Stereo se subwoofer(y)
Stereo se subwoofer(y)
Ahoj,
máte někdo prosím praktickou zkušenost s integrací subwooferu(ů) ke stereo sestavě, případně ji již úspěšně provozujete?
Budu rád za každou sdílenou zkušenost, či možnost návštěvy abych si udělal představu. Klidně do SZ.
máte někdo prosím praktickou zkušenost s integrací subwooferu(ů) ke stereo sestavě, případně ji již úspěšně provozujete?
Budu rád za každou sdílenou zkušenost, či možnost návštěvy abych si udělal představu. Klidně do SZ.
MSB DATA CD IV Sign. ->i2s AAI Assoluto+ -> MSB DAC IV Sign. (Femto 77) -> Valhalla2 XLR->MSB S200 -> Vivid B1 (Accuphase PS-1200+SR Grounding Block; Shakti; akust.).
Re: Stereo se subwoofer(y)
Ja osobne sa držím názoru, že kino áno ale stereo určite a striktne bez ...
Luxman L-590AX MkII, Revel Performa3 F-206, Luxman D-05u, Technics SL-1200GR, PJ Signature 10, Benz Micro ACE S L, Cadenza Black
-
- Příspěvky: 162
- Registrován: 11 bře 2013 16:00
Re: Stereo se subwoofer(y)
Jirko, už delší dobu počítám, že tě pozvu. Ale neustále se něco u mě mění jako o překot, tak čekám až se to ustálí. Teď měsíc a půl třeba mám repro na tuningu, takže bys mohl poslouchat jen ty subwoofery
Naposledy upravil(a) Kocmeister dne 04 dub 2019 09:29, celkem upraveno 1 x.
Re: Stereo se subwoofer(y)
Měl jsem půjčený nejvyšší model od Dynaudia s 12´´ měničem. Zkoušel jsem ho k Dynaudio Special 25. Dopadlo to tak, že nejlépe hrál,. když byl zcely vypnutý. Stejnou zkušenost mám z instalace z auta - před lety jsem měl auto osazen řadou DSL a k tomu 12´´ taktéž. Opět stejná zkušenost - nejlépe hrál vypnutý. od té doby se SW už nelaboruji. Vždy jsem ho dokázal vnímat jako rušivý prvek a ať jsem dělal co chtěl, vždycky mi v hudbě vadil.Jiri píše:Ahoj,
máte někdo prosím praktickou zkušenost s integrací subwooferu(ů) ke stereo sestavě, případně ji již úspěšně provozujete?
Budu rád za každou sdílenou zkušenost, či možnost návštěvy abych si udělal představu. Klidně do SZ.
Sestava: Lindemann 820S,Teac Esoteric 50,Bryston BP25,Bryston 14B-SST, Sanyo TP1000, Trichord Diablo, repro projekt Stealth (bas Eton 12´´, středy, výšky Accuton keramika)
Povoz: Subaru Outback 2,5i CVT 129kW 2021, Honda Civic 1,8i
Povoz: Subaru Outback 2,5i CVT 129kW 2021, Honda Civic 1,8i
Re: Stereo se subwoofer(y)
Zatím mé postřehy z různých zahraničních webů jsou tyto:
1. pokud chci stereo se subem, tak musí být vždy 2 kusy (prý 2ks subů hrají lépe než 1ks 2krát dražšího subu)
2. výhodou subů je jejich přesné "naladění" (ruční nebo aut. DSP) na akustiku místnosti a i možnost zvolit umístění subů nezávisle na hlavních repro. Tlumit dlouhé vlny nízkých frekvencí v místnosti je vždy velice náročné (bass trapy, rezonátory, kmitací panely, atd.)
3. výhodou aktivních subů je fakt, že stereo zesilovač pro hlavní reprosoustavy nemusí mít předimenzovaný výkon (tzn. důraz na čistotu)
4. zapojení aktivních subů je preferováno přes reprosvorky stereo zesilovače ("high level input" na subu) protože připojení přes pre-out zesilovače má horší výsledky ("low level input" na subu)
4. na webu jsou fotky plnorozsahových reprosoustav kde bych ještě přidané suby prakticky ani neočekával - přesto evidentně jsou přínosem
5. ZÁSADNÍ NEVÝHODA: sladění subů s hlavními reprosoustavami - to je ten největší problém, který ty výše uvedené výhody dokáže smazat
1. pokud chci stereo se subem, tak musí být vždy 2 kusy (prý 2ks subů hrají lépe než 1ks 2krát dražšího subu)
2. výhodou subů je jejich přesné "naladění" (ruční nebo aut. DSP) na akustiku místnosti a i možnost zvolit umístění subů nezávisle na hlavních repro. Tlumit dlouhé vlny nízkých frekvencí v místnosti je vždy velice náročné (bass trapy, rezonátory, kmitací panely, atd.)
3. výhodou aktivních subů je fakt, že stereo zesilovač pro hlavní reprosoustavy nemusí mít předimenzovaný výkon (tzn. důraz na čistotu)
4. zapojení aktivních subů je preferováno přes reprosvorky stereo zesilovače ("high level input" na subu) protože připojení přes pre-out zesilovače má horší výsledky ("low level input" na subu)
4. na webu jsou fotky plnorozsahových reprosoustav kde bych ještě přidané suby prakticky ani neočekával - přesto evidentně jsou přínosem
5. ZÁSADNÍ NEVÝHODA: sladění subů s hlavními reprosoustavami - to je ten největší problém, který ty výše uvedené výhody dokáže smazat
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
MSB DATA CD IV Sign. ->i2s AAI Assoluto+ -> MSB DAC IV Sign. (Femto 77) -> Valhalla2 XLR->MSB S200 -> Vivid B1 (Accuphase PS-1200+SR Grounding Block; Shakti; akust.).
Re: Stereo se subwoofer(y)
Tak zatím jen Tomáš je spokojený se suby ve stereu?
MSB DATA CD IV Sign. ->i2s AAI Assoluto+ -> MSB DAC IV Sign. (Femto 77) -> Valhalla2 XLR->MSB S200 -> Vivid B1 (Accuphase PS-1200+SR Grounding Block; Shakti; akust.).
Re: Stereo se subwoofer(y)
Zdeny
Mám takový pocit, že Merhaut používá malé stojanovky Dynaudio s jedním subem. Neslyšel si to u něho?
Mám takový pocit, že Merhaut používá malé stojanovky Dynaudio s jedním subem. Neslyšel si to u něho?
MSB DATA CD IV Sign. ->i2s AAI Assoluto+ -> MSB DAC IV Sign. (Femto 77) -> Valhalla2 XLR->MSB S200 -> Vivid B1 (Accuphase PS-1200+SR Grounding Block; Shakti; akust.).
Re: Stereo se subwoofer(y)
Ja som tiež tohoto názoru - ALE, záleží ku akým repro to chceš dať...jupol píše:Ja osobne sa držím názoru, že kino áno ale stereo určite a striktne bez ...
Môj názor, ak ku nejakým 2.pásm. regálovkám - tak tam by som to ešte zniesom, možno by sa to dokonca žiadalo.
Ale ku 3.pasm. stlpom určite nie.
Re: Stereo se subwoofer(y)
Da se to naladit! Ne vsude a se vsim a take zalezi jaky SW.
1. Jadis DA88S MkII,McIntosh MCD500,Franco Serblin Accordo Essence,Tyr2,Heimdall2,LessLoss,XLO,filtr NA,BW PV1D, Sennheiser HD595,
2. Electrocompaniet ECI6D,OPPO UDP205,Franco Serblin Accordo,Pro-ject Debut III ES
2. Electrocompaniet ECI6D,OPPO UDP205,Franco Serblin Accordo,Pro-ject Debut III ES
Re: Stereo se subwoofer(y)
pajuna
Měl si možnost vyzkoušet 2 ks B&W PV1D ke svým Accordo? Předpokládám, že u Accordo s/bez subu je naprosto jiný zvuk.
Měl si možnost vyzkoušet 2 ks B&W PV1D ke svým Accordo? Předpokládám, že u Accordo s/bez subu je naprosto jiný zvuk.
MSB DATA CD IV Sign. ->i2s AAI Assoluto+ -> MSB DAC IV Sign. (Femto 77) -> Valhalla2 XLR->MSB S200 -> Vivid B1 (Accuphase PS-1200+SR Grounding Block; Shakti; akust.).
-
- Příspěvky: 162
- Registrován: 11 bře 2013 16:00
Re: Stereo se subwoofer(y)
Napsal bych k tomu za sebe:
- určitě vybrat co možná nejlepší sub(y) s uzavřenou ozvučnicí pro opravdu rychlý bas
- 2 kusy jsou lepší než jeden, to nepochybně
- rozdíl mezi linkovým spojením z preoutu a hi-level jsem neslyšel
- sladit to lze určitě u každého, ale asi je fakt nutný to udělat přes EQ, ideálně manuálně přes sw ekvalizér v audio pc. Tento zdroj ke své škodě spousta hifistů neuznává, takže nesladí nikdy. Jen nastavit správně hlasitost, fázi, dělící frekvenci a umístění nestačí. Chce to opravdu hýbat i s jezdci na konkrétních frekvencích poté, co uděláte ty kroky předtím. Odměnou je bas, který zahraje jen velmi málo repro. Jo a ta automatika u Velodyne a spol. dle mě funguje naprd.
- určitě vybrat co možná nejlepší sub(y) s uzavřenou ozvučnicí pro opravdu rychlý bas
- 2 kusy jsou lepší než jeden, to nepochybně
- rozdíl mezi linkovým spojením z preoutu a hi-level jsem neslyšel
- sladit to lze určitě u každého, ale asi je fakt nutný to udělat přes EQ, ideálně manuálně přes sw ekvalizér v audio pc. Tento zdroj ke své škodě spousta hifistů neuznává, takže nesladí nikdy. Jen nastavit správně hlasitost, fázi, dělící frekvenci a umístění nestačí. Chce to opravdu hýbat i s jezdci na konkrétních frekvencích poté, co uděláte ty kroky předtím. Odměnou je bas, který zahraje jen velmi málo repro. Jo a ta automatika u Velodyne a spol. dle mě funguje naprd.
Naposledy upravil(a) Kocmeister dne 04 dub 2019 10:59, celkem upraveno 1 x.
Re: Stereo se subwoofer(y)
Rozhodne tam neni naprosto jiny zvuk, to je samozrejme nesmysl. Nevim zda si nekdy ladil SW, ale velmi zakladni prvek je od/do jake frekvence jdes. Nicmene jsem nemluvil pouze o tom co mam doma. Je treba pouzivat predevsim usi. Ostatni pripadne off line, jestli chces.
1. Jadis DA88S MkII,McIntosh MCD500,Franco Serblin Accordo Essence,Tyr2,Heimdall2,LessLoss,XLO,filtr NA,BW PV1D, Sennheiser HD595,
2. Electrocompaniet ECI6D,OPPO UDP205,Franco Serblin Accordo,Pro-ject Debut III ES
2. Electrocompaniet ECI6D,OPPO UDP205,Franco Serblin Accordo,Pro-ject Debut III ES
Re: Stereo se subwoofer(y)
Kamarád má sub Velodyne k BW 803D3 a je to lepší, když ho vypne něco na spodku chybí.
Re: Stereo se subwoofer(y)
Také mám PC transport takže jsem o tom uvažoval, že lze do sw přehrávače přidat DSP plugin a ten opravdu precizně nastavit podle měření např. v REW. Problémem může být fakt, že už ten plugin může ovlivnit reprodukci i středů a výšek.Kocmeister-Kabelguru píše:Napsal bych k tomu za sebe:
- sladit to lze určitě u každého, ale asi je fakt nutný to udělat přes EQ, ideálně manuálně přes sw ekvalizér v audio pc. Tento zdroj ke své škodě spousta hifistů neuznává, takže nesladí nikdy. Jen nastavit správně hlasitost, fázi, dělící frekvenci a umístění nestačí. Chce to opravdu hýbat i s jezdci na konkrétních frekvencích poté, co uděláte ty kroky předtím.
Ještě uvažuji o možnosti externí DSP jednotky např. https://www.soundimports.eu/en/2x4-hd-boxed.html která by byla pouze pro suby, tzn. neovlivňovala by nijak zvuk hlavních reprosoustav.
MSB DATA CD IV Sign. ->i2s AAI Assoluto+ -> MSB DAC IV Sign. (Femto 77) -> Valhalla2 XLR->MSB S200 -> Vivid B1 (Accuphase PS-1200+SR Grounding Block; Shakti; akust.).
- Dieter Burmester
- Příspěvky: 3299
- Registrován: 16 říj 2012 13:19
Re: Stereo se subwoofer(y)
Já jsem sub DB1 k Accordo ladil 3 roky (ne pro sebe), z toho jen 2,5 roku jsem hledal pocitac, na kterem rozjet ten debilni B&W SW k propiskani mistnosti No a kdyz jsem nasel, tak me do kolen dostala intenzita toho sweepu, ktera byla tak nizka, ze vazne uvazuju o tom, jestli to nebylo promarnenych 2,5 roku Nejak to hraje, ale je fakt, ze bez subu se ted na tech monitorkách dá poslouchat leda tak sopránová zobcová flétna Kazdopadne mi z toho celeho vychazi, ze si radsi sezenu sloupy, ktere hraji ''od neslysim do neslysim'', nez se je*at se subem, natoz dvema Varhany neposloucham, takze 18 Hz je mi u zadele a nizsi harmonicke me odjakziva se*ou. Ovsem kdyz je prioritou design v podobe uchvatnych Accordo, nenadelas nic
Dieter Burmester
-
- Příspěvky: 162
- Registrován: 11 bře 2013 16:00
Re: Stereo se subwoofer(y)
Tohle mě taky hodně trápilo, ale jsou i pluginy, které by opravdu neměly nic jiného než basy ovlivnit.Jiri píše:Problémem může být fakt, že už ten plugin může ovlivnit reprodukci i středů a výšek.
Re: Stereo se subwoofer(y)
Díky, za zprostředkování takové zkušenosti.Dieter Burmester píše:Kazdopadne mi z toho celeho vychazi, ze si radsi sezenu sloupy, ktere hraji ''od neslysim do neslysim'', nez se je*at se subem, natoz dvema
No vtip je v tom, že cenový rozdíl mezi regálovkou a sloupy stejné značky bývá dost zásadní a přitom jde jen o rozšíření rozsahu směrem dolu při zachování středovýškové části. Já jsem prostě uchvácený zvukem zesilovačů Sroll s repro Vivid. Takže pragmaticky jsem volil cestu "malý" Sroll Rhythm a "malé" Vivid B1 (3,5pásmo) - hraje to super ale červíček stále vrtá a prostě si naivně myslím, že bych byl schopen se 2 suby posunout ten výsledný zvuk třeba k Vivid G1 (stejné osazení jako B1 ale jiná ozvučnice ale hlavně 2x 9palc. woofer na bocích.)
Vivid B1 frekv. rozsah: 35 Hz - 36 kHz (-6 dB)
Vivid G1 frekv. rozsah: 25 Hz - 36 kHz (-6 dB)
Pamatuji si jak jsem někdy dávno četl, že někdo doporučoval Focal (JMLab) Mini Utopia + Utopia Sub jako lepší a přitom levnější řešení než Focal Utopia.
MSB DATA CD IV Sign. ->i2s AAI Assoluto+ -> MSB DAC IV Sign. (Femto 77) -> Valhalla2 XLR->MSB S200 -> Vivid B1 (Accuphase PS-1200+SR Grounding Block; Shakti; akust.).
- Dieter Burmester
- Příspěvky: 3299
- Registrován: 16 říj 2012 13:19
Re: Stereo se subwoofer(y)
Jak jsi sám správně napsal, jde o sladění. A tohle když se nepodaří, vyhodil jsi 200k za dva suby zbytečně a ještě se budeš v křesle ošívat. Dokud ty suby nekoupíš, tak s tím nemáš reálně žádnou zkušenost, a buď tedy budeš nějaký čas laborovat (což může vyústit v prakticky dva výsledky), nebo budeš muset sehnat někoho, kdo s tím má nějaké zkušenosti a nastaví ti to k obrazu tvému. A tím bych tedy možná začal
Dieter Burmester
Re: Stereo se subwoofer(y)
Ano, je to přesně tak, bohužel bez praktického vyzkoušení to nepůjde.
To je ten důvod, proč hledám někoho kdo s tím má praktickou zkušenost abych zkrátil ten čas "ladění" na nějaké rozumné minimum.
Pokud by se to nepodařilo (což si nepřipouštím) tak pro kino to bude super a stereo by i nadále hrálo bez subů.
Už mám pár tipů na návštěvu.
To je ten důvod, proč hledám někoho kdo s tím má praktickou zkušenost abych zkrátil ten čas "ladění" na nějaké rozumné minimum.
Pokud by se to nepodařilo (což si nepřipouštím) tak pro kino to bude super a stereo by i nadále hrálo bez subů.
Už mám pár tipů na návštěvu.
MSB DATA CD IV Sign. ->i2s AAI Assoluto+ -> MSB DAC IV Sign. (Femto 77) -> Valhalla2 XLR->MSB S200 -> Vivid B1 (Accuphase PS-1200+SR Grounding Block; Shakti; akust.).
Re: Stereo se subwoofer(y)
Dietře
Ještě jsem si všiml, že ty Accordo začínají hrát od cca 60Hz takže určitě je těžší k nim naladit sub než k repro, které začínají hrát od 35hz. Je to tak?
Ještě jsem si všiml, že ty Accordo začínají hrát od cca 60Hz takže určitě je těžší k nim naladit sub než k repro, které začínají hrát od 35hz. Je to tak?
MSB DATA CD IV Sign. ->i2s AAI Assoluto+ -> MSB DAC IV Sign. (Femto 77) -> Valhalla2 XLR->MSB S200 -> Vivid B1 (Accuphase PS-1200+SR Grounding Block; Shakti; akust.).
Re: Stereo se subwoofer(y)
Ne, neslyšel.Jiri píše:Zdeny
Mám takový pocit, že Merhaut používá malé stojanovky Dynaudio s jedním subem. Neslyšel si to u něho?
Sestava: Lindemann 820S,Teac Esoteric 50,Bryston BP25,Bryston 14B-SST, Sanyo TP1000, Trichord Diablo, repro projekt Stealth (bas Eton 12´´, středy, výšky Accuton keramika)
Povoz: Subaru Outback 2,5i CVT 129kW 2021, Honda Civic 1,8i
Povoz: Subaru Outback 2,5i CVT 129kW 2021, Honda Civic 1,8i
- Dieter Burmester
- Příspěvky: 3299
- Registrován: 16 říj 2012 13:19
Re: Stereo se subwoofer(y)
To nevim, v zasade by to melo byt jedno. Musi se dobre navazat okrajova frekvencni pasma obou beden, zvolit dobre strmost filtru, fazi, nastavit intenzitu, propiskat mistnost a vykorigovat jeste rucne pripadne nedostatky. Je toho dost
Dieter Burmester
Re: Stereo se subwoofer(y)
No a nebylo by lepší rovnou nahradit B1 větším G1?Jiri píše:Díky, za zprostředkování takové zkušenosti.Dieter Burmester píše:Kazdopadne mi z toho celeho vychazi, ze si radsi sezenu sloupy, ktere hraji ''od neslysim do neslysim'', nez se je*at se subem, natoz dvema
No vtip je v tom, že cenový rozdíl mezi regálovkou a sloupy stejné značky bývá dost zásadní a přitom jde jen o rozšíření rozsahu směrem dolu při zachování středovýškové části. Já jsem prostě uchvácený zvukem zesilovačů Sroll s repro Vivid. Takže pragmaticky jsem volil cestu "malý" Sroll Rhythm a "malé" Vivid B1 (3,5pásmo) - hraje to super ale červíček stále vrtá a prostě si naivně myslím, že bych byl schopen se 2 suby posunout ten výsledný zvuk třeba k Vivid G1 (stejné osazení jako B1 ale jiná ozvučnice ale hlavně 2x 9palc. woofer na bocích.)
Vivid B1 frekv. rozsah: 35 Hz - 36 kHz (-6 dB)
Vivid G1 frekv. rozsah: 25 Hz - 36 kHz (-6 dB)
Pamatuji si jak jsem někdy dávno četl, že někdo doporučoval Focal (JMLab) Mini Utopia + Utopia Sub jako lepší a přitom levnější řešení než Focal Utopia.
Sestava: Lindemann 820S,Teac Esoteric 50,Bryston BP25,Bryston 14B-SST, Sanyo TP1000, Trichord Diablo, repro projekt Stealth (bas Eton 12´´, středy, výšky Accuton keramika)
Povoz: Subaru Outback 2,5i CVT 129kW 2021, Honda Civic 1,8i
Povoz: Subaru Outback 2,5i CVT 129kW 2021, Honda Civic 1,8i
Re: Stereo se subwoofer(y)
Ne.
Přechod z B1 na G1 je finančně hodně náročný.
G1 mají basáky na bocích což si myslím není ideální (je to daň za štíhlý design ozvučnice zpředu).
U G1 není možnost korigovat průběh basů (oproti subům, které to umožnují).
G1 bude vyžadovat mnohem silnější zesilovač aby je rozehrál.
Přechod z B1 na G1 je finančně hodně náročný.
G1 mají basáky na bocích což si myslím není ideální (je to daň za štíhlý design ozvučnice zpředu).
U G1 není možnost korigovat průběh basů (oproti subům, které to umožnují).
G1 bude vyžadovat mnohem silnější zesilovač aby je rozehrál.
MSB DATA CD IV Sign. ->i2s AAI Assoluto+ -> MSB DAC IV Sign. (Femto 77) -> Valhalla2 XLR->MSB S200 -> Vivid B1 (Accuphase PS-1200+SR Grounding Block; Shakti; akust.).
-
- Příspěvky: 808
- Registrován: 12 led 2016 19:42
Re: Stereo se subwoofer(y)
Ahoj,
dovolím si přispět svou zkušeností. V obecné rovině z mého pohledu rozhodně platí, že 3p sloupy + sub(y) ano. Některé důvody už tu zazněly (extrémní fin. náročnost beden reálně hrajících od 20-25 Hz, obrovská náročnost na zesilovač). K nim přidávám možnost doladění modálního pásma možností umístit sub(y) tam, kde je to potřeba z pohledu akustiky.
Mám 3p sloupy, na dnešní poměry spíš větší, se dvěma 7'' basákama v každé bedně. Reálně hrají od 38 Hz, pak následuje díky bassreflexu strmý pokles. K nim (zatím) jeden sub s 12'' repro, který reálně hraje od 28 Hz, na 25 Hz má -6 dB. V současný provizorní poslechovce jej z praktických důvodů nemám zapojený (v podstatě jediný místo v místnosti, kde dělá, co má, je přesně před dveřma), ale soužil jsem s ním v předchozím panelákovém obýváku. Jak pomohl je vidět z grafu (křivky pro samotné bedny, samotný sub a oboje dohromady):
Systém byl naladěný tak, že hlavní repro hrály kompletní nijak neořezaný signál a sub byl lowpass filtrem omezený tak, aby hrál jen to, kam už bedny nesahají (proto ten strmý pokles nad 50 Hz). Hrátkama s umístěním a fází jsem docílil eliminace ohrmomného propadu na 28 Hz (mód místnosti) a částečně i na 55 Hz. Z grafu to tolik nevypadá, ale na ucho byly i ty "blbé" 2 dB na téhle frekvenci velmi slyšet díky relativně nízkému Q. Tenhle mód by šel stáhnout ještě víc (v podstatě do roviny), pokud bych o kousek posunul lowpass filtr směrem vzhůru. Tím by se ale zároveň zvýraznil propad na 74 Hz a to jsem nechtěl. A taky už by sub až moc "kecal" do basového rozsahu beden a to jsem taky nechtěl. Řešením by byl druhý sub umístěný a naladěný na eliminaci módů na 55, 74 a 95 Hz (nebo to ošetřit SW).
Celkový přínos subu je z grafu zřejmý:
- výrazné srovnání charakteristiky mezi 28 a 55 Hz
- rozšíření rozsahu basů o 15 dB na 25 Hz a 20 dB na 30 Hz
Mám rád plně hrající basy, ale nesnáším zvýrazněné basy, a to se zde povedlo. Množství hudebních infomací pod 40 Hz je až překvapující a to v podstatě bez ohledu na hudební žánr. U elektroniky je to jasné, tam je frekvenční rozsah zvuků neomezený, ale to samé platí i pro jazz, klasiku, rock, pop... Je to návykové a teď mi to bez subu chybí.
Ještě pár poznámek z praktických zkušeností s hrátkami se subem:
- čím větší rozsah (kvalitních) basů směrem dolů chceme, tím větší nároky musíme klást na akustiku místnosti. Sub umí dobře eliminovat frekvenční nevyrovnanosti (módy) a rozšířit rozsah beden, ale nenadělá nic s dobou dozvuku. Tzn. co se ve frekvenční doméně může jevit jako perfektní výsledek, může v časové doméně (a tím pádem i na ucho) vypadat otřesně. To je to známé hučo duňo.
- pokud je sub umístěný kdekoliv jinde než těsně vedle hlavní reprosoustavy v její rovině, nevycházelo mi zvukově dobře, když sub zasahoval do frekvencí, které hrají bedny. Znělo to prostě divně, nečistě. Zhoršilo se rozlišení a drajv. Možná je to subem, který mám vůči bednám relativně velmi levný (cca 25 % ceny beden), to neumím posoudit. V mém případě to ale z tohodle pohledu vyšlo ideálně, protože kde bedny začínají hrát naplno (cca 35 Hz, se sub díky akustice už strmě propadá a následně díky lowpass filtru v propadu pokračuje pod 50 Hz).
- naladění jednoho subu ke stávajícím bednám zvládne po načtení základů práce s REWem podle mě relativně každý trochu technicky nadaný člověk. Chce to určitě mít kalibrovaný mikrofon a velkou trpělivost. Já jsem to dělal jako úplný novic na poli subwoofingu. Najití správného místa pro sub a jeho fáze mi zabralo asi 2 dny plazení se po podlaze a 1000x přehraný sinusový sweep. Následné doladění přechodové frekvence a základní hlasitosti pak další cca dva týdny poslechu všeho možného. Nejnáročnější pro mě jako pro samouka bylo vysledování závislostí nastavování přechodové frekvence vs fáze vs módy místnosti vs zvuk reálné hudby. Mnohdy to, co při měření (frekvenční odezvy) vypadalo velmi dobře, znělo velmi špatně. Vykládám si to právě frekvenčně silně závislou dobou dozvuku, kterou jsem v paneláku měl dost suboptimální.
- s vědomím výše uvedeného si naprosto neumím představit, jak do toho všeho zahrnout případný druhý sub. Podle mě to nelze provádt tak, že se s hlavníma repro a místností sladí jeden sub a pak se přidá a naladí druhý sub. Ty zvukové vlny se ovlivňují navzájem všemi směry, takže přidání druhého subu by rozhosilo naladění prvního. Ovládací prvky na subech jsou pro multisub aplikace podle mě silně nedostačující a v pčípadě multisubu vidím jako nezbytnost řídit to softwarově - jednotlivé frekvence, jejich fázi, Q-faktor, útlum/zvýraznění.
Podotýkám, že vše výše uvedené plyne z mojí samoukové zkušenosti s laděním jednoho subu ve dvou poslechovkách plus nějakých teoretických vědomostí, které jsem si k tomu přečetl.
dovolím si přispět svou zkušeností. V obecné rovině z mého pohledu rozhodně platí, že 3p sloupy + sub(y) ano. Některé důvody už tu zazněly (extrémní fin. náročnost beden reálně hrajících od 20-25 Hz, obrovská náročnost na zesilovač). K nim přidávám možnost doladění modálního pásma možností umístit sub(y) tam, kde je to potřeba z pohledu akustiky.
Mám 3p sloupy, na dnešní poměry spíš větší, se dvěma 7'' basákama v každé bedně. Reálně hrají od 38 Hz, pak následuje díky bassreflexu strmý pokles. K nim (zatím) jeden sub s 12'' repro, který reálně hraje od 28 Hz, na 25 Hz má -6 dB. V současný provizorní poslechovce jej z praktických důvodů nemám zapojený (v podstatě jediný místo v místnosti, kde dělá, co má, je přesně před dveřma), ale soužil jsem s ním v předchozím panelákovém obýváku. Jak pomohl je vidět z grafu (křivky pro samotné bedny, samotný sub a oboje dohromady):
Systém byl naladěný tak, že hlavní repro hrály kompletní nijak neořezaný signál a sub byl lowpass filtrem omezený tak, aby hrál jen to, kam už bedny nesahají (proto ten strmý pokles nad 50 Hz). Hrátkama s umístěním a fází jsem docílil eliminace ohrmomného propadu na 28 Hz (mód místnosti) a částečně i na 55 Hz. Z grafu to tolik nevypadá, ale na ucho byly i ty "blbé" 2 dB na téhle frekvenci velmi slyšet díky relativně nízkému Q. Tenhle mód by šel stáhnout ještě víc (v podstatě do roviny), pokud bych o kousek posunul lowpass filtr směrem vzhůru. Tím by se ale zároveň zvýraznil propad na 74 Hz a to jsem nechtěl. A taky už by sub až moc "kecal" do basového rozsahu beden a to jsem taky nechtěl. Řešením by byl druhý sub umístěný a naladěný na eliminaci módů na 55, 74 a 95 Hz (nebo to ošetřit SW).
Celkový přínos subu je z grafu zřejmý:
- výrazné srovnání charakteristiky mezi 28 a 55 Hz
- rozšíření rozsahu basů o 15 dB na 25 Hz a 20 dB na 30 Hz
Mám rád plně hrající basy, ale nesnáším zvýrazněné basy, a to se zde povedlo. Množství hudebních infomací pod 40 Hz je až překvapující a to v podstatě bez ohledu na hudební žánr. U elektroniky je to jasné, tam je frekvenční rozsah zvuků neomezený, ale to samé platí i pro jazz, klasiku, rock, pop... Je to návykové a teď mi to bez subu chybí.
Ještě pár poznámek z praktických zkušeností s hrátkami se subem:
- čím větší rozsah (kvalitních) basů směrem dolů chceme, tím větší nároky musíme klást na akustiku místnosti. Sub umí dobře eliminovat frekvenční nevyrovnanosti (módy) a rozšířit rozsah beden, ale nenadělá nic s dobou dozvuku. Tzn. co se ve frekvenční doméně může jevit jako perfektní výsledek, může v časové doméně (a tím pádem i na ucho) vypadat otřesně. To je to známé hučo duňo.
- pokud je sub umístěný kdekoliv jinde než těsně vedle hlavní reprosoustavy v její rovině, nevycházelo mi zvukově dobře, když sub zasahoval do frekvencí, které hrají bedny. Znělo to prostě divně, nečistě. Zhoršilo se rozlišení a drajv. Možná je to subem, který mám vůči bednám relativně velmi levný (cca 25 % ceny beden), to neumím posoudit. V mém případě to ale z tohodle pohledu vyšlo ideálně, protože kde bedny začínají hrát naplno (cca 35 Hz, se sub díky akustice už strmě propadá a následně díky lowpass filtru v propadu pokračuje pod 50 Hz).
- naladění jednoho subu ke stávajícím bednám zvládne po načtení základů práce s REWem podle mě relativně každý trochu technicky nadaný člověk. Chce to určitě mít kalibrovaný mikrofon a velkou trpělivost. Já jsem to dělal jako úplný novic na poli subwoofingu. Najití správného místa pro sub a jeho fáze mi zabralo asi 2 dny plazení se po podlaze a 1000x přehraný sinusový sweep. Následné doladění přechodové frekvence a základní hlasitosti pak další cca dva týdny poslechu všeho možného. Nejnáročnější pro mě jako pro samouka bylo vysledování závislostí nastavování přechodové frekvence vs fáze vs módy místnosti vs zvuk reálné hudby. Mnohdy to, co při měření (frekvenční odezvy) vypadalo velmi dobře, znělo velmi špatně. Vykládám si to právě frekvenčně silně závislou dobou dozvuku, kterou jsem v paneláku měl dost suboptimální.
- s vědomím výše uvedeného si naprosto neumím představit, jak do toho všeho zahrnout případný druhý sub. Podle mě to nelze provádt tak, že se s hlavníma repro a místností sladí jeden sub a pak se přidá a naladí druhý sub. Ty zvukové vlny se ovlivňují navzájem všemi směry, takže přidání druhého subu by rozhosilo naladění prvního. Ovládací prvky na subech jsou pro multisub aplikace podle mě silně nedostačující a v pčípadě multisubu vidím jako nezbytnost řídit to softwarově - jednotlivé frekvence, jejich fázi, Q-faktor, útlum/zvýraznění.
Podotýkám, že vše výše uvedené plyne z mojí samoukové zkušenosti s laděním jednoho subu ve dvou poslechovkách plus nějakých teoretických vědomostí, které jsem si k tomu přečetl.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
RI Audio PLF 10A --- Ayon CD 35 Signature --- Parasound A21 --- Revel F208
Re: Stereo se subwoofer(y)
Už několik měsíců provozuji stereo se dvěma subwofery REL T7i (propojeno přes svorky zesilovače 1 sub zvlášť pro každou stranu) a jsem více než spokojený.
Umístění v místnosti i nastavení crossoveru a hlasitosti jsem ladil podle ucha a hudby.Pravda je že po třech dnech poslouchání výběru vhodnému k ladění a nastavování jsem cítil frustraci ač to nebylo stále 100% přínosem.Pak jsem ale našel správnou cestu a dnes pokud je vypnu je hudba suchá a bez života.O basech nemluvě.
Takže za mě 2 suby ano, ale jako vždy hodně záleží na místnosti a akustice.
Umístění v místnosti i nastavení crossoveru a hlasitosti jsem ladil podle ucha a hudby.Pravda je že po třech dnech poslouchání výběru vhodnému k ladění a nastavování jsem cítil frustraci ač to nebylo stále 100% přínosem.Pak jsem ale našel správnou cestu a dnes pokud je vypnu je hudba suchá a bez života.O basech nemluvě.
Takže za mě 2 suby ano, ale jako vždy hodně záleží na místnosti a akustice.
Stereo: JAY CDT2, Oppo 105D casea mod - JAY DAC 2 Signature - preamp DCT+ 2x Kinki EX-B7 - Electra 1027 Be - Aperion - Carbon Special - Desire Cable Technology - Filtrace + trafa DCT
Head: Modi Multibit + Asgard 2 - Mr Speakers Ether C Flow
Head: Modi Multibit + Asgard 2 - Mr Speakers Ether C Flow
Re: Stereo se subwoofer(y)
Ahoj,
Já jsem se trápil 3/4 roku s Harbeth Super HL5 Plus a REL T5 nedalo se to ani za nic nastavit, vždycky tam hrály bedny, pak mezera a pak SUB, v některých skladbách to šlo, ale většinou to bylo na škodu. Podle mě je jednodušší mít bedny, které hrajou do rozsahu, jaký člověk chce dosáhnout. Pravda je, že se už dva roky na druhou stranu trápím s tím najít takové bedny, které by mě a mojí místnosti seděly
Já jsem se trápil 3/4 roku s Harbeth Super HL5 Plus a REL T5 nedalo se to ani za nic nastavit, vždycky tam hrály bedny, pak mezera a pak SUB, v některých skladbách to šlo, ale většinou to bylo na škodu. Podle mě je jednodušší mít bedny, které hrajou do rozsahu, jaký člověk chce dosáhnout. Pravda je, že se už dva roky na druhou stranu trápím s tím najít takové bedny, které by mě a mojí místnosti seděly
Tannoy Turnberry GR, Accuphase E-280, Bluesound NODE 3, Acrolink, Filtrace RD Acoustic
Re: Stereo se subwoofer(y)
Subboferem vse jen Spitrsujes.
Re: Stereo se subwoofer(y)
Měl jsem v životě 2 suby ve 2 sestavách. Z prvotních problémů s nastavením a prvotního nadšení nakonec bylo zklamání a suby jsem prodal. Do třetice to pokoušet nebudu. Ale moc bych chtěl někdy slyšet sestavu s vyladenym subem(y). Je pravda, že jsem měl vždy jen jeden, možná by 2 byli lepší.
Nemůžu ale direktivně říct, že to bylo jen špatné. Některý druh muziky, některé nahrávky byly v pohodě, někdy jsem to vnímal tak "na hraně" a jindy jsem ho musel vypnout. U filmu (pouze stereo) to bylo stejné. Jak kdy. Moc chytrý z toho nejsem ani po těch letech.
Každopádně už vím, že sub nechci. Ono asi záleží, jaká sestava a nároky. Ale pokud je to v možnostech, je lepší koupit bedny, které ten bas zmaknou zahrát. Pokud se finanční a poslechové nároky sejdou, je to lepší, než honit to subem.
Jiri, nakonec to stejně zkusíš, cervicek se postará
Jen se rozhodni na co to vlastně chceš. Takovéto zkušenosti jsou neprenositelne a nakonec ti to může pro tebe i dobře dopadnout. Toto nevyctes ani ti to nikdo neporadí. Vím, že jsou každé rady dobré a pomůže ti vyselektovat co ano, co ne, na co bacha atd.
Moc ti držím palce. Tolik moje zkušenost z mé "cesty"
Nemůžu ale direktivně říct, že to bylo jen špatné. Některý druh muziky, některé nahrávky byly v pohodě, někdy jsem to vnímal tak "na hraně" a jindy jsem ho musel vypnout. U filmu (pouze stereo) to bylo stejné. Jak kdy. Moc chytrý z toho nejsem ani po těch letech.
Každopádně už vím, že sub nechci. Ono asi záleží, jaká sestava a nároky. Ale pokud je to v možnostech, je lepší koupit bedny, které ten bas zmaknou zahrát. Pokud se finanční a poslechové nároky sejdou, je to lepší, než honit to subem.
Jiri, nakonec to stejně zkusíš, cervicek se postará
Jen se rozhodni na co to vlastně chceš. Takovéto zkušenosti jsou neprenositelne a nakonec ti to může pro tebe i dobře dopadnout. Toto nevyctes ani ti to nikdo neporadí. Vím, že jsou každé rady dobré a pomůže ti vyselektovat co ano, co ne, na co bacha atd.
Moc ti držím palce. Tolik moje zkušenost z mé "cesty"
Re: Stereo se subwoofer(y)
Cca 6 let jsme měl wilson benesch trinity + torus // výhoda pro mě byla jednoznačně v tom, že jsem si tak vystačil s výkonově relativně slabým zesilovačem a pak v tom, že tahle sestava není tak náročná na postavení v místnosti // jestli je to lepší řešení než adekvátní sloupy ? to bych musel nějakou dobu porovnávat s A.C.T. C60 , a tuhle možnost jsem neměl //
Byla to samozřejmě kombinace repro a jeden sub… co se týče kombinace repro se 2ma suby – na tom jsou vpodstatě založený Grimm ls1 – podle mě (za daný peníze) skvěle hrající aktivní repro.//
Byla to samozřejmě kombinace repro a jeden sub… co se týče kombinace repro se 2ma suby – na tom jsou vpodstatě založený Grimm ls1 – podle mě (za daný peníze) skvěle hrající aktivní repro.//
A: estelon xd - electrocompaniet 800 - emm dv2 - emm ns1 - gmg hammer
B: gauder acona 60 - pass int 250 - meitner ma3 + Sluch: meze emp elite - feliks envy
B: gauder acona 60 - pass int 250 - meitner ma3 + Sluch: meze emp elite - feliks envy
Re: Stereo se subwoofer(y)
Chlapi, dík moc za vaše sdílené cenné zkušenosti. Až subwoofery dorazí, tak se budu snažit popsat, jak jsem se s jejich integrací popasoval já. Věřím, že na konci hodně dlouhého tunelu se přeci jen objeví světlo.
MSB DATA CD IV Sign. ->i2s AAI Assoluto+ -> MSB DAC IV Sign. (Femto 77) -> Valhalla2 XLR->MSB S200 -> Vivid B1 (Accuphase PS-1200+SR Grounding Block; Shakti; akust.).
Re: Stereo se subwoofer(y)
Ahoj, moje zkušenost:
- dva suby jsou víc než jeden, ale musí být identické. U rozdílných je téměř nemožné je sladit pro použití ve stereo. Měl jsem REL S2 a S3. Zůstal jen S3.
- Nepodařilo se mi sub naladit univerzálně - tedy aby fungoval ve všech režimech a na každý druh hudby. Když jej naladím na jazz (podle Rebeka- Harlem), tak je to nedostatečné na rock a ani mi to nesedí do kina.
- přemýšlel jsem o pořízení miniDSP, o kterém se zmiňuješ ty, ale odradila mne omezená možnost použití a nutnost řešit úpravy v digi doméně a přes PC.
- nakonec jsem pořídil řídící jednotku Velodyne SMS1, která udělá základní práci automaticky. Součástí je mikrofon a zobrazení máš na obrazovce - TV, pláno atd. Vše pak lze ručně doladit "na ucho", nebo podle grafu. Můžeš nastavit až 6 různých profilů, u kterých si nastavíš různé křivky. Používám zatím čtyři - rock stereo, jazz stereo, MCH hudba, kino...
Přesto vše ale zapínám sub ve stereu minimálně a to většinou jen na rock, když mám chuť na to, aby "to více tepalo"
A průběžně koukám po "plnotučných" bednách.
- dva suby jsou víc než jeden, ale musí být identické. U rozdílných je téměř nemožné je sladit pro použití ve stereo. Měl jsem REL S2 a S3. Zůstal jen S3.
- Nepodařilo se mi sub naladit univerzálně - tedy aby fungoval ve všech režimech a na každý druh hudby. Když jej naladím na jazz (podle Rebeka- Harlem), tak je to nedostatečné na rock a ani mi to nesedí do kina.
- přemýšlel jsem o pořízení miniDSP, o kterém se zmiňuješ ty, ale odradila mne omezená možnost použití a nutnost řešit úpravy v digi doméně a přes PC.
- nakonec jsem pořídil řídící jednotku Velodyne SMS1, která udělá základní práci automaticky. Součástí je mikrofon a zobrazení máš na obrazovce - TV, pláno atd. Vše pak lze ručně doladit "na ucho", nebo podle grafu. Můžeš nastavit až 6 různých profilů, u kterých si nastavíš různé křivky. Používám zatím čtyři - rock stereo, jazz stereo, MCH hudba, kino...
Přesto vše ale zapínám sub ve stereu minimálně a to většinou jen na rock, když mám chuť na to, aby "to více tepalo"
A průběžně koukám po "plnotučných" bednách.
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: Stereo se subwoofer(y)
já to znám se SW dobré akorát u lachima. A jsem tak nahluchlý občas, že když mi minule to tam pustil bez předních beden ani sem to chvíli nepoznal. Akorát, že to hraje nějak zazadu. Pak mi pustil teprv sroll a přední bedny. Šibal jeden..
Re: Stereo se subwoofer(y)
zabiny
Ten Velodyne SMS1 umí ladit pouze jeden subwoofer nebo dva naráz?
Samozřejmě, že budu mít oba suby naprosto stejné.
Ten Velodyne SMS1 umí ladit pouze jeden subwoofer nebo dva naráz?
Samozřejmě, že budu mít oba suby naprosto stejné.
MSB DATA CD IV Sign. ->i2s AAI Assoluto+ -> MSB DAC IV Sign. (Femto 77) -> Valhalla2 XLR->MSB S200 -> Vivid B1 (Accuphase PS-1200+SR Grounding Block; Shakti; akust.).
Re: Stereo se subwoofer(y)
Má to výstup na tři suby, ale ladí se pro každý režim jedna společná křivka. Alespoň si to myslím, pořídil jsem to až ve chvíli, kdy jsem měl jeden jeden sub, takže chování u více subů nemám vyzkoušeno.Jiri píše:zabiny
Ten Velodyne SMS1 umí ladit pouze jeden subwoofer nebo dva naráz?
Samozřejmě, že budu mít oba suby naprosto stejné.
Koupit se dá v 2handu relativně levně, takže je to "za pár peněz" dobrá hračka i jen na pochopení, jak basy v místnosti fungují a co dělá potlačení jednoho pásma s druhým. Navíc - ovládáš dálkáčem z poslechového místa, což je při ladění k nezaplacení (před tím mi dálkáč nahrazovala manželka :-) ).
Finální ladění ale stejně probíhá přes REW. A pokud bys měl do PC redukci na XLR vstup, mohl bys z Velodyne používat pro REW mikrofon.
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
-
- Příspěvky: 162
- Registrován: 11 bře 2013 16:00
Re: Stereo se subwoofer(y)
NA SMS-1 je skvělý to manuální nastavení, jde nastavit úplně všechno. Automat mi nikdy na ucho nedal takový výsledky. Nevýhoda je už hodně zastaralé rozhraní a také připojení přes kompozitní výstup, což Jiri už viděl naživo
Re: Stereo se subwoofer(y)
Ano, po připojení obrazovky si vždy vzpomenu na ATARI
Ale naštěstí je to jen pracovní náhled, při poslechu se s video výstupem nepracuje a kvalitu audio výstupu a jeho rozhraní rozhodně vyváží přínos díky široké možnosti nastavení. Každopádně - toto řešení neobhajuji, jen sdílím svoji zkušenost s tím, jak jsem to vyřešil aktuálně u sebe. Pro mne totiž bylo důležité, že vstupy/výstupy jsou řešeny analogově, takže mohu zapojit přímo mezi preamp a SW přes XLR kabeláž (má i RCA vstup), že lze dělat manuální korekce a že lze mít více různých nastavení podle účelu použití.
Jinak na YT existuje spousta ukázkových videí a manuálů k nastavení.
Ale naštěstí je to jen pracovní náhled, při poslechu se s video výstupem nepracuje a kvalitu audio výstupu a jeho rozhraní rozhodně vyváží přínos díky široké možnosti nastavení. Každopádně - toto řešení neobhajuji, jen sdílím svoji zkušenost s tím, jak jsem to vyřešil aktuálně u sebe. Pro mne totiž bylo důležité, že vstupy/výstupy jsou řešeny analogově, takže mohu zapojit přímo mezi preamp a SW přes XLR kabeláž (má i RCA vstup), že lze dělat manuální korekce a že lze mít více různých nastavení podle účelu použití.
Jinak na YT existuje spousta ukázkových videí a manuálů k nastavení.
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: Stereo se subwoofer(y)
zabiny
Dík za představení SMS-1. Takže používáš připojení REL subu přes "low level input" RCA kabelem? Všude doporučují suby REL/SUMIKO připojovat přes "high level input" jejich kabelem s Neutrik speakon konektorem na jedné a 3 dráty na straně druhé pro zapojení na výstupy zesilovače.
Rád bych právě využil ten "high level input" ale tam bude problém vložit něco jako je MiniDSP nebo ten SMS-1 protože chtějí na vstupu nízkoúrovňový signál. No jo, je to komplikované a budu muset hledat kompromis s co nejlepším zvukovým výsledkem.
Obávám se, že nakonec mi nezbyde nic jiného než jít do DSP právě už v té digitální doméně.
Dík za představení SMS-1. Takže používáš připojení REL subu přes "low level input" RCA kabelem? Všude doporučují suby REL/SUMIKO připojovat přes "high level input" jejich kabelem s Neutrik speakon konektorem na jedné a 3 dráty na straně druhé pro zapojení na výstupy zesilovače.
Rád bych právě využil ten "high level input" ale tam bude problém vložit něco jako je MiniDSP nebo ten SMS-1 protože chtějí na vstupu nízkoúrovňový signál. No jo, je to komplikované a budu muset hledat kompromis s co nejlepším zvukovým výsledkem.
Obávám se, že nakonec mi nezbyde nic jiného než jít do DSP právě už v té digitální doméně.
MSB DATA CD IV Sign. ->i2s AAI Assoluto+ -> MSB DAC IV Sign. (Femto 77) -> Valhalla2 XLR->MSB S200 -> Vivid B1 (Accuphase PS-1200+SR Grounding Block; Shakti; akust.).
Re: Stereo se subwoofer(y)
Ano, u REL je lepší zapojení přes "high level input". U integrovaného zesilovače a následně i jednoho koncáku jsem to tak měl. Stejně tak, když jsem měl dva suby a dva koncáky - každý byl zapojen na jiný. Ale jeden sub a dva koncáky (v mém případě reálně čtyři, jedu BIAMP) je již problém, takže jsem se rozhodl pro cestu LFE z PREAMPU s tím, že jsem začal hledat možnost EQ, která bude fungovat jen v analogové cestě mezi SW výstupem preampu a SW. Tedy bez ovlivnění a zasahování do stereo cesty pro P+L bednu. Proto jsem vyřadil udělátka typu miniDSP.
Napojení na repro, ale s následným výstupem do RCA je u SMS1 možné (viz obrázek, pozice 18), ale nikdy jsem to nezkoušel, takže netuším, jak to funguje a co od toho lze očekávat.
Osobně bych na tvém místě (= máš integráč, symetrickou místnost pouze pro muziku, dost místa kolem beden) nejdříve vyzkoušel čisté řešení s připojením přes repro. Hraj si s umístěním subu, s nastavením děličky, každý krok kontroluj přes REW a hlavně si přesně všechna zkoušená nastavení zapisuj. Není totiž nic horšího, než když se chceš vrátit zpět ke křivce, která byla "nejdokonalejší", ale už nevíš jaké bylo nastavení a umístění a tak zkoušíš zase vše znovu...
Přeji hodně pevných nervů - jak už psali ostatní - je to běh na hodně dlouhou trať.
Napojení na repro, ale s následným výstupem do RCA je u SMS1 možné (viz obrázek, pozice 18), ale nikdy jsem to nezkoušel, takže netuším, jak to funguje a co od toho lze očekávat.
Osobně bych na tvém místě (= máš integráč, symetrickou místnost pouze pro muziku, dost místa kolem beden) nejdříve vyzkoušel čisté řešení s připojením přes repro. Hraj si s umístěním subu, s nastavením děličky, každý krok kontroluj přes REW a hlavně si přesně všechna zkoušená nastavení zapisuj. Není totiž nic horšího, než když se chceš vrátit zpět ke křivce, která byla "nejdokonalejší", ale už nevíš jaké bylo nastavení a umístění a tak zkoušíš zase vše znovu...
Přeji hodně pevných nervů - jak už psali ostatní - je to běh na hodně dlouhou trať.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: Stereo se subwoofer(y)
zabiny
Sašo, dík za tvé postřehy k Velodyne SMS-1.
Je dobré vědět o různých alternativách ale přesně jak říkáš, nejdříve zkusím nejjednodušší možnost a uvidím.
Sašo, dík za tvé postřehy k Velodyne SMS-1.
Je dobré vědět o různých alternativách ale přesně jak říkáš, nejdříve zkusím nejjednodušší možnost a uvidím.
MSB DATA CD IV Sign. ->i2s AAI Assoluto+ -> MSB DAC IV Sign. (Femto 77) -> Valhalla2 XLR->MSB S200 -> Vivid B1 (Accuphase PS-1200+SR Grounding Block; Shakti; akust.).