Porovnávání formátů
- PavelDosko
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 14 bře 2012 19:59
- Bydliště: Olomouc
Re: Porovnávání formátů
super, proc tedy neprehrat rovnou puvodni bezstratovy soubor ? Je konecny soubor rozbaleny "z" MQA totozny s puvodnim ?
neni placka, neni highend
Re: Porovnávání formátů
Ty sa teda vyznáš . To znamená, že keď si zipnes fotku v rozlíšení 100x100 a rozbalis ju už nebude 100x100 ale trebárs 50x50? Komédia tu
Gramo: Denon DP-80 DasPlinth, Ramena:Bokrand 12”,Denon DA-309 10”,Prenosky: AT33MonoAnni, EMT JSD6G, Phono: PJ RS + LPS (Rix), SUT: Entre ET-100 (MySonicLab), Preamp: SPX 2010, Koncak: SPX A40 (A class), Repro: STH12 , Filter: NA, Kable: Rix,NA,Viborg,YT
Re: Porovnávání formátů
No napríklad preto, že nie každý to potrebuje?! Stačí mu napríklad 1unfold max do 24/96 kde je aj klasika CD kvalitaPavelDosko píše: ↑26 črc 2021 20:11 super, proc tedy neprehrat rovnou puvodni bezstratovy soubor ? Je konecny soubor rozbaleny "z" MQA totozny s puvodnim ?
Gramo: Denon DP-80 DasPlinth, Ramena:Bokrand 12”,Denon DA-309 10”,Prenosky: AT33MonoAnni, EMT JSD6G, Phono: PJ RS + LPS (Rix), SUT: Entre ET-100 (MySonicLab), Preamp: SPX 2010, Koncak: SPX A40 (A class), Repro: STH12 , Filter: NA, Kable: Rix,NA,Viborg,YT
Re: Porovnávání formátů
Né nutně, flac je taky komprimační zip, ale (a to je to důležitý) je "bez- ztrá- to- vej". Mp3 a blbostě jako MQA jsou nejenom že ztrátová komprimace, ale defacto i ztráta času .
Naposledy upravil(a) Halíř dne 26 črc 2021 21:06, celkem upraveno 2 x.
- PavelDosko
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 14 bře 2012 19:59
- Bydliště: Olomouc
Re: Porovnávání formátů
kolik ze je toho na Tidal ve vyssim rozliseni nez 24/96 ? a kolik nezpraseneho mqa ...
neni placka, neni highend
-
- Příspěvky: 808
- Registrován: 12 led 2016 19:42
Re: Porovnávání formátů
"Mudrc" matla BEZZTRATOVY zip a ZTRATOVY MQA a marne se u toho snazi tvarit, ze udajne vi, o cem pise :-D .
Pobavils, Janiku nebo pod jakym nickem tu momentalne vystupujes. Zmenou nicku pred svou neznalosti neuteces.
Pobavils, Janiku nebo pod jakym nickem tu momentalne vystupujes. Zmenou nicku pred svou neznalosti neuteces.
RI Audio PLF 10A --- Ayon CD 35 Signature --- Parasound A21 --- Revel F208
Re: Porovnávání formátů
Prečo to riešite? Dajte is qobuz a mate pokoj. Nechajte aj nám trocha radosti co mame tidal a mame dacy s MQA renderom. Pre mňa je to fajn ako doplnok ku gramofonu, ktorý je môj hlavný zdroj.
Gramo: Denon DP-80 DasPlinth, Ramena:Bokrand 12”,Denon DA-309 10”,Prenosky: AT33MonoAnni, EMT JSD6G, Phono: PJ RS + LPS (Rix), SUT: Entre ET-100 (MySonicLab), Preamp: SPX 2010, Koncak: SPX A40 (A class), Repro: STH12 , Filter: NA, Kable: Rix,NA,Viborg,YT
Re: Porovnávání formátů
Neznalost? Pošlem tu vysvetlenie ako funguje tidal a MQA. A ty mudrc ani nevieš čo píšeš a ani nevieš o com.PítrsPraha píše: ↑26 črc 2021 21:36 "Mudrc" matla BEZZTRATOVY zip a ZTRATOVY MQA a marne se u toho snazi tvarit, ze udajne vi, o cem pise :-D .
Pobavils, Janiku nebo pod jakym nickem tu momentalne vystupujes. Zmenou nicku pred svou neznalosti neuteces.
Tam si sťahuj flacy z torrenta a daj svätý pokoj. Odkiaľ si sa zas tu vyhrabal?
Gramo: Denon DP-80 DasPlinth, Ramena:Bokrand 12”,Denon DA-309 10”,Prenosky: AT33MonoAnni, EMT JSD6G, Phono: PJ RS + LPS (Rix), SUT: Entre ET-100 (MySonicLab), Preamp: SPX 2010, Koncak: SPX A40 (A class), Repro: STH12 , Filter: NA, Kable: Rix,NA,Viborg,YT
Re: Porovnávání formátů
Na netu se dá najít kupa článků o tom, jak MQA funguje. A i to, že po mnohostranné kritice autoři MQA přestali uvádět, že to je bezestrátové. Také dá najít, že často Tidal používá jiné mastery, či kauza s nahrávkami Neila Younga.
Ale proto tento příspěvek nepíši…
Co je na tom celé pikantní, je původní způsob argumentace bezeztrátovosti MQA - přesné algoritmy zveřejněné nejsou, obchodní tajemství (což bych chápal) ale i možnost mlžit (což sice také trošku chápu, ale je to krátkozraké, bo pravda časem vždycky vyjde najevo).
Proces kódování je celkem popsán: Stručně - několikanásobné transponování vyššího rozlišení do nejméně významných byte a maskování šumem. Následné zpětné dekódování probíhá opačně - je to podobné jako u HDCD.
A teď přijde ta perla: Uvádělo se, že při posledním HW dekódování (které právě umí jen ten správný HW) se pak výsledná data “opraví” tak, aby přesně seděla podle původní původního tvaru nahrávky! Ale "autocenzura", kde je ta informace o té původní nahrávce schovaná?!? Aby to bylo přesné, tak to musí být ten vlastní původní hi-res záznam… tedy původní datový tok
A pes je zakousnut ve svém vlastním ocase!
V tom případě by nemělo smysl dělat ty MQA brikule a bylo by jednodušší posílat ten plný původní záznam, ne?
Asi tam nějaké finální úpravy ještě budou, ale principiálně nemohou rekonstruovat původní signál - to by jaksi odporovalo teorii přenosu a zachování informací…
Ale proto tento příspěvek nepíši…
Co je na tom celé pikantní, je původní způsob argumentace bezeztrátovosti MQA - přesné algoritmy zveřejněné nejsou, obchodní tajemství (což bych chápal) ale i možnost mlžit (což sice také trošku chápu, ale je to krátkozraké, bo pravda časem vždycky vyjde najevo).
Proces kódování je celkem popsán: Stručně - několikanásobné transponování vyššího rozlišení do nejméně významných byte a maskování šumem. Následné zpětné dekódování probíhá opačně - je to podobné jako u HDCD.
A teď přijde ta perla: Uvádělo se, že při posledním HW dekódování (které právě umí jen ten správný HW) se pak výsledná data “opraví” tak, aby přesně seděla podle původní původního tvaru nahrávky! Ale "autocenzura", kde je ta informace o té původní nahrávce schovaná?!? Aby to bylo přesné, tak to musí být ten vlastní původní hi-res záznam… tedy původní datový tok
A pes je zakousnut ve svém vlastním ocase!
V tom případě by nemělo smysl dělat ty MQA brikule a bylo by jednodušší posílat ten plný původní záznam, ne?
Asi tam nějaké finální úpravy ještě budou, ale principiálně nemohou rekonstruovat původní signál - to by jaksi odporovalo teorii přenosu a zachování informací…
Re: Porovnávání formátů
Já to obecně nehaním, stoprocentně je to lepší než MP3 128 a pokud to někomu vyhovuje a dělá radost, tak mu to neberu.
Ale měly by tu zaznít relevantní informace!
Ale měly by tu zaznít relevantní informace!
Re: Porovnávání formátů
To je hoax na tému MQAdvader píše: ↑26 črc 2021 21:44 Na netu se dá najít kupa článků o tom, jak MQA funguje. A i to, že po mnohostranné kritice autoři MQA přestali uvádět, že to je bezestrátové. Také dá najít, že často Tidal používá jiné mastery, či kauza s nahrávkami Neila Younga.
Ale proto tento příspěvek nepíši…
Co je na tom celé pikantní, je původní způsob argumentace bezeztrátovosti MQA - přesné algoritmy zveřejněné nejsou, obchodní tajemství (což bych chápal) ale i možnost mlžit (což sice také trošku chápu, ale je to krátkozraké, bo pravda časem vždycky vyjde najevo).
Proces kódování je celkem popsán: Stručně - několikanásobné transponování vyššího rozlišení do nejméně významných byte a maskování šumem. Následné zpětné dekódování probíhá opačně - je to podobné jako u HDCD.
A teď přijde ta perla: Uvádělo se, že při posledním HW dekódování (které právě umí jen ten správný HW) se pak výsledná data “opraví” tak, aby přesně seděla podle původní původního tvaru nahrávky! Ale "autocenzura", kde je ta informace o té původní nahrávce schovaná?!? Aby to bylo přesné, tak to musí být ten vlastní původní hi-res záznam… tedy původní datový tok
A pes je zakousnut ve svém vlastním ocase!
V tom případě by nemělo smysl dělat ty MQA brikule a bylo by jednodušší posílat ten plný původní záznam, ne?
Asi tam nějaké finální úpravy ještě budou, ale principiálně nemohou rekonstruovat původní signál - to by jaksi odporovalo teorii přenosu a zachování informací…
Gramo: Denon DP-80 DasPlinth, Ramena:Bokrand 12”,Denon DA-309 10”,Prenosky: AT33MonoAnni, EMT JSD6G, Phono: PJ RS + LPS (Rix), SUT: Entre ET-100 (MySonicLab), Preamp: SPX 2010, Koncak: SPX A40 (A class), Repro: STH12 , Filter: NA, Kable: Rix,NA,Viborg,YT
Re: Porovnávání formátů
Dík za odlehčení!
Re: Porovnávání formátů
Konečně jsem se nějak popřepojoval na ten Qobuz. A paradoxně na začátku mojí cesty jsem objevil u alb, které poslouchám na Tidalu a jsou pouze 16/44.1 na Qobuz i 24/96. Podle toho to hraje. Možná jsem měl jen štěstí na těch pár alb. To nelze říci paušálně o Tidalu, že vždy MQA hraje lépe než to samé album 16/44.1. Potřeba je ale déle testovat a hlavně poslouchat. Inu pro mě Qobuz nová hračka.
Co mě přišlo na MQA zajímavé je "verifikovaný" soubor umělcem. Něco jako záruka, podpis, že soubor je v pořádku. Jsou 2 druhy MQA souborů......jeden s podpisem a druhý bez podpisu. Jak s tím může umělec nebo posluchač naložit........
Co mě přišlo na MQA zajímavé je "verifikovaný" soubor umělcem. Něco jako záruka, podpis, že soubor je v pořádku. Jsou 2 druhy MQA souborů......jeden s podpisem a druhý bez podpisu. Jak s tím může umělec nebo posluchač naložit........
Passlabs INT 30ACassea, Matrix elementXCassea, NA Galaxys, 2 x meraki MS220 switch OCXO +LPSU, Rinjani textreme
-
- Příspěvky: 808
- Registrován: 12 led 2016 19:42
Re: Porovnávání formátů
Upřímně se divím, že stále existuje někdo, kdo si myslí, že MQA garantuje nějakou kvalitu zvuku a že je bezztrátový. Najít si relevantní informace z věrohodných zdrojů je přeci otázka pár minut.
Většinou platí, že čím nesmyslnější názor, tím nesmyslnější argumentace. Zde se to bezzubým "sťahuj flacy z torrenta" naplňuje bezezbytku.
Většinou platí, že čím nesmyslnější názor, tím nesmyslnější argumentace. Zde se to bezzubým "sťahuj flacy z torrenta" naplňuje bezezbytku.
RI Audio PLF 10A --- Ayon CD 35 Signature --- Parasound A21 --- Revel F208
- Dieter Burmester
- Příspěvky: 3299
- Registrován: 16 říj 2012 13:19
Re: Porovnávání formátů
No já jsem chtěl jenom zjistit, proč někdo nad takovou pí*ovinou, jakou MQA beze sporu je, vůbec uvažuje. Zeptal bych se toho kentusáka ze Zlína, ale je zabanovanej.
Dieter Burmester
Re: Porovnávání formátů
Úpřimně mě příjde úsměvná zarputilost při vlastní interpretaci toho, co je napsáno.
Bezztrátová bude návštěva koncertní síně, kde budou jen akustické nástroje. Ale i zde si člověk musí najít zase vhodné místo. Takže najít něco beze ztrát a bez šumu v podstatě nelze. A opět jsme u toho líbí - nelíbí. Při poslechu čistě elektronické hudby najít etalon toho, co je "bezztrátové" a "autentické" má asi takový význam jako tato věta.
Za mě MQA zvukově v mnohých případech lepší než 16/44.1.
Jestli chci streamovat, tak takovou ko****nu jako je MQA řešit musím.
Bezztrátová bude návštěva koncertní síně, kde budou jen akustické nástroje. Ale i zde si člověk musí najít zase vhodné místo. Takže najít něco beze ztrát a bez šumu v podstatě nelze. A opět jsme u toho líbí - nelíbí. Při poslechu čistě elektronické hudby najít etalon toho, co je "bezztrátové" a "autentické" má asi takový význam jako tato věta.
Za mě MQA zvukově v mnohých případech lepší než 16/44.1.
Jestli chci streamovat, tak takovou ko****nu jako je MQA řešit musím.
Passlabs INT 30ACassea, Matrix elementXCassea, NA Galaxys, 2 x meraki MS220 switch OCXO +LPSU, Rinjani textreme
Re: Porovnávání formátů
Ty mudrc videl si koľko firiem implementuje hw podporu MQA?PítrsPraha píše: ↑27 črc 2021 08:44 Upřímně se divím, že stále existuje někdo, kdo si myslí, že MQA garantuje nějakou kvalitu zvuku a že je bezztrátový. Najít si relevantní informace z věrohodných zdrojů je přeci otázka pár minut.
Většinou platí, že čím nesmyslnější názor, tím nesmyslnější argumentace. Zde se to bezzubým "sťahuj flacy z torrenta" naplňuje bezezbytku.
https://www.mqa.co.uk/playback-devices
Si myslíš, že si chytrejsi ako ľudia v týchto firmách?
Nespomínaj ma v tvojich komentároch robí sa mi z toho spatne.
Gramo: Denon DP-80 DasPlinth, Ramena:Bokrand 12”,Denon DA-309 10”,Prenosky: AT33MonoAnni, EMT JSD6G, Phono: PJ RS + LPS (Rix), SUT: Entre ET-100 (MySonicLab), Preamp: SPX 2010, Koncak: SPX A40 (A class), Repro: STH12 , Filter: NA, Kable: Rix,NA,Viborg,YT
Re: Porovnávání formátů
Jelikož jsem dotaz položil já takže sorry, jsem digitálem nepolíbený...proto i občas nevím, o čem se tu píše.Dieter Burmester píše: ↑27 črc 2021 10:02No já jsem chtěl jenom zjistit, proč někdo nad takovou pí*ovinou, jakou MQA beze sporu je, vůbec uvažuje. Zeptal bych se toho kentusáka ze Zlína, ale je zabanovanej.
Takže slibuji, že už se raději na nic ptát nebudu abych vás nesral ...a naopak
-
- Příspěvky: 808
- Registrován: 12 led 2016 19:42
Re: Porovnávání formátů
Ta věta svým významen nedává moc smysl. MQA není "kvalita" sama o sobě. MQA je ztrátový algoritmus pro kompresi hudebních dat. A původní hudební data mohou být 44.1/16, 88/16, 48/24, 96/24... Přičemž paradoxně výsledná velikost souboru 44.1/16 prohnaného "kompresí" MQA je VĚTŠÍ než originální data 44.1/16.
Rozhodně neplatí, že všechen obsah dostupný v MQA je komprimovaný z kvalitních hi-res hudebních dat nebo původních vydání. Často tam jsou remastery, které zvukovou kvalitou pokulhávají za původním vydáním.
Ale ano, pokud je MQA komprimováno z kvalitního 96/24, zní líp než 44.1/16. Nabídka alb v MQA je ale pořád prťavá a jen část z toho je původem 96/24. Reálný význam je proto, jaký je.
RI Audio PLF 10A --- Ayon CD 35 Signature --- Parasound A21 --- Revel F208
-
- Příspěvky: 808
- Registrován: 12 led 2016 19:42
Re: Porovnávání formátů
Janik:
Co se třeba začít chovat slušně, když jsi u nás na návštěvě? S tímhle přístupem "napíšeš blbost, ostatní tě na to upozorní a ty je za to začneš urážet" tady nepochodíš. Na to máte Slovanet.
Co se třeba začít chovat slušně, když jsi u nás na návštěvě? S tímhle přístupem "napíšeš blbost, ostatní tě na to upozorní a ty je za to začneš urážet" tady nepochodíš. Na to máte Slovanet.
RI Audio PLF 10A --- Ayon CD 35 Signature --- Parasound A21 --- Revel F208
- Dieter Burmester
- Příspěvky: 3299
- Registrován: 16 říj 2012 13:19
Re: Porovnávání formátů
Ja som ani v jednom mojom prispevku nenapisal blbost. Co sa tyka skusenosti sam administrator tohto fora ma pozitivnu skusenost s Tidal a MQA. A toto nie je urazanie ale tvoja forma komuniakcie na vsetkych forach je cisto len dehonestovat a kritizovat. Co cakas, ze ta potlapkam po pleci, ze zavadzas?! Daj mi ty chlape pokoj a venuj sa sebe. Takych ako ty poznam velmi dobre a nemusim ich ani vidiet.PítrsPraha píše: ↑27 črc 2021 11:30 Janik:
Co se třeba začít chovat slušně, když jsi u nás na návštěvě? S tímhle přístupem "napíšeš blbost, ostatní tě na to upozorní a ty je za to začneš urážet" tady nepochodíš. Na to máte Slovanet.
Gramo: Denon DP-80 DasPlinth, Ramena:Bokrand 12”,Denon DA-309 10”,Prenosky: AT33MonoAnni, EMT JSD6G, Phono: PJ RS + LPS (Rix), SUT: Entre ET-100 (MySonicLab), Preamp: SPX 2010, Koncak: SPX A40 (A class), Repro: STH12 , Filter: NA, Kable: Rix,NA,Viborg,YT
Re: Porovnávání formátů
tu radost ti clovece nespravim dnes nie.
Gramo: Denon DP-80 DasPlinth, Ramena:Bokrand 12”,Denon DA-309 10”,Prenosky: AT33MonoAnni, EMT JSD6G, Phono: PJ RS + LPS (Rix), SUT: Entre ET-100 (MySonicLab), Preamp: SPX 2010, Koncak: SPX A40 (A class), Repro: STH12 , Filter: NA, Kable: Rix,NA,Viborg,YT
- Dieter Burmester
- Příspěvky: 3299
- Registrován: 16 říj 2012 13:19
-
- Příspěvky: 808
- Registrován: 12 led 2016 19:42
Re: Porovnávání formátů
DB:
Změna nicku nezmění osobnost, osobní útoky suplující neznalost a neschopnost psát k věci jak vidno pokračují...
Změna nicku nezmění osobnost, osobní útoky suplující neznalost a neschopnost psát k věci jak vidno pokračují...
RI Audio PLF 10A --- Ayon CD 35 Signature --- Parasound A21 --- Revel F208
- PavelDosko
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 14 bře 2012 19:59
- Bydliště: Olomouc
Re: Porovnávání formátů
jsem cetl v odborne literature o jakesi MQA, mate s tim nekdo zkusenost ?
neni placka, neni highend
Re: Porovnávání formátů
Janik píše:
„...sam administrator tohto fora ma pozitivnu skusenost s Tidal a MQA.”
Prosim tě a jakej má funkce admina vliv na schopnost, stát se uznávanou autoritou při posuzování zvukovejch formátů?
„...sam administrator tohto fora ma pozitivnu skusenost s Tidal a MQA.”
Prosim tě a jakej má funkce admina vliv na schopnost, stát se uznávanou autoritou při posuzování zvukovejch formátů?
Re: Porovnávání formátů
Snažím se slyšet rozdíly, ale bohužel mé teoretické znalosti silně pokulhávají za osobní zkušeností z poslechu mého řetězce. Z tohoto důvodu nejsem schopen odborně potvrdit nebo vyvrátit to co slyším nebo neslyším. Pokud bude výsledkem zapojení se do této diskuze, že změním Tidal za Qobuz, protože to mému uchu bude ladit víc, tak děkuji všem.PavelDosko píše: ↑27 črc 2021 12:12 jsem cetl v odborne literature o jakesi MQA, mate s tim nekdo zkusenost ?
Passlabs INT 30ACassea, Matrix elementXCassea, NA Galaxys, 2 x meraki MS220 switch OCXO +LPSU, Rinjani textreme
Re: Porovnávání formátů
Posluchač strádal příliš malým počtem formátů, proto nám nebesa seslala MQA. Aleluja!
Proč je MQA tak skvělé nám již vysvětlil zasvěceným způsobem Janík.
Proč je MQA tak skvělé nám již vysvětlil zasvěceným způsobem Janík.
Re: Porovnávání formátů
ProAcResponseD30
CanorTP106VR+KT88,Oppo105DCasea mk2+lineární zdroj,ProJect The Classic Renown tunning,Pioneer PL12D,Canor TP 206+,Canor PH2,EAT Jo No 8,SPU,Furugescu
MCH+:ProAc response center,MA RXFX silver,Primare 30.5
CanorTP106VR+KT88,Oppo105DCasea mk2+lineární zdroj,ProJect The Classic Renown tunning,Pioneer PL12D,Canor TP 206+,Canor PH2,EAT Jo No 8,SPU,Furugescu
MCH+:ProAc response center,MA RXFX silver,Primare 30.5
Re: Porovnávání formátů
A asi zatím v historii suverénně nejkomplikovanější
Re: Porovnávání formátů
Myslíš formát,nebo toho šílence
ProAcResponseD30
CanorTP106VR+KT88,Oppo105DCasea mk2+lineární zdroj,ProJect The Classic Renown tunning,Pioneer PL12D,Canor TP 206+,Canor PH2,EAT Jo No 8,SPU,Furugescu
MCH+:ProAc response center,MA RXFX silver,Primare 30.5
CanorTP106VR+KT88,Oppo105DCasea mk2+lineární zdroj,ProJect The Classic Renown tunning,Pioneer PL12D,Canor TP 206+,Canor PH2,EAT Jo No 8,SPU,Furugescu
MCH+:ProAc response center,MA RXFX silver,Primare 30.5
Re: Porovnávání formátů
Prosim copy paste kde som pisal ze MQA je skvele? Pisal som ako to funguje a ze to je fajn nie, ze teraz nic lepsie neexistuje. Tiez som napisal v mojom komente, ze nemam ziadne skusenosti s Qobuz takze neviem posudit co je z tych dvoch lepsie. Tak tu netrep ...
Gramo: Denon DP-80 DasPlinth, Ramena:Bokrand 12”,Denon DA-309 10”,Prenosky: AT33MonoAnni, EMT JSD6G, Phono: PJ RS + LPS (Rix), SUT: Entre ET-100 (MySonicLab), Preamp: SPX 2010, Koncak: SPX A40 (A class), Repro: STH12 , Filter: NA, Kable: Rix,NA,Viborg,YT
-
- Příspěvky: 808
- Registrován: 12 led 2016 19:42
Re: Porovnávání formátů
...a co víc: když se kvalita formátu posuzuje podle toho, kolik firem jej implementuje ("videl si koľko firiem implementuje hw podporu MQA?"), tak bysme měli přejít na poslech mp3 128 kbps, protože počet firem, které implementují jeho podporu sahá od záchodového prkénka po meteostanice, takže i zvuková kvalita tam bude násobná.... Logika vítězí .
RI Audio PLF 10A --- Ayon CD 35 Signature --- Parasound A21 --- Revel F208
Re: Porovnávání formátů
To znamena, ze to nebude tak spatne?! Tiez je to clovek, ktory skusa nove veci.
Gramo: Denon DP-80 DasPlinth, Ramena:Bokrand 12”,Denon DA-309 10”,Prenosky: AT33MonoAnni, EMT JSD6G, Phono: PJ RS + LPS (Rix), SUT: Entre ET-100 (MySonicLab), Preamp: SPX 2010, Koncak: SPX A40 (A class), Repro: STH12 , Filter: NA, Kable: Rix,NA,Viborg,YT
Re: Porovnávání formátů
Firmy, ktore vyrabaju hajendove dacy a streamre tak nepis hovadiny ty logikPítrsPraha píše: ↑28 črc 2021 07:49 ...a co víc: když se kvalita formátu posuzuje podle toho, kolik firem jej implementuje ("videl si koľko firiem implementuje hw podporu MQA?"), tak bysme měli přejít na poslech mp3 128 kbps, protože počet firem, které implementují jeho podporu sahá od záchodového prkénka po meteostanice, takže i zvuková kvalita tam bude násobná.... Logika vítězí .
Gramo: Denon DP-80 DasPlinth, Ramena:Bokrand 12”,Denon DA-309 10”,Prenosky: AT33MonoAnni, EMT JSD6G, Phono: PJ RS + LPS (Rix), SUT: Entre ET-100 (MySonicLab), Preamp: SPX 2010, Koncak: SPX A40 (A class), Repro: STH12 , Filter: NA, Kable: Rix,NA,Viborg,YT
- PavelDosko
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 14 bře 2012 19:59
- Bydliště: Olomouc
Re: Porovnávání formátů
"vymyslis" format a vnutis duverivym ze je lepsi nez puvodni nahravka, pak jim nabidnes HW aby to kouzlo vyuzili naplno ...
neni placka, neni highend
Re: Porovnávání formátů
Jelikož mám hlouběji do kapsy, tak jen tak pošilhávám po "dacech", které jsou super, hrají super a samozřejmě po MQA ani památky. třeba https://www.lampizatorpoland.com/ ono i z druhé ruky je to říše snů. Ale tyto výrobky asi nebudou asi dost highend.Janik píše: ↑28 črc 2021 07:52Firmy, ktore vyrabaju hajendove dacy a streamre tak nepis hovadiny ty logikPítrsPraha píše: ↑28 črc 2021 07:49 ...a co víc: když se kvalita formátu posuzuje podle toho, kolik firem jej implementuje ("videl si koľko firiem implementuje hw podporu MQA?"), tak bysme měli přejít na poslech mp3 128 kbps, protože počet firem, které implementují jeho podporu sahá od záchodového prkénka po meteostanice, takže i zvuková kvalita tam bude násobná.... Logika vítězí .
Včera jsem testoval trochu něco živějšího.... na Tidalu MQA 24/96 a Qobuz FLAC 24/96 a sice album Dave Holland/Zakir Hussain/Chris Potter: Good Hope
a výsledek je ---- neslyším rozdíl.
Proč?
1. můj řetězec to nepozná
2. moje ucho to nepozná
3. skutečně je to jedno
Passlabs INT 30ACassea, Matrix elementXCassea, NA Galaxys, 2 x meraki MS220 switch OCXO +LPSU, Rinjani textreme
-
- Příspěvky: 808
- Registrován: 12 led 2016 19:42
Re: Porovnávání formátů
Hájend Audioquest Dragonfly nebo hájend Bluesound... Prostě nákup audio komponent z člověka neudělá hifistu, nepřinese znalosti ani přehled a už vůbec ne nadhled. Stejně jako x-tá změna nicku pro zahlazení stop po nevybíravém chování neudělá z řeznického psa důvěryhodného člověka. Neustálé agresivní napadání všech, kdo nejedou na povrchní vlně hlouposti "MQA je bezztrátový a supíííííš huráááá" a povinná opozice vůči komukoliv v téměř všech příspěvcích to jen ztvrzují.
"Tidal's master is a degredation of the original to make it fit in a box that collects royalties. That money ultimately is paid by listeners, I am not behind it. I am out of there. Gone. My masters are the original. MQA is at least in some situations simply an upsampled version with a licensing fee slapped on.....".
Kdo má nejzákladnější přehled, ví, kdo je autorem stručně a výstižně podaného faktu. Ostatní si to vygooglí.
Jinak viz četné příspěvky a videa od GoldenOne, který se na věc dívá racionálním pohledem bez biasu na jakoukoliv stranu.
Qobuz vyzkouším, děkuji za tip. Tidal je za zenitem a "lahůdek" typu mizení alb z playlistů nebo x verzí totožného alba bez udání, co je které zač, poslední dobou rapidně přibývá. A je to velká škoda. Na začátku se zdálo, že Tidal streamingem v CD kvalitě splní sen mnoha hifistů. Bohužel se vydal zcela opačným směrem. Mrzí mě i naprostá stagnace ve vývoji aplikace, která je těžce nedotažená. To byl člověk ochoten tolerovat v začátcích, ale ne po několika letech provozu.
"Tidal's master is a degredation of the original to make it fit in a box that collects royalties. That money ultimately is paid by listeners, I am not behind it. I am out of there. Gone. My masters are the original. MQA is at least in some situations simply an upsampled version with a licensing fee slapped on.....".
Kdo má nejzákladnější přehled, ví, kdo je autorem stručně a výstižně podaného faktu. Ostatní si to vygooglí.
Jinak viz četné příspěvky a videa od GoldenOne, který se na věc dívá racionálním pohledem bez biasu na jakoukoliv stranu.
Qobuz vyzkouším, děkuji za tip. Tidal je za zenitem a "lahůdek" typu mizení alb z playlistů nebo x verzí totožného alba bez udání, co je které zač, poslední dobou rapidně přibývá. A je to velká škoda. Na začátku se zdálo, že Tidal streamingem v CD kvalitě splní sen mnoha hifistů. Bohužel se vydal zcela opačným směrem. Mrzí mě i naprostá stagnace ve vývoji aplikace, která je těžce nedotažená. To byl člověk ochoten tolerovat v začátcích, ale ne po několika letech provozu.
RI Audio PLF 10A --- Ayon CD 35 Signature --- Parasound A21 --- Revel F208
Re: Porovnávání formátů
https://www.emmlabs.com/ma3.phppsyloelf píše: ↑28 črc 2021 09:03Jelikož mám hlouběji do kapsy, tak jen tak pošilhávám po "dacech", které jsou super, hrají super a samozřejmě po MQA ani památky. třeba https://www.lampizatorpoland.com/ ono i z druhé ruky je to říše snů. Ale tyto výrobky asi nebudou asi dost highend.Janik píše: ↑28 črc 2021 07:52Firmy, ktore vyrabaju hajendove dacy a streamre tak nepis hovadiny ty logikPítrsPraha píše: ↑28 črc 2021 07:49 ...a co víc: když se kvalita formátu posuzuje podle toho, kolik firem jej implementuje ("videl si koľko firiem implementuje hw podporu MQA?"), tak bysme měli přejít na poslech mp3 128 kbps, protože počet firem, které implementují jeho podporu sahá od záchodového prkénka po meteostanice, takže i zvuková kvalita tam bude násobná.... Logika vítězí .
Včera jsem testoval trochu něco živějšího.... na Tidalu MQA 24/96 a Qobuz FLAC 24/96 a sice album Dave Holland/Zakir Hussain/Chris Potter: Good Hope
a výsledek je ---- neslyším rozdíl.
Proč?
1. můj řetězec to nepozná
2. moje ucho to nepozná
3. skutečně je to jedno
https://www.brinkmann-audio.de/main.php ... st&lang=en
Alebo dcs....
https://dcsaudio.com/product/vivaldi
"Features a full MQA™ decoder. This MQA™ implementation is unique, as it is the first opportunity to enable a DAC which, by providing exact rendering to beyond 16x (768 kHz), matches the desired temporal response with very low modulation noise"
A takto by sme mohli pokračovať... Esoterik, Meridian, Luxman atp
A ty Pitrsy berieš nejaké drogy?
Gramo: Denon DP-80 DasPlinth, Ramena:Bokrand 12”,Denon DA-309 10”,Prenosky: AT33MonoAnni, EMT JSD6G, Phono: PJ RS + LPS (Rix), SUT: Entre ET-100 (MySonicLab), Preamp: SPX 2010, Koncak: SPX A40 (A class), Repro: STH12 , Filter: NA, Kable: Rix,NA,Viborg,YT