DS Audio
Re: DS Audio
wow congratz
Gramo: Denon DP-80 DasPlinth, Ramena:Bokrand 12”,Denon DA-309 10”,Prenosky: AT33MonoAnni, EMT JSD6G, Phono: PJ RS + LPS (Rix), SUT: Entre ET-100 (MySonicLab), Preamp: SPX 2010, Koncak: SPX A40 (A class), Repro: STH12 , Filter: NA, Kable: Rix,NA,Viborg,YT
Re: DS Audio
Tak to se těším na postřehy. Moc zajímavé
Re: DS Audio
Tak to jsem taky zvědav! Zajímá mne to už od Varšavy cca dva roky zpátky. Odrazuje mne nutnost mít pro každou přenosku i speciální preamp.
Ale možná zvuk vše předčí. Jsem zvědav na zkušenosti a srovnání!
Ale možná zvuk vše předčí. Jsem zvědav na zkušenosti a srovnání!
TT:Oracle,Garrard,Technics; TA:Glanz,Graham,FR64S,Thomas Schick; Přenosky:MySonicLab,SPU,Ortofon,Miyajima,Denon; Železo:Brinkmann,SculptureA,Consolidated,EAR,TRON,PRIMARE; Repro:Xavian; BIŽU:GMG,Furutech,AQ,Townshend,VDH,Balkan,Čajna
Re: DS Audio
Tktiez velmi zvedavi. Nova rada uz nepotrebuje svoje vlastne EQ (myslim typ/generacia prenosky funguje iba s jednym EQ) moze sa pouzit “vseobecne”, dokonca EMM Labs urobil pre opricke prenosky svoj EQ. Kazdopadne bude to o jednu krabicku este viac. Cenovo v risi … az ked budem velky. Trvalo mi chvilu nez som pochopil na akom primcipe opticka prenoska funguje.
Analog Oracle SME Hana SimAudio Digi SOtM Lumin MolaMola Amp T+A Repro VSA Drat Nordost,CrystalConnect,Haabst,SOtM
Ine GMG Nordost,Townshend,StillPoints,IsoAcoustics,NeoHigh Akustika ArtNovition,SynergisticResearch Praca Kef iFi,Meze IsoTek
Ine GMG Nordost,Townshend,StillPoints,IsoAcoustics,NeoHigh Akustika ArtNovition,SynergisticResearch Praca Kef iFi,Meze IsoTek
Re: DS Audio
Ano, dnes jsem ji demontoval a zabalil...takže:
Nejdříve začnu tím, že DS003 není mým šálkem kávy. Tím nechci vůbec říct, že by hrála špatně, ale prostě tento systém není pro každého.
Jak jsem to slyšel já, co bych vyzdvihl a co se mi nelíbí:
+ krásné dílenské zpracování. A to jak přenosky, tak EQ.
+ už jde kombinovat právě vyráběné přenosky a různé EQ (i EMM Labs). Koupit set se ale vyplatí cenovým zvýhodněním.
+ fantasticky hluboké a pevné basy. Takové opravdu nikdy z normální přenosky nevykouzlíte.
+ parádní dynamika.
+ přenoska je sama o sobě velice lehká (ale je poměrně nízká, na některých gramofonech bude potřeba podložka)
- výšky už mi ale tak pěkné nepřišly.
- lupání desky je stále (nezmizí, jak píše p. Březina) a lupance mi přijdou výrazně ostřejší (ne hlasitější). Na mě působily opravdu rušivě.
- čekal jsem mnohem nižší úroveň hluku přenosky v drážce.
- práh šumu samotného EQ poslechem není příliš nízká, představoval bych si ji nižší. Už i z toho důvodu, že výstupní napětí přenosky je 70mV. Při porovnáním s mým Cyrusem na zesílení 60dB je Cyrus výrazně tišší. (jenom pro upřesnění, je to slyšet u reproduktorů, ne v místě poslechu)
A když hned po přehrání desky jsem ji přehodil na druhý gramo s Lyrou Delos nebo na PP-200, zvuk mě učaroval víc . Možná už jsem zvyklý, nebo pro novinky zabrzděný, ale ten zvuk z MC přenosky je pořád pro mě nepřekonaný...basy sice nejsou tak megahluboké, výškám chybí až ta jedovatá ostrost, ale celkové vyvážení pásma a hlavně ta hudba, co z toho u mě leze je, jak řekli dva zdejší členové, taková opravdová.
A hlukem drážky je Deloska opravdu o parník lepší....to ale asi bude i řezem diamantu...
Nebudu Sibilou a nebudu tvrdit, že je to slepá ulička, ale domnívám se, že má systém před sebou ještě kousek cesty...ale jinak fajn počin! Zážitek je silný a cena mi nepřijde u kompletu DS003 až zase tak vysoká
* ještě jedna otázka na závěr: co asi během času udělá s optickým systémem prach...?!
Nejdříve začnu tím, že DS003 není mým šálkem kávy. Tím nechci vůbec říct, že by hrála špatně, ale prostě tento systém není pro každého.
Jak jsem to slyšel já, co bych vyzdvihl a co se mi nelíbí:
+ krásné dílenské zpracování. A to jak přenosky, tak EQ.
+ už jde kombinovat právě vyráběné přenosky a různé EQ (i EMM Labs). Koupit set se ale vyplatí cenovým zvýhodněním.
+ fantasticky hluboké a pevné basy. Takové opravdu nikdy z normální přenosky nevykouzlíte.
+ parádní dynamika.
+ přenoska je sama o sobě velice lehká (ale je poměrně nízká, na některých gramofonech bude potřeba podložka)
- výšky už mi ale tak pěkné nepřišly.
- lupání desky je stále (nezmizí, jak píše p. Březina) a lupance mi přijdou výrazně ostřejší (ne hlasitější). Na mě působily opravdu rušivě.
- čekal jsem mnohem nižší úroveň hluku přenosky v drážce.
- práh šumu samotného EQ poslechem není příliš nízká, představoval bych si ji nižší. Už i z toho důvodu, že výstupní napětí přenosky je 70mV. Při porovnáním s mým Cyrusem na zesílení 60dB je Cyrus výrazně tišší. (jenom pro upřesnění, je to slyšet u reproduktorů, ne v místě poslechu)
A když hned po přehrání desky jsem ji přehodil na druhý gramo s Lyrou Delos nebo na PP-200, zvuk mě učaroval víc . Možná už jsem zvyklý, nebo pro novinky zabrzděný, ale ten zvuk z MC přenosky je pořád pro mě nepřekonaný...basy sice nejsou tak megahluboké, výškám chybí až ta jedovatá ostrost, ale celkové vyvážení pásma a hlavně ta hudba, co z toho u mě leze je, jak řekli dva zdejší členové, taková opravdová.
A hlukem drážky je Deloska opravdu o parník lepší....to ale asi bude i řezem diamantu...
Nebudu Sibilou a nebudu tvrdit, že je to slepá ulička, ale domnívám se, že má systém před sebou ještě kousek cesty...ale jinak fajn počin! Zážitek je silný a cena mi nepřijde u kompletu DS003 až zase tak vysoká
* ještě jedna otázka na závěr: co asi během času udělá s optickým systémem prach...?!
Re: DS Audio
Děkuji za perfektní popis, který mi přijde lepší, než od Březiny...
fantasticky hluboké a pevné basy. Takové opravdu nikdy
z normální přenosky nevykouzlíte
Tento bod mě zaujal. Teď to neber, prosím, jako kritiku, spíše jen zamyšlení. LYRU DELOS jsem měl nějaký čas a tak vím, že opravdu hluboké basy nezahraje. Jsou ovšem přenosky, které ano. A cenově by bylo možná nefér to srovnávat s Lyra Delos. PP-200 jsem neslyšel, ale podle recenzí je na tom s basy lépe, než Delos. Takže buď to DS hraje basy opravdu hluboké, které tam v drazce jsou, nebo....si je domýšlí...? Jaký máš z toho pocit? Jedna věc je, co snímač sejme z drážky, druhá je, jak je "nastavený" EQ. Takový mám prostě pocit z toho kolem.
Každopádně je zajímavé info, že preferuješ klasickou cestu. Tak nějak jsem si to myslel, ikdyž moc rád bych to slyšel. Tvůj Cyrus taky neznám, ale mám tuto značku spojenou se zkušeností "výborný zvuk v dané ceně".
Každopádně blahopřeji k možnosti mít to doma a děkuji za sdílení této zkušenosti
fantasticky hluboké a pevné basy. Takové opravdu nikdy
z normální přenosky nevykouzlíte
Tento bod mě zaujal. Teď to neber, prosím, jako kritiku, spíše jen zamyšlení. LYRU DELOS jsem měl nějaký čas a tak vím, že opravdu hluboké basy nezahraje. Jsou ovšem přenosky, které ano. A cenově by bylo možná nefér to srovnávat s Lyra Delos. PP-200 jsem neslyšel, ale podle recenzí je na tom s basy lépe, než Delos. Takže buď to DS hraje basy opravdu hluboké, které tam v drazce jsou, nebo....si je domýšlí...? Jaký máš z toho pocit? Jedna věc je, co snímač sejme z drážky, druhá je, jak je "nastavený" EQ. Takový mám prostě pocit z toho kolem.
Každopádně je zajímavé info, že preferuješ klasickou cestu. Tak nějak jsem si to myslel, ikdyž moc rád bych to slyšel. Tvůj Cyrus taky neznám, ale mám tuto značku spojenou se zkušeností "výborný zvuk v dané ceně".
Každopádně blahopřeji k možnosti mít to doma a děkuji za sdílení této zkušenosti
Re: DS Audio
Vyborny popis - dakujeme. Prekvapuje ma "noise level", kde u tohto system, by som prave tento parameter pocitovo aj meratelne nizsi. Ako pises, nie to Tvoj zvuk. To sa mi stava taktiez (a potom sa ospravedlnovat studiu vyrobcovi, ze to sice hraje pekne ale nie je to pre mna. Naposledy som mal dost divnu debatu s jednym vyrobcom. Univerzalny zvuk neexistuje) ... kazdopadne, rad by som si to taktiez doma rad vyskusal.
Analog Oracle SME Hana SimAudio Digi SOtM Lumin MolaMola Amp T+A Repro VSA Drat Nordost,CrystalConnect,Haabst,SOtM
Ine GMG Nordost,Townshend,StillPoints,IsoAcoustics,NeoHigh Akustika ArtNovition,SynergisticResearch Praca Kef iFi,Meze IsoTek
Ine GMG Nordost,Townshend,StillPoints,IsoAcoustics,NeoHigh Akustika ArtNovition,SynergisticResearch Praca Kef iFi,Meze IsoTek
Re: DS Audio
Mám malé bedýnky, takže takový ten mega hluboký bas, kdy ti drnčí vnitřnosti opravdu neumí, ale rozhodně dokáží parádně "naznačit". Takže nemohu souhlasit, že Delos bas neumí. Pro mě právě naopak. Má ho nadmíru a je laskavý a nenucený...ale to je můj názor.valderon píše: ↑12 pro 2021 17:42 Děkuji za perfektní popis, který mi přijde lepší, než od Březiny...
fantasticky hluboké a pevné basy. Takové opravdu nikdy
z normální přenosky nevykouzlíte
Tento bod mě zaujal. Teď to neber, prosím, jako kritiku, spíše jen zamyšlení. LYRU DELOS jsem měl nějaký čas a tak vím, že opravdu hluboké basy nezahraje....
To že si DS003 bas vymýšlí, to bych si tvrdit neodvážil. Je takový pevnější, o chlup rychlejší. Takže zaujme, ale ne na 3 takty...
Když se nad tím trochu zamyslím, tak ten zvuk byl šel popsat spíš jako "neanalogový"
Re: DS Audio
DS Audio má na youtube vlastní kanál s ukázkama, stáhl jsem si pro zajímavost jednu skladbu Talking Heads přehrávanou z LP přenoskou DS-W3 …a taky „pro zajímavost“ změřil DR a vyšlo 26 DB … // Víte jakej trik s tím provedli? Normálně mají všechna vydání „More Songs About“ DR max 13 DB //
A: estelon xd - electrocompaniet 800 - avm pa8.3 - bergmann modi - emm dv2 - emm ns1 - gmg hammer
B: gauder acona 60 - pass int 250 - meitner ma3 + Sluch: meze emp elite - feliks envy
B: gauder acona 60 - pass int 250 - meitner ma3 + Sluch: meze emp elite - feliks envy
Re: DS Audio
DS Audio 003 přenosku i EQ používám cca rok. Předtím jsem měl Cadenza Black a Audionet PAM V2.
Nyní používáno na sestavě:
Gramo - Transrotor Fat Bob TMD with double tier tonearm plate
Napájení - Transrotor Konstant Studio
Rameno - Kuzma 4Point 9
Kabeláž ramene - Kondo Silver
Pro mne spokojenost taková, že jsem přestal hledat dál, zvuk z vinylu je pro mne nyní dokonalý. Ve srovnání s předchozí přenoskou se zlepšilo všechno. Celé frekvenční spektrum je vyrovnanější a scéna otevřenější, jsou přítomny pevné hluboké basy, čisté jemné výšky, transparentní středy, celek je vyvážený a přirozený. Zvuk je v dynamicky velice rychlý a přesný, s takovým jsem se u MC nesetkal, možná to je pro mne zásadní rozdílová vlastnost. Možná proto zní milovníkům MC málo analogově, jak jsou zvyklí. Po přepnutí na CD téže nahrávky propastný úbytek právě oné zmíněné plastičnosti a přirozenosti zvuku.
Z hlediska vychvalovaných vlastností v bájné Březinově recenzi ji hodnotím jako poněkud nadnesenou. Hluk drážky se sice snížil, ale nijak zásadně. Na druhou stranu s tišším pozadím jsem se dosud nesetkal. Praskání je méně výrazné, ale samozřejmě tam stále je, to bychom jinak popírali fyzikální principy.
DR záznamu nasnímaného z desky je v mezích očekávatelného, ale vždy mírně lepší, než co jsem dříve ripoval s Cadenzou.
Ukázky od DS Audio jsem nezkoumal, takže se k nim nemohu vyjádřit.
Nyní používáno na sestavě:
Gramo - Transrotor Fat Bob TMD with double tier tonearm plate
Napájení - Transrotor Konstant Studio
Rameno - Kuzma 4Point 9
Kabeláž ramene - Kondo Silver
Pro mne spokojenost taková, že jsem přestal hledat dál, zvuk z vinylu je pro mne nyní dokonalý. Ve srovnání s předchozí přenoskou se zlepšilo všechno. Celé frekvenční spektrum je vyrovnanější a scéna otevřenější, jsou přítomny pevné hluboké basy, čisté jemné výšky, transparentní středy, celek je vyvážený a přirozený. Zvuk je v dynamicky velice rychlý a přesný, s takovým jsem se u MC nesetkal, možná to je pro mne zásadní rozdílová vlastnost. Možná proto zní milovníkům MC málo analogově, jak jsou zvyklí. Po přepnutí na CD téže nahrávky propastný úbytek právě oné zmíněné plastičnosti a přirozenosti zvuku.
Z hlediska vychvalovaných vlastností v bájné Březinově recenzi ji hodnotím jako poněkud nadnesenou. Hluk drážky se sice snížil, ale nijak zásadně. Na druhou stranu s tišším pozadím jsem se dosud nesetkal. Praskání je méně výrazné, ale samozřejmě tam stále je, to bychom jinak popírali fyzikální principy.
DR záznamu nasnímaného z desky je v mezích očekávatelného, ale vždy mírně lepší, než co jsem dříve ripoval s Cadenzou.
Ukázky od DS Audio jsem nezkoumal, takže se k nim nemohu vyjádřit.
Re: DS Audio
už mi odpověděli - podle jejich tvrzení - "The pressing is the RJ-7517. The recording is completely untouched...."
A: estelon xd - electrocompaniet 800 - avm pa8.3 - bergmann modi - emm dv2 - emm ns1 - gmg hammer
B: gauder acona 60 - pass int 250 - meitner ma3 + Sluch: meze emp elite - feliks envy
B: gauder acona 60 - pass int 250 - meitner ma3 + Sluch: meze emp elite - feliks envy
Re: DS Audio
OK, podíval jsem se na jejich kanál na YTB a prošel zmíněné ripy. Zmíněná skladba od TALKING HEADS má DR12, což je celkem běžný údaj.
Srovnal jsem s vlastními ripy i některé ostatní nahrávky a vše je zcela korektní.
parnass
Pokud jsi dospěl k DR26, máš někde chybu.
Srovnal jsem s vlastními ripy i některé ostatní nahrávky a vše je zcela korektní.
parnass
Pokud jsi dospěl k DR26, máš někde chybu.
Re: DS Audio
to Antony, Quentin :
díky za informace, tento systém mě zajímá a je mi jasné,že dokud nevyzkouším na vlastní uši budu mít v představách stále dost velké mezery,
trochu mě překvapila informace o lupání a hluku v drážce, nepochybuji o tom, že hrajete dokonale vyprané desky,takže šlo by ještě upřesnit co je to za lupance?,jsou to škrábance, které jsou více slyšitelné než na konvenční vložce? nebo jednotlivá lupnutí? obvykle se dá s mikroskopem místo vzniku lupance najít a případně provést korekci v drážce nebo úplně odstranit příčinu,nebo to lupe a není vidět z čeho.....
Je to u nových desek,nebo starých, je možné, že optické snímání "přečte" i defekt-mělký škrábanec,který je nad úrovní dotyku hrotu se stěnou drážky?
vnímáte rozdíl u desek s vyšší úrovní záznamu oproti opaku, zejména záznamy silně nad 20min/strana v kombinaci s DMM mají velmi mělkou drážku kde i vlasové škrábanečky mohou být sejmuty.
Ještě prosím Antony s jakou předchozí přenoskou to srovnání máš?
Díky za odpověď.
díky za informace, tento systém mě zajímá a je mi jasné,že dokud nevyzkouším na vlastní uši budu mít v představách stále dost velké mezery,
trochu mě překvapila informace o lupání a hluku v drážce, nepochybuji o tom, že hrajete dokonale vyprané desky,takže šlo by ještě upřesnit co je to za lupance?,jsou to škrábance, které jsou více slyšitelné než na konvenční vložce? nebo jednotlivá lupnutí? obvykle se dá s mikroskopem místo vzniku lupance najít a případně provést korekci v drážce nebo úplně odstranit příčinu,nebo to lupe a není vidět z čeho.....
Je to u nových desek,nebo starých, je možné, že optické snímání "přečte" i defekt-mělký škrábanec,který je nad úrovní dotyku hrotu se stěnou drážky?
vnímáte rozdíl u desek s vyšší úrovní záznamu oproti opaku, zejména záznamy silně nad 20min/strana v kombinaci s DMM mají velmi mělkou drážku kde i vlasové škrábanečky mohou být sejmuty.
Ještě prosím Antony s jakou předchozí přenoskou to srovnání máš?
Díky za odpověď.
Re: DS Audio
subumbra:
Vyzkoušení na vlastní uši je zásadní. Jakákoli psaná recenze může jen naznačit. Distributor DS Audio pro ČR a SR, bratislavský Dream Audio, přenosku proti záloze je ochoten k vyzkoušení zapůjčit. Pak si každý může udělat názor dle svých preferencí.
Snímání není optické, je stejně mechanické jako u MM a MC přenosek, tedy hrotem v drážce. Optické je až následné zpracování kmitů uvnitř těla přenosky pomocí clonek.
Nerozumím údivu nad hlukem a lupáním. Oba jevy vycházejí z fyzikálního principu přehrávání vinylu. Otázka nezní jestli deska šumí a praská, otázka zní - jak moc. Že se dá pod mikroskopem jednotlivý lupanec odstranit/potlačit na celé věci nic nemění. Dodám, že všechny desky mám vyprané a že se jedná jak o nové tak o staré výlisky. Lupou a šumí všechny, bez výjimky.
Proti konvenční přenosce jsou tyto jevy slyšitelné méně, alespoň na mé sestavě. Na zvukovém analyzéru je pěkně vidět, že když lupanec u MC přenosky má délku např. 0,1 ms, pak u optické je délka téhož lupance 0,025 ms a má nižší hlasitost. Což mimo jiné ukazuje, jak rychle dokáže optická přenoska přenést mechanické kmity do elektrické podoby. To má pozitivní vliv na mikrodetaily a prokreslenost zvuku, které jsem u mé dosavadní Ortofon Cadenza Black nezaznamenal. Ta byla zvukově měkčí, dynamicky pomalejší, ale někomu právě tohle může připadat analogovější a proto je pro některé lidi přenoska DS Audio příliš zvukově "digitální". Za mne je naopak precizní, jako málokterá.
Vyzkoušení na vlastní uši je zásadní. Jakákoli psaná recenze může jen naznačit. Distributor DS Audio pro ČR a SR, bratislavský Dream Audio, přenosku proti záloze je ochoten k vyzkoušení zapůjčit. Pak si každý může udělat názor dle svých preferencí.
Snímání není optické, je stejně mechanické jako u MM a MC přenosek, tedy hrotem v drážce. Optické je až následné zpracování kmitů uvnitř těla přenosky pomocí clonek.
Nerozumím údivu nad hlukem a lupáním. Oba jevy vycházejí z fyzikálního principu přehrávání vinylu. Otázka nezní jestli deska šumí a praská, otázka zní - jak moc. Že se dá pod mikroskopem jednotlivý lupanec odstranit/potlačit na celé věci nic nemění. Dodám, že všechny desky mám vyprané a že se jedná jak o nové tak o staré výlisky. Lupou a šumí všechny, bez výjimky.
Proti konvenční přenosce jsou tyto jevy slyšitelné méně, alespoň na mé sestavě. Na zvukovém analyzéru je pěkně vidět, že když lupanec u MC přenosky má délku např. 0,1 ms, pak u optické je délka téhož lupance 0,025 ms a má nižší hlasitost. Což mimo jiné ukazuje, jak rychle dokáže optická přenoska přenést mechanické kmity do elektrické podoby. To má pozitivní vliv na mikrodetaily a prokreslenost zvuku, které jsem u mé dosavadní Ortofon Cadenza Black nezaznamenal. Ta byla zvukově měkčí, dynamicky pomalejší, ale někomu právě tohle může připadat analogovější a proto je pro některé lidi přenoska DS Audio příliš zvukově "digitální". Za mne je naopak precizní, jako málokterá.
Re: DS Audio
Antony:
díky, to dává smysl co píšeš,kmitací systém s clonkami bude mít menší hmotnost než s cívkami a bude rychlejší, ale to možná není jediný důvod Tvého vnímání......já jsem reagoval ne Quentinovo zjištění, že lupance a hluk je silnější než s konvenční vložkou, což mě překvapilo....
Srovnání s orto Cadenza Black je celkem vypovídající, benefity které vnímáš Ty, bych s velkou pravděpodobností vnímal stejně a zřejmě by na tom příliš nezměnila ani A95
díky, to dává smysl co píšeš,kmitací systém s clonkami bude mít menší hmotnost než s cívkami a bude rychlejší, ale to možná není jediný důvod Tvého vnímání......já jsem reagoval ne Quentinovo zjištění, že lupance a hluk je silnější než s konvenční vložkou, což mě překvapilo....
Srovnání s orto Cadenza Black je celkem vypovídající, benefity které vnímáš Ty, bych s velkou pravděpodobností vnímal stejně a zřejmě by na tom příliš nezměnila ani A95
Re: DS Audio
subumbra:
Rozumím.
Důvodů bude asi více, nejenom hmotnost. Myslím, že jako brzda může fungovat i vlastní magnetické pole u konvenčních přenosek. Ale do technických rozborů se pouštět nechci, raději se věnuji poslechovému vyhodnocení.
Quentin nepsal, že hluk a lupání jsou silnější. Byly jen silnější, než očekával. Šlo u něj hlavně o zklamání ze zbytečně velkých očekávání, která měl po přečtení Březinovy recenze. Quentin si ji vyložil tak, že lupání zcela zmizí, což je ale mylný výklad. V recenzi je doslova psáno "jednak zvuk krásně vynikne díky tichému pozadí, které je pro elpíčka velmi náročné dosáhnout, jednak i díky extrémní odolnosti vůči jakémukoliv praskotu a šumu.". Odolnost není zmizení. Ke snížení hlasitosti obou jevů u mne došlo, to rozhodně.
Rozumím.
Důvodů bude asi více, nejenom hmotnost. Myslím, že jako brzda může fungovat i vlastní magnetické pole u konvenčních přenosek. Ale do technických rozborů se pouštět nechci, raději se věnuji poslechovému vyhodnocení.
Quentin nepsal, že hluk a lupání jsou silnější. Byly jen silnější, než očekával. Šlo u něj hlavně o zklamání ze zbytečně velkých očekávání, která měl po přečtení Březinovy recenze. Quentin si ji vyložil tak, že lupání zcela zmizí, což je ale mylný výklad. V recenzi je doslova psáno "jednak zvuk krásně vynikne díky tichému pozadí, které je pro elpíčka velmi náročné dosáhnout, jednak i díky extrémní odolnosti vůči jakémukoliv praskotu a šumu.". Odolnost není zmizení. Ke snížení hlasitosti obou jevů u mne došlo, to rozhodně.