však takové měření neudává. Standardní přenosová charakteristika HQQF vypadá takto
Tolik propagovaná konkurence však takové měření rovněž neudává, stejně jak měření proudového omezení a další.
6.) Co je však velmi důležité, aby si nikdo nehonil triko na nesmyslech a bylo měřeno v oblastech kde se může akustický signál vyskytovat, bylo přesně popsáno v Jak měřit Hi-Fi zesilovače a jejich pracovní oblast http://www.federmann.cz/index.php/nf-te ... blast.html____________________________________________________________________________________________________________________________________________Úvod
Často se setkáváme s pošetilým názorem, že zesilovače musí dodat trvalý maximální výkon v celé šířce přenášeného pásma a nejsou ani názorové výjimky, že Hi-Fi zesilovač musí být schopen pracovat v celé šířce pásma při trvalé limitaci +3 či dokonce +6dB!
Abychom si udělali v pracovní oblasti zesilovače trochu jasno, musíme přesně definovat rozsah vstupních signálu a tím i oblast, kde chceme a budeme parametry zesilovače měřit, tak aby měření alespoň částečně korespondovalo s poslechovými vlastnostmi zesilovače a nejenom s marketingovými záměry jeho konstruktéra či prodejce.
Tolik napsaného textu považuji za dostatečně vypovídající, mnohokráte jsem na text odkazoval, ale stále dokola se chce, abych na své texty znova a znova odkazoval a následně se někomu nelíbí, že odkazuji na své texty, přitom dotčení ani nepochopí, že jde vždy o konkrétní měření.
Platí však co jsem napsal, není problém při poslechu udělat i měření, na rozdíl od všech ostatních měření, ať již byly pořízeny kdykoliv a kýmkoliv, bude takové měření ve stejný čas a za stejných podmínek.
Vývoj, výzkum, zakázková výroba vysoko věrnostních, ultra lineárních analogových zesilovačů a dalších originálních dílů, přístrojů a komponent. https://www.federmann.cz/
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
Re: Federmann
Cimrmane, udělej si ve svejch měřeních krapet pořádek - je-li kmitočtová chára pro pokles 3 db na cca 300 kHz, jak zde ukazuješ, nemůže obdélník 100 kHz vypadat tak, jak ukazuješ o kousek vejš, něco už jsme z měření viděli....taktéž zákmity při obdélníku nejsou způsobený nepřizpůsobeným vedením ( který není problém přizpůsobit ), nýbrž blbě udělanejm kompenzacím na vlastním zesilovači...
Re: Federmann
1.) Dudku, podívej se dříve, než něco napíšeš, na ten text pořádně, hlavně na ten originální text, ať víš, nakolik byla nastavena šířka pásma. Jak jsem psal jde o sestavení na zakázku a když má konec pracovat trvale na 100-150kHz, tak mu nedám šířku pásma 300kHz.kazzatel píše:Cimrmane, udělej si ve svejch měřeních krapet pořádek - je-li kmitočtová chára pro pokles 3 db na cca 300 kHz, jak zde ukazuješ, nemůže obdélník 100 kHz vypadat tak, jak ukazuješ o kousek vejš, něco už jsme z měření viděli....taktéž zákmity při obdélníku nejsou způsobený nepřizpůsobeným vedením ( který není problém přizpůsobit ), nýbrž blbě udělanejm kompenzacím na vlastním zesilovači...
2.) Dudku, ukaž mi na charakteristice překmit, bude-li zde, bude i na obdélníku a nezapomeň vysvětlit, co způsobí obdobný překmit při měření přímo na generátoru, že by to byl odpojený zesilovač? Nevymýšlej něco o čem nic nevíš, u měření jsi nebyl a naměřil jsem toho snad milionkráte více jak ty.
Vývoj, výzkum, zakázková výroba vysoko věrnostních, ultra lineárních analogových zesilovačů a dalších originálních dílů, přístrojů a komponent. https://www.federmann.cz/
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
Re: Federmann
Zase mlžíš, Cimrmane.... máš asi padesát individuálních " zakázkovejch " typů, každej jinej...takovouhle metodou vokecáš všechno, ale podobný " měření " je na hovno...při měření cháry jsi měřák měl přizpůsobenej, při focení obdélníku neměl...s takovým měřením si polib....
Re: Federmann
Tip 506 již byl ukončen, tip 507 je v signálové cestě identický, změny jsou pouze ve filtraci a stabilizaci napájení. Lze použít několik málo OZ, lze nastavit různý klidový proud, lze nastavit různou šířku pásma a k tomu použít či nepoužít různé Boucheroty. Lze osadit pro různé napájecí napětí, jsou verze plošných spojů pro 2, 5 a 10 párů výkonových transistorů.
Měření přenosové charakteristiky je na kalibrovaném Nf mVmetru, měření průběhu je na osciloskopu, jde o dvě různá zařízení.
Měření přenosové charakteristiky je na kalibrovaném Nf mVmetru, měření průběhu je na osciloskopu, jde o dvě různá zařízení.
Vývoj, výzkum, zakázková výroba vysoko věrnostních, ultra lineárních analogových zesilovačů a dalších originálních dílů, přístrojů a komponent. https://www.federmann.cz/
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
Re: Federmann
Neviem, ci komunikujem s jelitom, ked napisem, ze chcem meranie v akustickom pasme a znova su tu nejake bludy na 400kHz a 1MHz.
Sada merani ma vyzerat takto: http://www.stereophile.com/content/pass ... asurements
Sinus na 100kHz vie aj TDA2030, tu sa nie je cim chvalit.
"Podíváme-li se na rozbor záznamu SACD, jak jej pořídil Pavel Macura na slovanetu, pak vidíme, že vpravo nahoře je nedosažitelná oblast. Oblast kde se nikdy nemůže ani teoreticky signál vyskytovat a je zcela pošetilé abychom právě na takové pásmo zesilovač dimenzovali, ne tak v této oblasti seriozně měřili." http://www.federmann.cz/index.php/nf-te ... blast.html
Je velmi paradoxne, ze na strankach federmann.cz najdem tuto citovanu vetu a v tejto diskusii sa autor "zosilnovaca" a citovaneho odstavca ohana meranim na 1MHz. Schizofrenia suvix - alebo "ako sa stat blaznom pomocou vlastneho vyroku".
Meranie prenosovej charakteristiky ma vyzerat takto: http://www.stereophile.com/images/1113Concenfig01.jpg kde jednotlive krivky zodpovedaju roznej zatazovej impedancii.
A teraz tie merania.
Sada merani ma vyzerat takto: http://www.stereophile.com/content/pass ... asurements
Sinus na 100kHz vie aj TDA2030, tu sa nie je cim chvalit.
"Podíváme-li se na rozbor záznamu SACD, jak jej pořídil Pavel Macura na slovanetu, pak vidíme, že vpravo nahoře je nedosažitelná oblast. Oblast kde se nikdy nemůže ani teoreticky signál vyskytovat a je zcela pošetilé abychom právě na takové pásmo zesilovač dimenzovali, ne tak v této oblasti seriozně měřili." http://www.federmann.cz/index.php/nf-te ... blast.html
Je velmi paradoxne, ze na strankach federmann.cz najdem tuto citovanu vetu a v tejto diskusii sa autor "zosilnovaca" a citovaneho odstavca ohana meranim na 1MHz. Schizofrenia suvix - alebo "ako sa stat blaznom pomocou vlastneho vyroku".
Meranie prenosovej charakteristiky ma vyzerat takto: http://www.stereophile.com/images/1113Concenfig01.jpg kde jednotlive krivky zodpovedaju roznej zatazovej impedancii.
V tejto diskusii je jasne vidiet, ze jedina posluchova akcia, ktora sa v DS konala je z rise vzdusnych zamkov a fantastickych preludov. Cire klamstvo.Federmann píše:Zde je vidět proč nelze mnohé akce zveřejňovat, mnozí se pak chovají jako honící smečka a nejenom účastníky testů pronásledují a napadají. Tímto se zároveň omlouvám studiu Britishaudio za chování zde přítomných, které jsem osobně nemohl jakkoliv ovlivnit.
- nieco v tomto zmysle tvrdil uzivatel Federmann na audiowebe, nez si dostudoval terminologiu okolo dynamickeho rozsahu a pod. Je chvalyhodny tento posun.Federmann píše:Často se setkáváme s pošetilým názorem, že zesilovače musí dodat trvalý maximální výkon v celé šířce přenášeného pásma a nejsou ani názorové výjimky, že Hi-Fi zesilovač musí být schopen pracovat v celé šířce pásma při trvalé limitaci +3 či dokonce +6dB!
A teraz tie merania.
Re: Federmann
Často se setkáváme s pošetilým názorem, že zesilovače musí dodat trvalý maximální výkon v celé šířce přenášeného pásma a nejsou ani názorové výjimky, že Hi-Fi zesilovač musí být schopen pracovat v celé šířce pásma při trvalé limitaci +3 či dokonce +6dB!
Cimrmane, je-li zesilovač dobře navržen, bez problému snese trvalé přebuzení v celém akustickém pásmu 3 dB, ale i 6 dB, moje pak bez problému 13 db ( víc mi generátor nedá ). Tato přebuditelnost je žádoucí, neboť se v praxi běžně vyskytuje ( například při působení akustické zpětné vazby ), nechápu tedy. co je na tom pošetilý....
Cimrmane, je-li zesilovač dobře navržen, bez problému snese trvalé přebuzení v celém akustickém pásmu 3 dB, ale i 6 dB, moje pak bez problému 13 db ( víc mi generátor nedá ). Tato přebuditelnost je žádoucí, neboť se v praxi běžně vyskytuje ( například při působení akustické zpětné vazby ), nechápu tedy. co je na tom pošetilý....
Re: Federmann
Komar píše:nieco v tomto zmysle tvrdil uzivatel Federmann na audiowebe, nez si dostudoval terminologiu okolo dynamickeho rozsahu a pod. Je chvalyhodny tento posun.
KomarD-Jeay 26.08.08, 22:21 napsal:
"FARBA TONU nema takmer NIC spolocne s tym, ci reprak hra do 20kHz ..."
.
Když ještě FFT běžná nebyla a harmonická analýze bylo pro některé sprosté slovo, proto ji i s dynamikou potírali, seč mohli a dnes tvrdí opak.
http://www.federmann.cz/index.php?view= ... a-audioweb
http://www.federmann.cz/index.php?view= ... ultra-zvuk
Vývoj, výzkum, zakázková výroba vysoko věrnostních, ultra lineárních analogových zesilovačů a dalších originálních dílů, přístrojů a komponent. https://www.federmann.cz/
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
Re: Federmann
Federmann píše:Na prokazatelnou změnu barvy tónu, kterou používám již od roku 1970, jako jednoduchý příklad k zjištění vnímání harmonických signálů nad akustickým pásmem, kde posluchač slyší sinusový průběh o frekvenci 15KHz a při změně průběhu na obdélníkový jasně rozpozná změnu barvy tónu, přičemž první vyšší harmonická je 45KHz..
Re: Federmann
Jj, intermodulace, kam se člověk podívá. Zvlášť při generátoru s nevalnou symetrií (rok 1970). Žádný ultrazvuk.
Re: Federmann
Odkdy má stejnosměrná složka vliv na frekvenci či dokonce intermodulaci a jak vznikne intermodulace na reproduktoru?PMA píše:Jj, intermodulace, kam se člověk podívá. Zvlášť při generátoru s nevalnou symetrií (rok 1970). Žádný ultrazvuk.
Vývoj, výzkum, zakázková výroba vysoko věrnostních, ultra lineárních analogových zesilovačů a dalších originálních dílů, přístrojů a komponent. https://www.federmann.cz/
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
Re: Federmann
Obdobne ako v zosilňovači. Na nelinearitách-reproduktora.jak vznikne intermodulace na reproduktoru?
Re: Federmann
BVaudio píše:Obdobne ako v zosilňovači. Na nelinearitách-reproduktora.jak vznikne intermodulace na reproduktoru?
GÓÓÓL
Odkdy je reproduktor při běžném provozu nelineární prvek, odkdy tvoří z užitečného signálu les harmonických.
Vývoj, výzkum, zakázková výroba vysoko věrnostních, ultra lineárních analogových zesilovačů a dalších originálních dílů, přístrojů a komponent. https://www.federmann.cz/
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
Re: Federmann
Neumím si představit reproduktor, který nepřenese 1. a 3. harmonickou v poměru 1:3, ale sám vytvoří silnější intermodulační produkt, který 3. harmonickou úplně potlačí.
Vývoj, výzkum, zakázková výroba vysoko věrnostních, ultra lineárních analogových zesilovačů a dalších originálních dílů, přístrojů a komponent. https://www.federmann.cz/
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
-
- Příspěvky: 412
- Registrován: 20 pro 2011 22:46
Re: Federmann
Ja si zase neviem predstaviť že tento človek je učiteľ.....
Re: Federmann
F: stačí si proměřit jakýkoliv analogový generátor (sinus/obdélník) ze sedmdesátých nebo osmdesátých let. Díky nesymetrii vytváří nejen liché, ale i sudé harmonické, už kolem -40dB. Po přepnutí ze sinu na obdélník vytváří čáry i pod základní frekvencí, v tomto případě pod 15kHz. Jsou to převážně násobky 50Hz v mnohem vyšší úrovni, než když generuje sinus. Současně se zdvihá šum pod 15 kHz. To jsme pořád jen u nelinearity samotného generátoru. K tomu se přidají nelinearity zesilovače, repro a ucha. Je to typický straw man test. Výsledky ze dvou generátorů mám u sebe. Můžete si to udělat sám a pak jako svůj "objev" umístit na svoje stránky
Re: Federmann
Obavam sa, ze aktualne pouzivanymi meracimi prostriedkami uvidi... nic.
Re: Federmann
Pokud by někdo nevěděl co je straw man, tak definice:
http://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man
Sedí to na 100%. Docela pikantní je, že ta stránka má polskou, rumunskou i srbochorvatskou jazykovou variantu, ale českou ani slovenskou ne
http://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man
Sedí to na 100%. Docela pikantní je, že ta stránka má polskou, rumunskou i srbochorvatskou jazykovou variantu, ale českou ani slovenskou ne
Re: Federmann
Poměr mezi 1. a 3. harmonickou je 3:1, tedy 9,54dB, proč bych se měl zajímat o pozadí pod -40dB, proč bych se měl zajímat o zesilovač, když dám reproduktor přímo na generátor.
Nejdříve je třeba si to odzkoušet a pak komentovat, ne naopak, začněte třeba u 1kHz, zda poznáte rozdíl. Poznáte rozdíl v kabelech, v pojistce, ale v základním zvuku či nástroji ne?
Nejdříve je třeba si to odzkoušet a pak komentovat, ne naopak, začněte třeba u 1kHz, zda poznáte rozdíl. Poznáte rozdíl v kabelech, v pojistce, ale v základním zvuku či nástroji ne?
Vývoj, výzkum, zakázková výroba vysoko věrnostních, ultra lineárních analogových zesilovačů a dalších originálních dílů, přístrojů a komponent. https://www.federmann.cz/
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
Re: Federmann
3. harmonická obsažená v obdélníku představuje 10% zkreslení základní harmonické, zde se všichni ohání miliontinami % a 10% neslyší? O čem vlastně toto fórum je?
Vývoj, výzkum, zakázková výroba vysoko věrnostních, ultra lineárních analogových zesilovačů a dalších originálních dílů, přístrojů a komponent. https://www.federmann.cz/
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
Re: Federmann
PMA: na Wikipedii je to aspon tuto
Kód: Vybrat vše
http://cs.wikipedia.org/wiki/Argumentační_klam#Podsunut.C3.BD_argument_.28straw_man.29
Re: Federmann
..." Poznáte rozdíl v kabelech, v pojistce"...
Tak to sa Ti Federmann podarilo . Napísať to o BV, PM a PD .
Tak to sa Ti Federmann podarilo . Napísať to o BV, PM a PD .
Naposledy upravil(a) Vlado222 dne 22 črc 2014 09:17, celkem upraveno 1 x.
Re: Federmann
Další straw man argument od Mr. F.Federmann píše:3. harmonická obsažená v obdélníku představuje 10% zkreslení základní harmonické, zde se všichni ohání miliontinami % a 10% neslyší? O čem vlastně toto fórum je?
3. harmonickou od 15kHz, tj. 45kHz, slyší tak jedině netopýr. Účastníci fóra těžko. Ale s nějakým krámem může těch 45kHz a další složky vytvořit slyšitelné intermodulační produkty. U školácky chybně řízených mosfetů bych se tomu vůbec nedivil.
Re: Federmann
Infra a ultrazvuk opravdu neslyšíme, ale vnímáme
http://www.federmann.cz/index.php/nf-te ... lie-vinylu
http://www.federmann.cz/index.php/nf-te ... -zvuk.html
T. Ooahashiho by z vás měl při vývoji SACD a DVD-audio určitě radost, mohli jste mu ušetřit práci.
http://www.federmann.cz/index.php/nf-te ... lie-vinylu
http://www.federmann.cz/index.php/nf-te ... -zvuk.html
T. Ooahashiho by z vás měl při vývoji SACD a DVD-audio určitě radost, mohli jste mu ušetřit práci.
Vývoj, výzkum, zakázková výroba vysoko věrnostních, ultra lineárních analogových zesilovačů a dalších originálních dílů, přístrojů a komponent. https://www.federmann.cz/
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
Re: Federmann
Toto vytvoří špatný zesilovač (kvazikomplementární konec) z bezchybného obdélníku 10kHz. Přidá sudé harmonické, které tam nemají co dělat, a slyšitelné složky v audio pásmu. To je to slavné "vnímání" ultrazvukových složek. Pouze intermodulace s vlastními produkty zkreslení.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Federmann
Federmann píše:dám reproduktor přímo na generátor.
Proč tam pořád cpát špatný zesilovač, když tam vůbec nemá co dělat. Zapojit jen reproduktor na výstup generátoru, co je na tom tak složitého a hlavně nepochopitelného.PMA píše:Toto vytvoří špatný zesilovač (kvazikomplementární konec) z bezchybného obdélníku 10kHz. Přidá sudé harmonické, které tam nemají co dělat, a slyšitelné složky v audio pásmu. To je to slavné "vnímání" ultrazvukových složek. Pouze intermodulace s vlastními produkty zkreslení.
Vývoj, výzkum, zakázková výroba vysoko věrnostních, ultra lineárních analogových zesilovačů a dalších originálních dílů, přístrojů a komponent. https://www.federmann.cz/
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
Re: Federmann
"dám repro přímo na generátor"
To je úplně totéž. Změřte si, jaké zvěrstvo z toho generátoru, připnutého na repro, leze jako "obdélník". A jaké zvěrstvo pak leze z toho reproduktoru. Straw man test. Testuje se slyšitelnost produktů zkreslení, ne slyšitelnost ultrazvuku.
To je úplně totéž. Změřte si, jaké zvěrstvo z toho generátoru, připnutého na repro, leze jako "obdélník". A jaké zvěrstvo pak leze z toho reproduktoru. Straw man test. Testuje se slyšitelnost produktů zkreslení, ne slyšitelnost ultrazvuku.
Re: Federmann
To urobí (zaťaž 4-8 ohm na výstup generátora s Rg obvykle 600ohm) len 3:-O ..Zapojit jen reproduktor na výstup generátoru,
"Odjakživa", len k vám to nejako nepreniklo...Odkdy je reproduktor při běžném provozu nelineární prvek, odkdy tvoří z užitečného signálu les harmonických.
http://www.zaphaudio.com/tweetermishmash/compare.html , klik na Harmonic distortion..
Re: Federmann
"Odkdy je reproduktor při běžném provozu nelineární prvek"
Tak to je kandidát na vtip dne
Tak to je kandidát na vtip dne
Re: Federmann
Pánové,pánové.
Vždyť nevidíte, že z vás FF tahá rozumy a opravdu neví, která bije?
Pokračujte a on se nakonec možná vzdělá. A hlavně pozorujte jeho web, jak ty vaše moudra bude dávat místo těch svých uletělých ,jak se to bude měnit a nakonec z vás bude dělat trouby. Už jsem to psal.
Jediný možný = nevšímat si ho !!!!!
Vždyť nevidíte, že z vás FF tahá rozumy a opravdu neví, která bije?
Pokračujte a on se nakonec možná vzdělá. A hlavně pozorujte jeho web, jak ty vaše moudra bude dávat místo těch svých uletělých ,jak se to bude měnit a nakonec z vás bude dělat trouby. Už jsem to psal.
Jediný možný = nevšímat si ho !!!!!
Re: Federmann
Nevzdělá
F: test zkreslení výškáče je triviální. Stačí pustit do výškového repro dvojtón 19kHz+20kHz (CCIF test). Pozor na amplitudu. Při Vašem věku z těch 19kHz ani 20kHz neuslyšíte nic. Zato bude velmi dobře slyšet tón 1kHz, z toho výškového repro. Harmonická analýza na výstupu kvalitního zesilovače ukáže, že 1kHz je v neslyšitelné úrovni. Ale reproduktor jej vytvořil na své nelinearitě "v běžném provozu" ve slyšitelné hlasitosti a měřitelné úrovni měřicím mikrofonem. Někde kolem -50dB až -60dB proti úrovni složek 19kHz a 20kHz. Přitom zesilovač vytvoří 1kHz na úrovni třeba -90dB až -100dB, slyšitelný tón vytvořil reproduktor.
F: test zkreslení výškáče je triviální. Stačí pustit do výškového repro dvojtón 19kHz+20kHz (CCIF test). Pozor na amplitudu. Při Vašem věku z těch 19kHz ani 20kHz neuslyšíte nic. Zato bude velmi dobře slyšet tón 1kHz, z toho výškového repro. Harmonická analýza na výstupu kvalitního zesilovače ukáže, že 1kHz je v neslyšitelné úrovni. Ale reproduktor jej vytvořil na své nelinearitě "v běžném provozu" ve slyšitelné hlasitosti a měřitelné úrovni měřicím mikrofonem. Někde kolem -50dB až -60dB proti úrovni složek 19kHz a 20kHz. Přitom zesilovač vytvoří 1kHz na úrovni třeba -90dB až -100dB, slyšitelný tón vytvořil reproduktor.
Re: Federmann
Jaké složky vzniknou 15kHz+45kHz, 15kHz-45kHz, která je ve slyšitelném pásmu? 60kHz či 30kHz? Pánové matematika II. třídy ZŠ.PMA píše:Nevzdělá
F: test zkreslení výškáče je triviální. Stačí pustit do výškového repro dvojtón 19kHz+20kHz (CCIF test). Pozor na amplitudu. Při Vašem věku z těch 19kHz ani 20kHz neuslyšíte nic. Zato bude velmi dobře slyšet tón 1kHz, z toho výškového repro. Harmonická analýza na výstupu kvalitního zesilovače ukáže, že 1kHz je v neslyšitelné úrovni. Ale reproduktor jej vytvořil na své nelinearitě "v běžném provozu" ve slyšitelné hlasitosti a měřitelné úrovni měřicím mikrofonem. Někde kolem -50dB až -60dB proti úrovni složek 19kHz a 20kHz. Přitom zesilovač vytvoří 1kHz na úrovni třeba -90dB až -100dB, slyšitelný tón vytvořil reproduktor.
Vývoj, výzkum, zakázková výroba vysoko věrnostních, ultra lineárních analogových zesilovačů a dalších originálních dílů, přístrojů a komponent. https://www.federmann.cz/
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
Re: Federmann
Vzdělá.
Je to vidět za ty léta, že přeci jen postupuje vpřed. Pomalu,ale jistě.
A takto polopaticky to půjde rychleji.
Možná nějaké to video s naučným komentářem by to uspíšilo.
15 - 45 = - (minus) 30 kHz
Je to vidět za ty léta, že přeci jen postupuje vpřed. Pomalu,ale jistě.
A takto polopaticky to půjde rychleji.
Možná nějaké to video s naučným komentářem by to uspíšilo.
15 - 45 = - (minus) 30 kHz
Re: Federmann
Já ano, při dnešním tristním stavu školství. Navíc Mr. Federmann učí ve škole dle stanovených osnov a nevystupuje tam tak, jako na i-net. fórech. Pokud by ve svých hodinách měl tendenci přednášet svým žákům své zcestné teorie, tak by ho vedení školy hnalo sviňským krokem.. On se tak ventiluje pouze zde, kde je prakticky nepostižitelný...Bubuxin-KILBRU power píše:Ja si zase neviem predstaviť že tento človek je učiteľ.....
Re: Federmann
Hexxyl píše:Vzdělá.
Je to vidět za ty léta, že přeci jen postupuje vpřed. Pomalu,ale jistě.
A takto polopaticky to půjde rychleji.
Možná nějaké to video s naučným komentářem by to uspíšilo.
15 - 45 = - (minus) 30 kHz
snad i dítě na prvním stupni pozná tón a neřeší jeho fázi, která tak Hexxyla (další vícenásobnou identitu?) tolik rozhodila. Harmonický, tedy sinusový signál je proměnný v čase, pokud mi vyjde – A*sin(2ωt) a neumím si poradit se znamínkem minus, mohu použít zápis +A*(- sin(2ωt)), signál je v čase 0 jen v protifázi. Dál raději nebudu pokračovat, zjevně jsme daleko za Hexxylovými mentálními možnostmi.Federmann píše:
U1=1sin(1ωt)+1/3sin(3ωt)
U2=1sin(1ωt)-1/3sin(3ωt)
cituji ze slovníku „Kretén se inteligencí pohybuje kolem úrovně dítěte“,
Vývoj, výzkum, zakázková výroba vysoko věrnostních, ultra lineárních analogových zesilovačů a dalších originálních dílů, přístrojů a komponent. https://www.federmann.cz/
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
Re: Federmann
Prachsproste nepochopenie reality, nic ine. Zaznam na CD konci na 22kHz. Darmo nam bude reproduktor schopny hrat bez utlmu 50kHz, realita je taka, ze nad 22kHz sa nic nedeje. Vinyl hra do 16kHz. Jedine z SACD, ci ineho podobneho zaznamu mozeme ist vyssie, nicmenej tam sa uplatnuje hluchota ucha. Ultrazvuky su len pre :YMALIEN:Federmann píše: KomarD-Jeay 26.08.08, 22:21 napsal:
"FARBA TONU nema takmer NIC spolocne s tym, ci reprak hra do 20kHz ..."
.
Když ještě FFT běžná nebyla a harmonická analýze bylo pro některé sprosté slovo, proto ji i s dynamikou potírali, seč mohli a dnes tvrdí opak.
http://www.f...........
Este by ma zaujimalo, co je toto Nedosiahnutelne pasmo??? WTF? Pan ucitel nevnima, ze zubaty graf, ktory vidi je amplituda signalu v jednom casovom okne a teda vidime pokles akustickej energie napriec frekvencnym spektrom? Hop dostudovat si. SACD zaznam moze mat 0dB aj na 100Hz, aj na 30kHz. Podla tychto bludov na obrazku uz na 2kHz moze dosiahnut len cca -5dB uroven.
Tomu sa vravi obmedzena predstava. Uz nehovoriac o tom, ze reproduktor negeneruje harmonicke v pomere 1:3. Preco by mal? Lebo pan ucitel tak chce?Federmann píše:Neumím si představit reproduktor, který nepřenese 1. a 3. harmonickou v poměru 1:3, ale sám vytvoří silnější intermodulační produkt, který 3. harmonickou úplně potlačí.
Gol do vlastnej brany. alebo ako je pan ucitel dilentant.Federmann píše:GÓÓÓL
Odkdy je reproduktor při běžném provozu nelineární prvek, odkdy tvoří z užitečného signálu les harmonických.
Reproduktor je vzdy nelinearny prvok - nelinearity mag. toku, nelinearny zaves, nelinearne parazitne kmity membrany, zmeny parametrov cievky ohrevom, parazitne rezonancie kosa, ozvucnice....intermodulacne skreslenie tvori napr. doplerov efekt na membrane z dovodu pozdlzneho sirenia akustickej vlny, vid. test, ktory spomina PMA....a mozeme pokracovat dalej.
Re: Federmann
Komar píše: Gol do vlastnej brany. alebo ako je pan ucitel dilentant.
Reproduktor je vzdy nelinearny prvok - nelinearity mag. toku, nelinearny zaves, nelinearne parazitne kmity membrany, zmeny parametrov cievky ohrevom, parazitne rezonancie kosa, ozvucnice....intermodulacne skreslenie tvori napr. doplerov efekt na membrane z dovodu pozdlzneho sirenia akustickej vlny, vid. test, ktory spomina PMA....a mozeme pokracovat dalej.
Reproduktor sice jakousi nelinearitu má, ale nikdy ne takovou aby, byl výsledný modulační produkt větší jak jedna ze dvou vstupních harmonických, žádná nelinearita mu však neumožní, aby prostým součtem čísla 15 a 30 bez ohledu na znaménka, vzniklo číslo menší než 15.
Vývoj, výzkum, zakázková výroba vysoko věrnostních, ultra lineárních analogových zesilovačů a dalších originálních dílů, přístrojů a komponent. https://www.federmann.cz/
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.
Moudrý napadne slovo, hlupák jeho autora.