staré vs nové stroje
Re: staré vs nové stroje
P.S.2 A zřejmě hodně hustej matroš
ProAcResponseD30
CanorTP106VR+KT88,Oppo105DCasea mk2+lineární zdroj,ProJect The Classic Renown tunning,Pioneer PL12D,Canor TP 206+,Canor PH2,EAT Jo No 8,SPU,Furugescu
MCH+:ProAc response center,MA RXFX silver,Primare 30.5
CanorTP106VR+KT88,Oppo105DCasea mk2+lineární zdroj,ProJect The Classic Renown tunning,Pioneer PL12D,Canor TP 206+,Canor PH2,EAT Jo No 8,SPU,Furugescu
MCH+:ProAc response center,MA RXFX silver,Primare 30.5
Re: staré vs nové stroje
To PavelDosko + terahera....už jen podle toho na čem doma posloucháte ....značí o vašich skvělých hudebních zkušenostech...můžete si tu psát co chcete....jen do toho pánové....ať se druzí poučí
2xCLASÉ AUDIO CA-M400 ,KRELL EVO505,Classé CP 700,KEF 109 MAIDSTONE,CANOR TP306 VR+,MAGNUM DYNALAB ETUDE,BRINKMANN BARDO Koetsu Rosewood, SHUNYATA RESEARCH DENALI
Re: staré vs nové stroje
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: staré vs nové stroje
Mikipetr,
Netlač tolik na pilu.
Nevím, jak si vyložit Tvůj poslední příspěvek, ale věz, že hudební zkušenost
nemá s cenou sestavy, nebo samostatných komponentů společného vůbec nic.
Netlač tolik na pilu.
Nevím, jak si vyložit Tvůj poslední příspěvek, ale věz, že hudební zkušenost
nemá s cenou sestavy, nebo samostatných komponentů společného vůbec nic.
Technics SL1210/SME3009,Ortofon A95, Jo No8,Yosegi, Pro-ject phono RS,Step Up trafo Ortofon Verto , Brassany, Vincent/Casea Lynx MK2, Xavian Carisma, Noble Audio Sunrise,
Furutech, VdH 501silver, Sroll, Mondiale2
Furutech, VdH 501silver, Sroll, Mondiale2
Re: staré vs nové stroje
Už jen podle toho,že z podpisu poznáš z poza klávesnice,jak to komu hraje a jaké má hudební zkušenosti,značí o tvých skvělých zkušenostech A dle tvých příspěvků si nás poučil už dost
ProAcResponseD30
CanorTP106VR+KT88,Oppo105DCasea mk2+lineární zdroj,ProJect The Classic Renown tunning,Pioneer PL12D,Canor TP 206+,Canor PH2,EAT Jo No 8,SPU,Furugescu
MCH+:ProAc response center,MA RXFX silver,Primare 30.5
CanorTP106VR+KT88,Oppo105DCasea mk2+lineární zdroj,ProJect The Classic Renown tunning,Pioneer PL12D,Canor TP 206+,Canor PH2,EAT Jo No 8,SPU,Furugescu
MCH+:ProAc response center,MA RXFX silver,Primare 30.5
- PavelDosko
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 14 bře 2012 19:59
- Bydliště: Olomouc
Re: staré vs nové stroje
mikipetr : ok, kolikrat jsi slysel BestIa bedny ?
neni placka, neni highend
- PavelDosko
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 14 bře 2012 19:59
- Bydliště: Olomouc
Re: staré vs nové stroje
mno Sonus Faber Cremona .. smekam, ty moje staly vic jen v soucastkach a stovky hodin k nim, ale klidne se ofrnuj dal ...
hele vyhybka do BestIA (dival jsem se, ze ses zajimal o stavbu beden), vsadim se o cokoliv, ze toto v Sonus Faber fakt nebude
pokud budes chtit inspiraci, napisu ti co je co (napr. ty velke civky jsou Jantzen WaxCoil AWG12), ve finalni verzi jeste odpory Jantzen Superres nahrazeny odpory PathAudio
hele vyhybka do BestIA (dival jsem se, ze ses zajimal o stavbu beden), vsadim se o cokoliv, ze toto v Sonus Faber fakt nebude
pokud budes chtit inspiraci, napisu ti co je co (napr. ty velke civky jsou Jantzen WaxCoil AWG12), ve finalni verzi jeste odpory Jantzen Superres nahrazeny odpory PathAudio
neni placka, neni highend
- PavelDosko
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 14 bře 2012 19:59
- Bydliště: Olomouc
Re: staré vs nové stroje
ale uznavam, ze Cremony bych napriklad radeji stehoval misto tech mych, preci jen vazi kus o metrak mene nez ty moje bestie
neni placka, neni highend
- PavelDosko
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 14 bře 2012 19:59
- Bydliště: Olomouc
Re: staré vs nové stroje
tak uzivej a i nadale sud neco cos v zivote nevidel ani neslysel, nejenom u mne, ale i u ostatnich
neni placka, neni highend
Re: staré vs nové stroje
k 1. Tvoje komentáre k mojim príspevkom tomu nenasvedčujú, alebo celkovo nevieš čítať a podkladáš mi niečo, čo som nenapísalMikipetr píše: ↑02 říj 2020 23:29 Ještě poznámka to ARETAX...
1. bohužel pro tebe - slovenštině rozumím velmi dobřě ...
2. jestli jsi někdy hrál na nějaký nástroj a jestli ne - tak tě můžu pokládat za technokrata , můžeš se připojit k té hrstce tzv. měřičů a zkoumačů.....jako na již výše zmíněném hifislovanetu....
k 2. ...tak to mi ešte nikto nenapísal. "Odborníci" na susednom fóre sa určite "potešia"...
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
Re: staré vs nové stroje
Tak to mě opravdu pobavilo, označit Aretaxe za technokrata a měřiče a poslat ho na Slovanet
MSB DATA CD IV Sign. ->i2s AAI Assoluto+ -> MSB DAC IV Sign. (Femto 77) -> Valhalla2 XLR->MSB S200 -> Vivid B1 (Accuphase PS-1200+SR Grounding Block; Shakti; akust.).
Re: staré vs nové stroje
Tak tu vintage zostavu teda zamerne popis nech sa podelis o skusenosti.
Re: staré vs nové stroje
Jěště by mne zajímalo, co je starý a co nový stroj, jaké je kriterium?
EP reprosoustavy + SE-833 MX Challenge + Lampizator Pacific + Pink Faun 2.16x/ultra + Sroll Purity Quntum system + 2x SoTM sNH-10G + Ediscreation LPS, AAI Maestozo LAN, Cryo Ref. Cora kabely od EP , Kraut Gold pro Aes/ebu
Re: staré vs nové stroje
Starý som ja a noví sú moji vnuci
(alebo že by sme boli večne mladí?)
(alebo že by sme boli večne mladí?)
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
Re: staré vs nové stroje
Četl jsem to "desatero" a zdá se mi, že autor (toho desatera) viděl max. hifivěž v ceně cca 1000 Kč v hluboké totalitě.
Že se konstruují dnes zesilovače na jiné úrovni než před xx rokama je snad každému jasné. Dříve vůbec neexistovaly DAC, streamery.....
Ale přístroje střední třídy?
Dříve to bylo solidní mechanické provedení, dnes plast s vlastnostmi tak do pěti roků používání. To je realita.
Že se konstruují dnes zesilovače na jiné úrovni než před xx rokama je snad každému jasné. Dříve vůbec neexistovaly DAC, streamery.....
Ale přístroje střední třídy?
Dříve to bylo solidní mechanické provedení, dnes plast s vlastnostmi tak do pěti roků používání. To je realita.
Re: staré vs nové stroje
PTK píše: ↑26 srp 2020 19:21 Dovolil bych si zde ocitovat skvělé sepsané desatero, které sice nepochází z mé hlavy, ale kolega hifista naprosto přesně vystihl podstatu věci:
1. Vintage HiFi = velmi stará, většinou zakouřená smradlavá nespolehlivá veteš fatálně potřebující kompletní repasi a hluchého posluchače.
Většinou prošla rukama vícero majitelů a několika "zaručeně kvalitními servisy", které do toho nastříkaly nějakou Diavu.
2. Vintage zvuk = slitá hulákající telefonická koule bez rozlišení i lokalizace s basy jako když bubnuješ hovnem o stan.
3. Stará poctivá výroba = papírové desky zkřehlé teplem, lámající se spoje, drátových propojek víc než spojů na desce, ovíjené spoje, otevřené poťáky, sekce 220 V bez jakéhokoli zabezpečení proti doteku, zteřelé cínové spoje, vývody zoxidované do černa, teplem vyžíhané součástky, nedostatečné chlazení. Pouze trafo většinou předimenzované kvůli chybějící optimalizaci topologie.
4. Rarita = něco co nikdo nepotřeboval a nikde se to neobjevovalo. Prodaly se tři kusy a pak to stáhli z prodeje, protože to bylo úplně nah….. Povětšinou něco co leželo čtyřicet let nevyužité, protože pan domácí používal již něco pořádného.
5. Uvolňuji ze sbírky tento nádherný kousek = zavazí mi to, nehraje to, nepoužívám to, nebo je to hnusné a smrdí to nikotinem. Potřebuje to kompletní rozborku a pak asi popelnici. Mám toho tady jak sraček a nevím co s tím. Má to nulovou hodnotu, ale pro vás je to za 35 tis.
6. Sbírkový stav = je to poškrábané, poblité a zaoxidované, jen tak aby to příliš nenasíralo, ale pořád to smrdí nikotinem. Jenom nejede magneťák. Asi gumičky. A taky hraje slabě jeden kanál. Asi nějaký drátek nebo pojistka. Nedíval jsem se do toho, nevyznám se v tom ( = rozjebal jsem to ještě víc než to bylo). Ale jinak rarita s vintage zvukem.
7. Fantastický zvuk = viz vintage zvuk plus vysoká cena.
8. Plně manuální hiend gramofon = plečka, která na konci desky ani nevypne motor ani nezvedne rameno. Bude vám přenosku i desku hoblovat v poslední drážce až do konce světa. Pro "autocenzura" za pouhých 10 a víc tisíc.
9. Legendární gramofon = většinou zcela obyčejný gramec na zteřelou gumičku, nejlépe Tesla nebo ještě horší Marantz, polepený nevkusnou dýhou a špatně přeleštěným plexi. Hraje stejně, jako když si dáte talíř na stůl, roztočíte ho na kuličce a přenosku dáte na paličku od bubnu. Při dodržení otáček máte legendární gramofon hrající přesně tak, jakou máte přenosku. Cena pro "autocenzura" větší než 10 až 30 tis.
10. Vintage kazetový magnetofon ze 70. let - rarita s fantastickým zvukem = přečtěte si po sobě všechny výše uvedené body.
Omlouvám se kolegovi hifistovi, že jsem si dovolil ocitovat jeho desatero, ale lépe to nikdy, nikdo, nikde nenapsal.
Pod toto bych se s dovolením taktéž podepsal…
Čest těm několika málo vyjímkám, na které ovšem v inzerci nenarazíte. Opravdových kvalitních skvostů je ještě méně než šafránu a pokud se čistě náhodou objeví někde na Audiomarktu, nejsou vůbec levné a většinou rychle zmizí.
Staré stroje se mi líbí, jsou krásné. Jako dekorace nemají chybu. Pokud bych jednou chtěl vybudovat hifi muzeum, dovedu si představit tu nádhernou expozici plnou svítících, naleštěných přístrojů.
Ale pak bych si šel domů pustit ty současné…
Myslel jsi třeba toto:
https://www.ebay.com/itm/294482828287?h ... SwOU1hefHi
- Dieter Burmester
- Příspěvky: 3299
- Registrován: 16 říj 2012 13:19
Re: staré vs nové stroje
Kdo má tohoto Studera, nebude mít problém s páskama
(Si myslím já)
(Si myslím já)
- Dieter Burmester
- Příspěvky: 3299
- Registrován: 16 říj 2012 13:19
Re: staré vs nové stroje
A proto se rika, ze myslet je vedet. Kdo tohoto Studera ma, tak jen a pouze pi*uje. Taky jsem ho mel, ale A80ce se to rovnat nemuze, nechutna tomu vetsina pasku, musis to furt serizovat, je to cerna ovce Studer rodiny.
Dieter Burmester
Re: staré vs nové stroje
Psal jsem k "problému" s páskama pro A820. Neporovnával jsem A80 a A820.
Když už to tak ale dopadlo, tak asi takhle:
A820 byl udělaný pro postprodukční práci. Hlavně pro synchronizaci s filmem. Z toho plyne ta mnohem vyšší složitost obvodů, procesory atd.
Údržba a servis? Je to profesionální stroj. Když bude nový, v amatérských podmínkách pojede hodně dlouho bez jakéhokoliv náročnějšího zásahu.
Nový je nesehnatelný a to co je v nabídkách jsou právě ty stroje z profi studií co už mají něco najeto. Předpokládám, že ten, kdo si tohle kupuje o tom už něco ví a je schopný to řešit.
Takže kdo porovnává A820 a A80 chce srovnat nesrovnatelné.
Když už to tak ale dopadlo, tak asi takhle:
A820 byl udělaný pro postprodukční práci. Hlavně pro synchronizaci s filmem. Z toho plyne ta mnohem vyšší složitost obvodů, procesory atd.
Údržba a servis? Je to profesionální stroj. Když bude nový, v amatérských podmínkách pojede hodně dlouho bez jakéhokoliv náročnějšího zásahu.
Nový je nesehnatelný a to co je v nabídkách jsou právě ty stroje z profi studií co už mají něco najeto. Předpokládám, že ten, kdo si tohle kupuje o tom už něco ví a je schopný to řešit.
Takže kdo porovnává A820 a A80 chce srovnat nesrovnatelné.
- Dieter Burmester
- Příspěvky: 3299
- Registrován: 16 říj 2012 13:19
Re: staré vs nové stroje
Došli argumenty ?
Re: staré vs nové stroje
Malé pravopisné okénko: Pokud v podmětu není žádné jméno rodu mužského životného, pak píšeme v příčestí tvrdou koncovku y.
Re: staré vs nové stroje
Omlouvám se za pravopisnou chybu, snad se mi to už v životě nikdy nestane
Re: staré vs nové stroje
Mé ucho je spokojené se vsemi stroji v pokoji. Žádný neodpočívá a nehádaj se mezi sebou. Začíná to rokem 1978 a končí rokem 2020.
Od vintage až po současnost.. Linn Nexus, Monitor Audio, Yamaha, Sony, Onkyo, Teac, Technics, Dual, JVC.
Re: staré vs nové stroje
Fuuu,.. máš môj obdiv. Závidím, v dobrom. Ako z výkladu najväčšieho Tuzexu v Prahe.
Radosť pozerať a určite aj počuť.
Niekedy si z nostalgie prezriem katalógy techniky z 80tych rokov a keď vidím tie ceny, tak sa teraz len usmejem.
Re: staré vs nové stroje
PTK píše: ↑26 srp 2020 19:21 Dovolil bych si zde ocitovat skvělé sepsané desatero, které sice nepochází z mé hlavy, ale kolega hifista naprosto přesně vystihl podstatu věci:
1. Vintage HiFi = velmi stará, většinou zakouřená smradlavá nespolehlivá veteš fatálně potřebující kompletní repasi a hluchého posluchače.
Většinou prošla rukama vícero majitelů a několika "zaručeně kvalitními servisy", které do toho nastříkaly nějakou Diavu.
2. Vintage zvuk = slitá hulákající telefonická koule bez rozlišení i lokalizace s basy jako když bubnuješ hovnem o stan.
3. Stará poctivá výroba = papírové desky zkřehlé teplem, lámající se spoje, drátových propojek víc než spojů na desce, ovíjené spoje, otevřené poťáky, sekce 220 V bez jakéhokoli zabezpečení proti doteku, zteřelé cínové spoje, vývody zoxidované do černa, teplem vyžíhané součástky, nedostatečné chlazení. Pouze trafo většinou předimenzované kvůli chybějící optimalizaci topologie.
4. Rarita = něco co nikdo nepotřeboval a nikde se to neobjevovalo. Prodaly se tři kusy a pak to stáhli z prodeje, protože to bylo úplně nah….. Povětšinou něco co leželo čtyřicet let nevyužité, protože pan domácí používal již něco pořádného.
5. Uvolňuji ze sbírky tento nádherný kousek = zavazí mi to, nehraje to, nepoužívám to, nebo je to hnusné a smrdí to nikotinem. Potřebuje to kompletní rozborku a pak asi popelnici. Mám toho tady jak sraček a nevím co s tím. Má to nulovou hodnotu, ale pro vás je to za 35 tis.
6. Sbírkový stav = je to poškrábané, poblité a zaoxidované, jen tak aby to příliš nenasíralo, ale pořád to smrdí nikotinem. Jenom nejede magneťák. Asi gumičky. A taky hraje slabě jeden kanál. Asi nějaký drátek nebo pojistka. Nedíval jsem se do toho, nevyznám se v tom ( = rozjebal jsem to ještě víc než to bylo). Ale jinak rarita s vintage zvukem.
7. Fantastický zvuk = viz vintage zvuk plus vysoká cena.
8. Plně manuální hiend gramofon = plečka, která na konci desky ani nevypne motor ani nezvedne rameno. Bude vám přenosku i desku hoblovat v poslední drážce až do konce světa. Pro "autocenzura" za pouhých 10 a víc tisíc.
9. Legendární gramofon = většinou zcela obyčejný gramec na zteřelou gumičku, nejlépe Tesla nebo ještě horší Marantz, polepený nevkusnou dýhou a špatně přeleštěným plexi. Hraje stejně, jako když si dáte talíř na stůl, roztočíte ho na kuličce a přenosku dáte na paličku od bubnu. Při dodržení otáček máte legendární gramofon hrající přesně tak, jakou máte přenosku. Cena pro "autocenzura" větší než 10 až 30 tis.
10. Vintage kazetový magnetofon ze 70. let - rarita s fantastickým zvukem = přečtěte si po sobě všechny výše uvedené body.
Omlouvám se kolegovi hifistovi, že jsem si dovolil ocitovat jeho desatero, ale lépe to nikdy, nikdo, nikde nenapsal.
Pod toto bych se s dovolením taktéž podepsal…
Čest těm několika málo vyjímkám, na které ovšem v inzerci nenarazíte. Opravdových kvalitních skvostů je ještě méně než šafránu a pokud se čistě náhodou objeví někde na Audiomarktu, nejsou vůbec levné a většinou rychle zmizí.
Staré stroje se mi líbí, jsou krásné. Jako dekorace nemají chybu. Pokud bych jednou chtěl vybudovat hifi muzeum, dovedu si představit tu nádhernou expozici plnou svítících, naleštěných přístrojů.
Ale pak bych si šel domů pustit ty současné…
Vtipný je , že autor tohoto blábolu viz zdroj:
https://hifi.slovanet.sk/bb/viewtopic.p ... e61ecbce34
je tento člověk:
https://www.facebook.com/groups/1521248 ... 719468844/
založil tuto skupinu:
https://www.facebook.com/groups/1521248781510558
Největší paradox je to, že dříve měl nové stroje (zesilovač Yamaha A-S1200 a další )
Nakonec to prodal a koupil zesilovač Yamaha z 80 let od překupníka z bazaru. Staré reproduktory ATL a nějakou sestavu Mitsubishi z počátku osmdesátých let a je ted hrozně spokojenej. Zamiloval si vintage staré stroje. Což je tedy paradox po tom co napsal.
Souhlasím z názorem Mikipetr na kvalitu staré HI-FI techniky. Mám doma slušnou sbírku a hraje to pro mé uši nádherně. Prošel jsem si i tím, že jsem měl nové komponenty. Ty jsem ale prodal a za zlomek ceny mám zvukově i vzhledově lepší. Třeba receiver z roku 1972 a hraje jako víno.
A to provedení nádhera. Ty masivní hliníkové přepínače a kombinace se dřevem to už se dnes nekoupí. Kvalitu z té doby dokazuje, že 50 let provozu šlape stále jako hodinky. A co jsem měřil kondenzátory tak i po těch letech mají kapacitu jako nové!!
Re: staré vs nové stroje
Pan Mo...s má na to svůj názor.Syn navštěvuje jeho skupinu, posléze se mnou konzultuje jeho moudra kolem gramofonů a přenosek.Docela se u toho bavím.
Technics SL1210/SME3009,Ortofon A95, Jo No8,Yosegi, Pro-ject phono RS,Step Up trafo Ortofon Verto , Brassany, Vincent/Casea Lynx MK2, Xavian Carisma, Noble Audio Sunrise,
Furutech, VdH 501silver, Sroll, Mondiale2
Furutech, VdH 501silver, Sroll, Mondiale2
Re: staré vs nové stroje
Ty však svoju kópiu určite nenájdeš. Jednoducho si "originál".
Všeto čo píšem, je iba môj subjektívny názor.
Re: staré vs nové stroje
Nie vsetko stare je srot rovnako ako nie vsetko nove. Avsak aj naopak. Na CD prehravacoch/transportoch pekne viedno ze uz ich cas je za zenitom. Asi uz cca od roku 2010 sa postupne ukoncuje vyroba optik. Samotny Philips robil nn zaciatku robustne optiky a mecahniky CDM 0, a CDM 1 so sklenenou sosovkou, Ktore mnohe este dodnes funguju. Mechanizmy zasuvania sufliku, pridvihovania mechaniky k disku mavaju vsak casto uz optrebene alebo poskodene casti ( vytahane alebo stvrdnute, rorthnute remienky, poskodene plastove ozubene kolesa…). Na CDM 2-12 uz vidno urcite setrenie. Potom vsak prisli CD4/36, 53, CDM 9 Pro, CDM12 Ind, CD Pro, Pro 2, Pro 2M, Pro 2LF (vychadajuce z CDM12) ktore boli opat velmi kvalitne. Posledne zmienene sa najdu len v top playeroch az do sucasnosti. Vyhodou tych najnovsich je podstatne modernejsia elektronika a DA obvody, ktore prekonavaju v mnohych pripadoch aj “legendarne” top modely z 80-tych a 90-tych rokov, velmi casto viac ako zasadne. Z rohto pohladu maju tieto “legendarne” pristroje vyznam vacsinou pre ludi co maju hlbsie do vacku, alebo su pre nich nostalgiou na casy ked boli pre nich nedosahiteonou metou a dnes si ich mozu dovolit. Velmi vela tychto “legiend” nema hlavne s ohladom na ich uz vysoku poruchovost (sposobenu vekom a opotrebenim a u CD oˇayerov aj nezohnatelych oprik) a zaroven neumernym cenam, nemaju ziadny vyznam ich za tieto ceny kupovat.Plati obdobne aj pre ine typy pristrojov. Najdu sa vsak stale aj hodnotne “vintage” kusky, je to vsak vacsinou z technickeho pohladu naozaj len velmi malo z nich.
Audio PC+Daphile+DRC/Lindemann CD1SE/Chord Dave+Choral stand>Denafrips Athena>PMA PA4-Big Brother>Marten Django XL
230V:VDH,Furutech,NA,Viborg, prepoje:Crystal Cable,Audioquest
230V:VDH,Furutech,NA,Viborg, prepoje:Crystal Cable,Audioquest