...a ještě manželka ušetří za fénFidji99 píše: ↑20 bře 2024 20:55 Ako sa hovori v seriali Mandalorian "THIS IS THE WAY"
Natiahnut cez t nejaku decentnu latku, kvetinac, soska psika z porcelanu a mazelka by teda nemusela mat problem ani v obyvaku, keby sa to trochu cele presvetlilo. Myslim, ze v takomto kine sa da hovorit skutocne o "realistickom podani basov" a zaroven to je pekny priklad nearfield subu. Vpredu za platnom su 4x21. Vlemi vkusne komorne domace kinecko
ascendo.JPG
Stereo se subwoofery
Re: Stereo se subwoofer(y)
Re: Stereo se subwoofery
Prosim ta o akych faktoch pises???
Mono: Denon DA-309 10” + AT33Ann
Stereo: Bokrand 12” + EMT JSD6G
Phono: PJ RS + LPS (Rix)
SuT: Entre ET-100
Amp: SPX 2010, SPX A40
Repro: STH12
FIlter: NA
Gramo: Denon DP-80 DasPlinth
Stereo: Bokrand 12” + EMT JSD6G
Phono: PJ RS + LPS (Rix)
SuT: Entre ET-100
Amp: SPX 2010, SPX A40
Repro: STH12
FIlter: NA
Gramo: Denon DP-80 DasPlinth
Re: Stereo se subwoofery
Vizualne : je toto stereo repro? ak nie, co to podla teba je?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Martin Logan Renaissance 15A, Illusion C34+ 13xMCH/Beckersounds subwoofers 8x18in/8*2500W/Purifi&NCore
Trinnov Altitude 32/LINN Akurate&Organik 9.8.7, Sony 4K Laser Screen 124in Panasonic UB9000
GIK, Isoacoustics, Mogami, Kimber.
Trinnov Altitude 32/LINN Akurate&Organik 9.8.7, Sony 4K Laser Screen 124in Panasonic UB9000
GIK, Isoacoustics, Mogami, Kimber.
Re: Stereo se subwoofery
to je trend hrat stereo so subwoofermi ale nie KLASICKE stereo. Hadam pisem zrozumitelne :-).
Mono: Denon DA-309 10” + AT33Ann
Stereo: Bokrand 12” + EMT JSD6G
Phono: PJ RS + LPS (Rix)
SuT: Entre ET-100
Amp: SPX 2010, SPX A40
Repro: STH12
FIlter: NA
Gramo: Denon DP-80 DasPlinth
Stereo: Bokrand 12” + EMT JSD6G
Phono: PJ RS + LPS (Rix)
SuT: Entre ET-100
Amp: SPX 2010, SPX A40
Repro: STH12
FIlter: NA
Gramo: Denon DP-80 DasPlinth
Re: Stereo se subwoofery
Stereo nahrávka, poslouchaná stereo.
Na jedno, dvou, tří nebo více pásmových bednách (sloupy, regálovky) , bez subu, s jedním nebo více suby.
Aktivní nebo pasívní bedny, různý počet a uspořádání měničů, různé konstrukční provedení a materiály měničů.
Stále je to stereo.
Na jedno, dvou, tří nebo více pásmových bednách (sloupy, regálovky) , bez subu, s jedním nebo více suby.
Aktivní nebo pasívní bedny, různý počet a uspořádání měničů, různé konstrukční provedení a materiály měničů.
Stále je to stereo.
Re: Stereo se subwoofery
I toto je stereo.
https://www.youtube.com/watch?v=yzoQEBu5F6g
https://www.youtube.com/watch?v=yzoQEBu5F6g
Stereo: JAY CDT2, Oppo 105D casea mod - JAY DAC 2 Signature - preamp DCT+ 2x Kinki EX-B7 - Electra 1027 Be - Aperion - Carbon Special - Desire Cable Technology - Filtrace + trafa DCT
Head: Modi Multibit + Asgard 2 - Mr Speakers Ether C Flow
Head: Modi Multibit + Asgard 2 - Mr Speakers Ether C Flow
Re: Stereo se subwoofery
A terazky mi povedztě, Kefalín, čo vy si predstavujetě pod takým slovom klasický?
Re: Stereo se subwoofery
Ale ano, uplne zrozumitelne sa mylis. Tiez tvrdenie "Zem je plocha" je zrozumitelne, ale to z toho este nerobi skutocnost. A klasicke alebo neklasicke, to z tym nema nic spolocne. Stereo je stereo, ked 2 kanalovu nahravku reprodukujes na 2 kanalovej aparature. A kolko tam mas menicov je uplne nerelevantne.
Mne sa len zda trochu zbytocne take to hifisticke "suby suby bububu, fukjky fujky fujky" a pritom SKUTOCNY high-end sa dnes bez subov uz nezaobide. Ale samozrejme je mozne, ze v YG, Magico, WIlson, Sonus Faber a podobni nevedia co robia, rovnako ako napriklad MSB uz dnes dava do svojich vrcholnych DACiek vystupy na suby.
Ja pritom vobec netvrdim ze suby su nejake samospasne ani nic - blbe bedne+blby sub bude horsie ako blbe bedne osve, ale dobre bedne+dobre implementovany sub bude lepsie ako len dobre bedne. A nejako si to postupne uvedomuje coraz viac ludi.
Martin Logan Renaissance 15A, Illusion C34+ 13xMCH/Beckersounds subwoofers 8x18in/8*2500W/Purifi&NCore
Trinnov Altitude 32/LINN Akurate&Organik 9.8.7, Sony 4K Laser Screen 124in Panasonic UB9000
GIK, Isoacoustics, Mogami, Kimber.
Trinnov Altitude 32/LINN Akurate&Organik 9.8.7, Sony 4K Laser Screen 124in Panasonic UB9000
GIK, Isoacoustics, Mogami, Kimber.
Re: Stereo se subwoofery
Tiež zastávam názor, že klasické stereo bez subov. To, čo píšeš je síce pravda ale marketing je marketing. Pri repro 20 a menej Hz je sub podľa mňa viac na škodu ale proti gustu.... Kto na to má, nech si to kúpi. Každého osobná vec..
Re: Stereo se subwoofery
No on tyhle žabomyší války a spory časem vyřeší Neuralink…
Re: Stereo se subwoofery
Zopar dalsich prikladov NE-dospelych NE-dobrych bedni na NE-klasicke NE-stereo so subwoofermi.
Nemyslim to nijako ani polemicky, ani sa s nikym nechcem dotahovat. A suby rozhodne nie su pre kazdeho, je to investicia navyse, vyzaduju svoj urcity priestor a nie je uplne jednoduche ich zladit zo zvyskom zostavy. Len chcem poukazat, ze casty predsudok o suboch ako nejakej barlicke do lacnych zostav uz davno neplati - naopak, coraz viac sa suby uplatnuju v skutocnom high-ende a to z jednoducheh odovodu - je to s nimi lepsie.
Zacnime znackou, o ktorej sa asi vseci zhodneme, za pravy hifista by si o ne ani topanky nevytrel - Magico a ich asi topmodel M9 s podporou 2 subov.
Bohapusta komercia, nic pre poriadneho hifistu, ktory vie ze suby su zle a nie pre dospele dobre bedne. WAMM Chronosonic a WAMM subsonic.
NIe uplne znama znacka, hlavne asi kvoli cene, na obrazku je zostava tak za 300.000
No a v podstate ludovka na zaver - top model od Vandersteenu
Nemyslim to nijako ani polemicky, ani sa s nikym nechcem dotahovat. A suby rozhodne nie su pre kazdeho, je to investicia navyse, vyzaduju svoj urcity priestor a nie je uplne jednoduche ich zladit zo zvyskom zostavy. Len chcem poukazat, ze casty predsudok o suboch ako nejakej barlicke do lacnych zostav uz davno neplati - naopak, coraz viac sa suby uplatnuju v skutocnom high-ende a to z jednoducheh odovodu - je to s nimi lepsie.
Zacnime znackou, o ktorej sa asi vseci zhodneme, za pravy hifista by si o ne ani topanky nevytrel - Magico a ich asi topmodel M9 s podporou 2 subov.
Bohapusta komercia, nic pre poriadneho hifistu, ktory vie ze suby su zle a nie pre dospele dobre bedne. WAMM Chronosonic a WAMM subsonic.
NIe uplne znama znacka, hlavne asi kvoli cene, na obrazku je zostava tak za 300.000
No a v podstate ludovka na zaver - top model od Vandersteenu
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Martin Logan Renaissance 15A, Illusion C34+ 13xMCH/Beckersounds subwoofers 8x18in/8*2500W/Purifi&NCore
Trinnov Altitude 32/LINN Akurate&Organik 9.8.7, Sony 4K Laser Screen 124in Panasonic UB9000
GIK, Isoacoustics, Mogami, Kimber.
Trinnov Altitude 32/LINN Akurate&Organik 9.8.7, Sony 4K Laser Screen 124in Panasonic UB9000
GIK, Isoacoustics, Mogami, Kimber.
Re: Stereo se subwoofery
Fidji nikde nikto nepisal o predsudkoch voci pouzivani subwoofera. Samozrejme subwoofer vnimam uplne inak ak sa bavime o MCH. Ved kazdy si vyberie co mu vyhovuje stereo alebo mch. Ja to respektujem len nechcem aby sa miesali jablka s hruskami. Ja zastavam nazor, ze STEREO posluch vo vacsine pripadov (normalna bezna obyvacka so zakladnym osetrenim akustiky) ak su dobre bedne nie je treba subwoofery, lebo to skor vnimam ako nejaku kompenzaciu alebo nieco nie je ok. To je moj nazor a MOJA skusenost.
V minulosti som sa k tomu nevyjadroval lebo zi a nechaj zit ale iritoval ma vyrok "klasicke stereo je prezitok" respektive nepouzivat subwoofery v stereo je prezitok. Taketo vyjadrenie da niekto s bednami ake ma, ktore maju uplne odtrhnute vysky od zvysku co mu nevadi, ze nie je zladene a to neriesim ich naladenie. Samozrejme da si tam subwoofery a bude tu rozdavat rozumy ako to musis mat zladene a ako to bavi super a neviem co...studiovy zvuk :-D. Proste nemam rad taketo reci ked viem dobre, ze to tak nie je lebo tie bedne som pocul milionkrat v roznych priestoroch osetrenych akusticky ci neosetrenych.
To co si uviedol vyssie je trend, ktorym sa uberaju. To je cele. Mozno ak by si dali zalezat tie suby by tam vobec nemuseli byt. Ale dnes je to cool tak preco nie tam urvat par subwooferov nech to trocha "okoreni" zvuk aj vzhlad :-D.
Klasicke stereo je PRE MNA 2.0 aka 2 bedne thats it a NIE JE TO PRE MNA prezitok .
V minulosti som sa k tomu nevyjadroval lebo zi a nechaj zit ale iritoval ma vyrok "klasicke stereo je prezitok" respektive nepouzivat subwoofery v stereo je prezitok. Taketo vyjadrenie da niekto s bednami ake ma, ktore maju uplne odtrhnute vysky od zvysku co mu nevadi, ze nie je zladene a to neriesim ich naladenie. Samozrejme da si tam subwoofery a bude tu rozdavat rozumy ako to musis mat zladene a ako to bavi super a neviem co...studiovy zvuk :-D. Proste nemam rad taketo reci ked viem dobre, ze to tak nie je lebo tie bedne som pocul milionkrat v roznych priestoroch osetrenych akusticky ci neosetrenych.
To co si uviedol vyssie je trend, ktorym sa uberaju. To je cele. Mozno ak by si dali zalezat tie suby by tam vobec nemuseli byt. Ale dnes je to cool tak preco nie tam urvat par subwooferov nech to trocha "okoreni" zvuk aj vzhlad :-D.
Klasicke stereo je PRE MNA 2.0 aka 2 bedne thats it a NIE JE TO PRE MNA prezitok .
Mono: Denon DA-309 10” + AT33Ann
Stereo: Bokrand 12” + EMT JSD6G
Phono: PJ RS + LPS (Rix)
SuT: Entre ET-100
Amp: SPX 2010, SPX A40
Repro: STH12
FIlter: NA
Gramo: Denon DP-80 DasPlinth
Stereo: Bokrand 12” + EMT JSD6G
Phono: PJ RS + LPS (Rix)
SuT: Entre ET-100
Amp: SPX 2010, SPX A40
Repro: STH12
FIlter: NA
Gramo: Denon DP-80 DasPlinth
- Dieter Burmester
- Příspěvky: 3327
- Registrován: 16 říj 2012 13:19
Re: Stereo se subwoofery
Já bych jen poznamenal, že slovo STEREO jako označení pro 2.0 vzniklo až následnou vulgarizací. Stereo totiž znamená něco jako ''vícero''. Ostatně, třeba takové Dolby Stereo známé z kinosálů taky není 2.0, že...
Dieter Burmester
Re: Stereo se subwoofery
Stereo neznamena neco jako "vicero". Stereo vychazi z vyrazu stereofonicky, ktere je odvozeno ze stare rectiny - stereos (neco jako pevny, plny, prostorovy, 3-dimenzionalni) a phone (coz znamena zvuk, ton, hlas, apod.)
- Dieter Burmester
- Příspěvky: 3327
- Registrován: 16 říj 2012 13:19
Re: Stereo se subwoofery
Janik - a čtyřpásmové bedny jsou OK? Je to klasické stereo?
Re: Stereo se subwoofery
Tohle je úplně debilní diskuze!
Konfigurací beden pro dvoukanálový zvuk je nepřeberné množství a všechny, pokud jsou udělané dobře, mohou mít dobrý zvuk:
- různý počet pásem
- konstrukce v jedné bedně nebo konstrukce dělená
- různé typy měničů pro různé pásmo
- aktivní nebo pasivní bedny
Pokud je měnič pro nejnižší frekvence v samostatné bedně, tak vidím jeden rozdíl, který lze diskutovat - společný woofer nebo pro každý kanál zvlášť?
Konfigurací beden pro dvoukanálový zvuk je nepřeberné množství a všechny, pokud jsou udělané dobře, mohou mít dobrý zvuk:
- různý počet pásem
- konstrukce v jedné bedně nebo konstrukce dělená
- různé typy měničů pro různé pásmo
- aktivní nebo pasivní bedny
Pokud je měnič pro nejnižší frekvence v samostatné bedně, tak vidím jeden rozdíl, který lze diskutovat - společný woofer nebo pro každý kanál zvlášť?
Re: Stereo se subwoofery
Asi by bylo dobre rozlisovat dva ruzne vyznamy slova 'stereo'.
Prvni vyznam je stereo jakozto stereofonicky zvuk. To jsou proste dva kanaly, leva a prava a to je cela definice stereofonickeho zvuku. Je irelevantni jestli je to reprodukovano pres male, velke, delene bedny, nebo se subwooferem, apod.
Druhy vyznam je stereo jakozto system, kdy se slangove muze rict treba "Mam doma kruty stereo, prijd na poslech". V takovem pripade ma spousta lidi zazito, ze stereo system jsou proste dve repro + elektronika, leva prava, a nic dalsiho. To je v dnesni dobe trochu prezitek, ale nic proti tomu, je to proste tak zazite.
Prvni vyznam je stereo jakozto stereofonicky zvuk. To jsou proste dva kanaly, leva a prava a to je cela definice stereofonickeho zvuku. Je irelevantni jestli je to reprodukovano pres male, velke, delene bedny, nebo se subwooferem, apod.
Druhy vyznam je stereo jakozto system, kdy se slangove muze rict treba "Mam doma kruty stereo, prijd na poslech". V takovem pripade ma spousta lidi zazito, ze stereo system jsou proste dve repro + elektronika, leva prava, a nic dalsiho. To je v dnesni dobe trochu prezitek, ale nic proti tomu, je to proste tak zazite.
Re: Stereo se subwoofery
Nároky na reprodukciu a emocionálny zážitok sa priblížiť o krok bližšie k realite posledné roky riadne rastie. To čo bolo včera dobre riešenie dnes už nemusí byť to najlepšie pre všetkých. Píšem pre všetkých lebo správna integrácia vo väčšine prípadov nebude možna. Sú to vysoke nároky jak na samotné komponenty tak aj najdôležitejšiu časť a to vhodný priestor pre manipuláciu bední a akustickú úpravu. Aj delené zosiky Vs. Integrače majú svoje výhody. Dá sa urobiť nekompromisná hlavná reprosustava kde by bola basová časť poháňaná vlastným zosikom s vlastnou reguláciou a kalibráciou. Niečo podobne ako ma Legacy. No má to svoje limity a úskalia. V delenej konštrukcii basovú časť môžem umiestniť na najvhodnejšie miesto v posluchovke tak aby korekcia na posluchove miesto bola najideálnejšie pre dane využitie. A hlavnú reprosústavu viem nezávisle umiestniť tak ako to tiež najlepšie vyhovuje subjektivnemu uchu. V tomto vidím veľkú výhodu delenej basovej zložky. Ale je ich viacero cez spomínanú kalibraciu k miestnosti až po spoločne vybracie… Každej bední sa môžem povenovať individuálne a vyladiť ju nato načo je určená. Tieto tvrdenia som si sám osobne “ohmatal” a píšem teda z vlastných skúsenosti a pokusov. Jedno mi ale nedá. Prečo sa to tu musí stále deliť na dva tábory? Prečo musí každý vždy a za každú cenu ťahať len za ten svoj povraz a za každú cenu sa vyjadrovať, aj keď k téme nemá čo konštruktívne povedať? Len sa vysmievať a presadzovať neustále svoj názor ako najideálnejšiu pravdu. Takto to veru fungovať nebude. Všetci tu máte menšie či väčšie skúsenosti. Len ich správne posúvať ..
ATC SCM 150ASL, Allnic L-9000 OTL/OCL, Allnic H-7000, Kuzma Stabi RD - 4pointVTA+Stogi Ref 313VTA 1) Lyra Etna Lambda SL 2) A95, Audionet VIP G3 + EPS, Schnerzinger cable, Torus AVR 16, SR Active Block, Stillpoints
Re: Stereo se subwoofery
preto
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Mono: Denon DA-309 10” + AT33Ann
Stereo: Bokrand 12” + EMT JSD6G
Phono: PJ RS + LPS (Rix)
SuT: Entre ET-100
Amp: SPX 2010, SPX A40
Repro: STH12
FIlter: NA
Gramo: Denon DP-80 DasPlinth
Stereo: Bokrand 12” + EMT JSD6G
Phono: PJ RS + LPS (Rix)
SuT: Entre ET-100
Amp: SPX 2010, SPX A40
Repro: STH12
FIlter: NA
Gramo: Denon DP-80 DasPlinth
Re: Stereo se subwoofery
Yiakubou píše: ↑05 čer 2024 13:13 Asi by bylo dobre rozlisovat dva ruzne vyznamy slova 'stereo'.
Prvni vyznam je stereo jakozto stereofonicky zvuk. To jsou proste dva kanaly, leva a prava a to je cela definice stereofonickeho zvuku. Je irelevantni jestli je to reprodukovano pres male, velke, delene bedny, nebo se subwooferem, apod.
Druhy vyznam je stereo jakozto system, kdy se slangove muze rict treba "Mam doma kruty stereo, prijd na poslech". V takovem pripade ma spousta lidi zazito, ze stereo system jsou proste dve repro + elektronika, leva prava, a nic dalsiho. To je v dnesni dobe trochu prezitek, ale nic proti tomu, je to proste tak zazite.
Ano, k tomu asi není co dodat.
Re: Stereo se subwoofery
Toto je napriklad velmi zaujimava tema, sam sa neviem rozhodnut.
Na standard je OK mono signal do 80Hz [rovnake ako na MCH], na binauralne nahravky mam nastavenie do 60Hz z trochou presahu "stereo" repro nizsie. Zase sa tam torchu straca ta vyhoda Waveformingu [ale to je moj specialny pripad].
Inac da sa to pocut, ktora nahravka je aka, len sa na to treba na chvilku sustredit a clvoek vie, ci tam su spodky zmiesane do mono alebo nie.
Na zahranicnych forach sa to riesi dost, najma s nastupom roznych crosstalk cancellation DRC systemov, ktore slubuju hory-doly [a aj pri urcitom type nahravky splnia]. Tam je dolezite si to zmerat, ako sa to cele sprava spolu vsetky menice co hraju pod cca 80Hz, lebo zrovnat len jeden casto nestaci a vytvori sa nula. Na druhej strane mat brutalne rozdielny signal z lava/prava tiez nie je bohvieco.
Martin Logan Renaissance 15A, Illusion C34+ 13xMCH/Beckersounds subwoofers 8x18in/8*2500W/Purifi&NCore
Trinnov Altitude 32/LINN Akurate&Organik 9.8.7, Sony 4K Laser Screen 124in Panasonic UB9000
GIK, Isoacoustics, Mogami, Kimber.
Trinnov Altitude 32/LINN Akurate&Organik 9.8.7, Sony 4K Laser Screen 124in Panasonic UB9000
GIK, Isoacoustics, Mogami, Kimber.
Re: Stereo se subwoofery
Tohle je zajimave tema, ktere opravdu stoji a pada s dostupnym hudebnim materialem. Mel jsem tu cest si nektere tyhle algoritmy vyzkouset a pokud jste ochotni poslouchat stale dokola par veci a binauralni a jednomikrofonove samplery, je to paradni. Na zbytek (99.9%) nepoužitelné. Zase je to ale fascinujici pohled do iluze zvane stereo a zjisteni, ze pouhopouhe dva reproduktory nebo dve sluchatkove musle umí 360° zvuk je lehce znepokojive. Jen to umet vyuzit. Ale koho to zajima?
- Jano hifista
- Příspěvky: 231
- Registrován: 02 pro 2023 19:32
Re: Stereo se subwoofery
Janík ty mas fakt tvrdu palicu.
Snazia sa ti to tu vsemozne vysvetlit,ale je to marny,je to marny a je to marnýýý.A este dokonca presne vies,ako hra moja zostava,tak to ti gratulujem,ty si este aj jasnovidec
Jo a ked sa ta nieco dotyka,tak som asi trafil klinec po hlavicke.
Kazdopadne uzivaj to tvoje STEREO,nad ktore niet.
Snazia sa ti to tu vsemozne vysvetlit,ale je to marny,je to marny a je to marnýýý.A este dokonca presne vies,ako hra moja zostava,tak to ti gratulujem,ty si este aj jasnovidec
Jo a ked sa ta nieco dotyka,tak som asi trafil klinec po hlavicke.
Kazdopadne uzivaj to tvoje STEREO,nad ktore niet.
Qobuz, Tidal, BW 702s2 + komplet repas výhybky na Jantzen, 2xREL T/7i, Cambridge Edge A, Moon 280D, kabeláž wireworld, SOtM, ricable invictus.
- Jano hifista
- Příspěvky: 231
- Registrován: 02 pro 2023 19:32
Re: Stereo se subwoofery
Presuvam diskusiu: slayer pisal "To ale není pravda když už sub tak musí být k bednám adekvátní což 510, jakkoliv je dobrý není.
Možná to bude víc basovat a bude se zdát přifouklý prostor ale lepší to nebude."
No ano to suhlasim,len som chcel naznacit priklad,ze i podstatny cenovy rozdiel medzi submi a hl.repro dokaze byt este prinosné v prospech vyslednej reprodukcie.Poznam jedneho hifistu,co ma tento "psychologicky problem",cize akosi nevie stravit ze sub v cenovke liter-dva dokaze podporit o dost drahsie repro,lebo tiez uvazuje o zapojení.
Napokon tu je recenzia na spominane S/510ky v kontexte s BW 802 D-rady:
https://www.hifi-voice.com/testy-a-rece ... -rel-s-510
Samozrejme mat tie repro,tak volim asi uz skor trebar take suby ako ma teraz T101.
Možná to bude víc basovat a bude se zdát přifouklý prostor ale lepší to nebude."
No ano to suhlasim,len som chcel naznacit priklad,ze i podstatny cenovy rozdiel medzi submi a hl.repro dokaze byt este prinosné v prospech vyslednej reprodukcie.Poznam jedneho hifistu,co ma tento "psychologicky problem",cize akosi nevie stravit ze sub v cenovke liter-dva dokaze podporit o dost drahsie repro,lebo tiez uvazuje o zapojení.
Napokon tu je recenzia na spominane S/510ky v kontexte s BW 802 D-rady:
https://www.hifi-voice.com/testy-a-rece ... -rel-s-510
Samozrejme mat tie repro,tak volim asi uz skor trebar take suby ako ma teraz T101.
Qobuz, Tidal, BW 702s2 + komplet repas výhybky na Jantzen, 2xREL T/7i, Cambridge Edge A, Moon 280D, kabeláž wireworld, SOtM, ricable invictus.
Re: Stereo se subwoofery
Vela problemov su submi sa da vyriesit, ked sa zdvihnu zo zeme. Pribudaju riesenia, kde aj z relativne manazovatelnych hlbok sa da dostat kvaltiny zvuk
https://www.sigbergaudio.no/products/in ... er-2nd-gen
Dat napr 2ks tychto na prednu stenu do polovice vysky a 1/4 sirky pekne eliminuje niektore mody miestnosti, trochu to dotuknut EQ.
V bielej, sa to uricte da pekne zaintegrovat aj v obyvacke.
Idealne by bolo samozrejme dat to do nejakej predsteny ako infinite baffle, ale to uz je riesenie skor do domu, ako do bytu.
https://www.sigbergaudio.no/products/in ... er-2nd-gen
Dat napr 2ks tychto na prednu stenu do polovice vysky a 1/4 sirky pekne eliminuje niektore mody miestnosti, trochu to dotuknut EQ.
V bielej, sa to uricte da pekne zaintegrovat aj v obyvacke.
Idealne by bolo samozrejme dat to do nejakej predsteny ako infinite baffle, ale to uz je riesenie skor do domu, ako do bytu.
Martin Logan Renaissance 15A, Illusion C34+ 13xMCH/Beckersounds subwoofers 8x18in/8*2500W/Purifi&NCore
Trinnov Altitude 32/LINN Akurate&Organik 9.8.7, Sony 4K Laser Screen 124in Panasonic UB9000
GIK, Isoacoustics, Mogami, Kimber.
Trinnov Altitude 32/LINN Akurate&Organik 9.8.7, Sony 4K Laser Screen 124in Panasonic UB9000
GIK, Isoacoustics, Mogami, Kimber.
- Jano hifista
- Příspěvky: 231
- Registrován: 02 pro 2023 19:32
Re: Stereo se subwoofery
Na toto som sa pytal a bolo mi povedane,ze tym suby vraj stracaju citlivost.
Ale nebolo by od veci to fakt vyskusat.
Qobuz, Tidal, BW 702s2 + komplet repas výhybky na Jantzen, 2xREL T/7i, Cambridge Edge A, Moon 280D, kabeláž wireworld, SOtM, ricable invictus.
Re: Stereo se subwoofery
Tomu prece sam neveris, nebo jo?Jano hifista píše: ↑07 čer 2024 10:49 Na toto som sa pytal a bolo mi povedane,ze tym suby vraj stracaju citlivost.
- Jano hifista
- Příspěvky: 231
- Registrován: 02 pro 2023 19:32
Re: Stereo se subwoofery
Moc tomu neverim,alebo skor nechcel by som tomu verit
Budem skusat urcite aj takuto pozíciu.Ono su vseliake predpoklady ale skusenost ukaze ako to je naozaj.
Budem skusat urcite aj takuto pozíciu.Ono su vseliake predpoklady ale skusenost ukaze ako to je naozaj.
Qobuz, Tidal, BW 702s2 + komplet repas výhybky na Jantzen, 2xREL T/7i, Cambridge Edge A, Moon 280D, kabeláž wireworld, SOtM, ricable invictus.
Re: Stereo se subwoofery
Mě se sub ve stereo nelíbí
Kamarád má bedny za 400 a k tomu dva suby po 150 a nelíbí podle mě by bylo lepší všechny tyto peníze dat za ještě lepší bedny
Kamarád má bedny za 400 a k tomu dva suby po 150 a nelíbí podle mě by bylo lepší všechny tyto peníze dat za ještě lepší bedny
- Jano hifista
- Příspěvky: 231
- Registrován: 02 pro 2023 19:32
Re: Stereo se subwoofery
Lepsie plnopasmove bedne stoja majland.Suby ked ich zladis dokazu posunut to co mas aj o dve triedy vyssie.A o tom to je.
Qobuz, Tidal, BW 702s2 + komplet repas výhybky na Jantzen, 2xREL T/7i, Cambridge Edge A, Moon 280D, kabeláž wireworld, SOtM, ricable invictus.
Re: Stereo se subwoofery
Vzdy ked som na nejakom zivom koncerte, nezalezi ci rock vo velkej hale, blues v klube alebo klasika v sale tak si uvedomim, ake to je ine.
Napriek tomu sa stale najdu ludia, co dokazu v jednej vete spojit "hluboke basy", "koncertna hlasitost" a hlavne "osempalcovy reproduktor"
Napriek tomu sa stale najdu ludia, co dokazu v jednej vete spojit "hluboke basy", "koncertna hlasitost" a hlavne "osempalcovy reproduktor"
Martin Logan Renaissance 15A, Illusion C34+ 13xMCH/Beckersounds subwoofers 8x18in/8*2500W/Purifi&NCore
Trinnov Altitude 32/LINN Akurate&Organik 9.8.7, Sony 4K Laser Screen 124in Panasonic UB9000
GIK, Isoacoustics, Mogami, Kimber.
Trinnov Altitude 32/LINN Akurate&Organik 9.8.7, Sony 4K Laser Screen 124in Panasonic UB9000
GIK, Isoacoustics, Mogami, Kimber.
Re: Stereo se subwoofery
Kamarád tu četl, že stereo se 2 sub nefunguje, tak dávam foto jak to dopadlo.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Stereo: JAY CDT2, Oppo 105D casea mod - JAY DAC 2 Signature - preamp DCT+ 2x Kinki EX-B7 - Electra 1027 Be - Aperion - Carbon Special - Desire Cable Technology - Filtrace + trafa DCT
Head: Modi Multibit + Asgard 2 - Mr Speakers Ether C Flow
Head: Modi Multibit + Asgard 2 - Mr Speakers Ether C Flow
Re: Stereo se subwoofery
Tak jsem to tady celé přečetl, zajímavé. Ještě jsem ve stereu nezkoušel své suby pustit, tak jsem si to dnes pustil i do sterea. Jsem docela zvědavý, zda budou nějaké lepší zážitky. Dělím to na 80Hz. Zní to plnotučněji. Uvidíme jak to bude dlouhodobě a hlavně až se pak vrátím zpátky na samotné 803.
OPPO 105DCaseaMkII., PRIMARE BD32Casea, CXU, Pannde PD-6 Elite, Cineultra V204
PRIMARE SP33Casea, 4xCAMBRIDGE 851WCasea, hlavní B&W 803D2, centr B&W HTM2D2, zadní B&W 804D2, sub 2xREL Britannia B1,TV Panasonic TX-65JZ2000E
PRIMARE SP33Casea, 4xCAMBRIDGE 851WCasea, hlavní B&W 803D2, centr B&W HTM2D2, zadní B&W 804D2, sub 2xREL Britannia B1,TV Panasonic TX-65JZ2000E
Re: Stereo se subwoofery
Tak ohledně diskuze subíky do sterea. Je dost důležité, co je to za repra. A zapojení. Subik do sterea můze byt jako 2.0 a přitom zapojen jako stereo. Protože to co je za tečkou je zvuk dolby. Čili zapojení do LFE kanálu. Ten kanál je surround mono. Není jak RCA, propouští do 120Hz a to co je nad 120Hz jde do předního surround zvuku lichého počtu. Když zapojuji subwoofer, tak ideálně do Bčka repro a odpojím v sestavě připravu na biwirign spodní svorky. Ja mám rovnou XLR přes subwoofer a ten mi propouští vrch do hlavních beden. Tím pádem by jsme měli docílit klasického sterea. A když je jen jeden dá se spokojit tak do 80Hz. Ty zvuky tam jsou ty odezvy a rozšíří to scénu. Čili příklad mužský hlas frekvence 400Hz - 60db hlasitost, šum mikrofonu 40Hz 20db hlasitost a mezi nim třeba chrapot přízvuk 120Hz 30db a vede to lineárně od 400Hz dolů během 0,3sekundy záleží někdy jen 0,1s, ale ma to obrovsky efekt na vjem reality...jde o to, že některý reprák to nwdává, nemůžete chtít po sloupu s 6" měničem hloubku, co je schopny dodat 10" basák. Ale i některý basák má graf 120Hz vrchol a pak jde šupem dolů a na 40Hz je z 80db na 60db a kdyz si pustite volume na 60db to je takovy příjemně tiše dá se přes to mluvit, tak už neuslyšíte nic...
Re: Stereo se subwoofery
Minulý víkend jsem měl tu čest účastnit se ladění sestavy s 6x sub REL referenční řady.Už vizuálně jde o zážitek.Zvukově pak převrátí všeobecné očekávání destrukce mne i s budovou naruby, ale nepředbíhejme.
Na začátku bylo stereo s 2x sub, které fungovalo i v daném prostoru s NO. 25 výborně.
Obavy ohledně přidání dalšího páru do sestavy výrobce vyvrátil a tak se majitel pustil do dalšího kroku.Přiznám se, byl jsem skeptický, ale přidání 2x rel NO.32 byl prý od začátku přínos.Další pár na sebe nenechal dlouho čekat a to už jsem musel i přes hektický pracovní podzim slyšet na vlastní uši.
Na akci jsem dorazil o něco později a chlapi už byli z nejhoršího venku, (celé ladění zabralo 8h)
Zde připojím dle mého vydařený popis kamaráda :
""
Na začátek"velké" hmmmmm, protože zapojení 6 sub do sestavy byla velká výzva, bylo třeba pochopit a definovat si, co vlastně ten vrchní sub v tom zvuku "dělá"
Zároveň oddělit od sebe dvě věci, co reálně dělá, co se mění....v konkrétně daném prostoru, bez toho aby jsme se přesvědčovali o nějakém placebo efektu a "co by měl dělat"
Podle popisu výrobce, co by měl pomoct zlepšit, změnit a k čemu je to vlastně dobré, protože jak ukázala realita, tak nastavit 4 suby bylo více méně jednoduché.
Možná ani ne jednoduché, ale přínos se ukazoval téměř od začátku při ladění, tak při 6 sub nefungovalo skoro nic z předchozího ladění, ani nějaké možné popisované, přednastavení od výrobce.
Takové nebo onaké nastavení, všechno bylo horší.Buď bas zasahoval a špinil středovou scénu, nebo přidával na objemu na spodku........
Prvním zjištěním bylo, že při tom, či onom nastavení 4 sub v té či oné poloze hlasitosti a crossoveru vrchní další dva buď přidávaly na sub basu, nebo jen hutnily středobas a špinily vyšší pásma.
Tím jsme se dostali k zjištění, že jak nastavíme vrchní a spodní stejně a necháme hrát vždy len vrchní dva, nebo spodní dva, tedy jen 1 pár.
Tak zvuk je téměř totožný. Ergo sestava se zapnutými vrchními, nebo spodními ve stejném nastavení, hraje stejně.Tím pádem se ukázalo, že kritickým prvkem jsou právě ty střední suby, protože jak jsem minule psal, že :
"při 4 sub se celý odposlech posune do vnitřku 3 rozměrné koule, celé vnímání tvorby zvuku se mění, posouváme se z 10té řady jako divák přímo ke zdroji celé scény....
bas, subbas už nevzniká jen přímo před námi, ale doslova cítíme jeho vznik i za námi a po stranách, celou scénu to zvedá i o metr výše"
Tak právě to nastavení středního subu bude kritické.....a budou to právě střední suby....kt. bude třeba nastavit na přechod, přechodnou frekvenci k bednám a ne spodní, či vrchní sub a bude potřeba nastavit
spodní sub, na frekvence nižší jak hrají bedny, aby nepřidávaly na hutnosti středobasu a potom by teoreticky vrchní měly zasahovat výš přes crossover jako střední sub,aby jsme posunuli příznak a objem tónu na frekvence vyšší....vyšší středy a výšky, kde začátek, či konec dozvuku je v nižších tóninách kde se spojí.
To jsme i udělali a zvuk měl atributy výborného tahu od spodu, úderný a rýchlý středobas a plnou a objemnou scénu od středobasu nahoru.
Samozřejmě všechno po dlouhodobějším určení a hledání si nejprve hlasitostí jednotlivých sub a následně dělících frekvencí, protože tím důležitým prvkem už nebylo to, aby se suby ladily k bednám, ale suby se už musely ladit přes crossover k sobě.
Tímto naladěním měl zvuk atributy jako s naladěním předo-zadního prostoru na 4 suby, i s hutností jako jen s 2 sub a přitom měl nový rozměr v hutnosti 3D středů a výšek, ne však v objemu, či širším prostoru, či detailu na tónech.
Takže to stále nebylo blízké tomu co popisuje výrobce.
Zvrat nastal když jsme přehodili nastavení mezi spodním a vrchním subem, takže nejvyšší suby hráli jen ty nejnižší tóny a spodní tak zasahovaly nejvíc přes crossover do vyšších pásem.
Ale na nižší hlasitosti jako střední suby, rázem se výrazně změnil poměr dojezdu frekvencí k odposlechu. Prostor mezi bednami, scéna se výrazně vyčistila, projasnila, zpřesnila.
Dozvuky basových nástrojů se výrazně oddělily od zbytku hlavních tónů a začaly mít svůj jasný a hlasitý projev.Tím se vytvořilo další pásmo zvuků, které do té doby byly v náznacích a méně jasné.
Výšky začaly s vyšší intenzitou naplňovat prostor, hlasy se staly výraznějšími a intimějšími. Při sólových zpěvech bylo lépe vnímat každý nádech, či přehltnutí, dojezd vzduchu v plících.
Scéna narostla, nabrala na 3D a objemu, úpravou místa odposlechu se dalo vnímání nízkých tónů posunout buď víc dopředu, či dozadu.
Při posunu odposlechu dopředu se dojezd tónů přesunul až za hlavu,takže se člověk ocitl přímo v tvorbě nízkých tónů, protože právě ty vrchní suby hrály teď ty nejnižší tóny.
Dá se s určitým přikreslením říct, že právě to způsobilo jakoby vysoké tóny začaly plavat po dlouhých nízkých frekvencích k odposlechu a všude kde dlouhé nízké vlny plní prostor tak ze sebou nesou i vysoké krátké tóniny a tak je prostor doslova naplněný středy a výškami tak, že vytvářejí nový rozměr scény.
Jednoznačně to ukázalo, že je možné dosáhnout výrobcem popisovaný jev.I když ne tak jak doporučoval a pravděpodobně i ve vyšší intenzitě jak zamýšlel.Protože je v sestavě špičková kabeláž.
Takový typ naladění je extrémně závislý od konkrétního prostoru a ladění musí být od bodu nula s určením si co a čemu ten či oný sub přispívá.
V místnosti bez akustiky, či bez kabeláže, napájení,bude výsledek určitě, či nastavení úplně jiné, jak vůbec.
""
Já k tomu jen dodám, že po nastavení byl zvuk velmi reálný.Nic jsem nehledal, prostě to tam bylo, flétna vedle mne nalevo, druhá napravo naprosto realisticky.Vokál mne svou realitou až překvapil, vše naprosto jasně v prostoru kdy jde vše určit ve třech směrech v tom nevídaně velkém prostoru.Kdybych to měl popsat jednou větou tak obrovská kontrola nad vším co je v záznamu, opravdový zážitek.Přitom příjemné ,nekonfliktní i po těch hodinách jsem byl zvukem neunaven.
A bas?Několikrát méně objemný než ve stereu se 2 sub (a nastaveném "jen" pro 2 sub), za to rozvrstvený detailní, absolutně "nezahučený". (samozřejmně jde nastavit dle vkusu každého)
Na začátku bylo stereo s 2x sub, které fungovalo i v daném prostoru s NO. 25 výborně.
Obavy ohledně přidání dalšího páru do sestavy výrobce vyvrátil a tak se majitel pustil do dalšího kroku.Přiznám se, byl jsem skeptický, ale přidání 2x rel NO.32 byl prý od začátku přínos.Další pár na sebe nenechal dlouho čekat a to už jsem musel i přes hektický pracovní podzim slyšet na vlastní uši.
Na akci jsem dorazil o něco později a chlapi už byli z nejhoršího venku, (celé ladění zabralo 8h)
Zde připojím dle mého vydařený popis kamaráda :
""
Na začátek"velké" hmmmmm, protože zapojení 6 sub do sestavy byla velká výzva, bylo třeba pochopit a definovat si, co vlastně ten vrchní sub v tom zvuku "dělá"
Zároveň oddělit od sebe dvě věci, co reálně dělá, co se mění....v konkrétně daném prostoru, bez toho aby jsme se přesvědčovali o nějakém placebo efektu a "co by měl dělat"
Podle popisu výrobce, co by měl pomoct zlepšit, změnit a k čemu je to vlastně dobré, protože jak ukázala realita, tak nastavit 4 suby bylo více méně jednoduché.
Možná ani ne jednoduché, ale přínos se ukazoval téměř od začátku při ladění, tak při 6 sub nefungovalo skoro nic z předchozího ladění, ani nějaké možné popisované, přednastavení od výrobce.
Takové nebo onaké nastavení, všechno bylo horší.Buď bas zasahoval a špinil středovou scénu, nebo přidával na objemu na spodku........
Prvním zjištěním bylo, že při tom, či onom nastavení 4 sub v té či oné poloze hlasitosti a crossoveru vrchní další dva buď přidávaly na sub basu, nebo jen hutnily středobas a špinily vyšší pásma.
Tím jsme se dostali k zjištění, že jak nastavíme vrchní a spodní stejně a necháme hrát vždy len vrchní dva, nebo spodní dva, tedy jen 1 pár.
Tak zvuk je téměř totožný. Ergo sestava se zapnutými vrchními, nebo spodními ve stejném nastavení, hraje stejně.Tím pádem se ukázalo, že kritickým prvkem jsou právě ty střední suby, protože jak jsem minule psal, že :
"při 4 sub se celý odposlech posune do vnitřku 3 rozměrné koule, celé vnímání tvorby zvuku se mění, posouváme se z 10té řady jako divák přímo ke zdroji celé scény....
bas, subbas už nevzniká jen přímo před námi, ale doslova cítíme jeho vznik i za námi a po stranách, celou scénu to zvedá i o metr výše"
Tak právě to nastavení středního subu bude kritické.....a budou to právě střední suby....kt. bude třeba nastavit na přechod, přechodnou frekvenci k bednám a ne spodní, či vrchní sub a bude potřeba nastavit
spodní sub, na frekvence nižší jak hrají bedny, aby nepřidávaly na hutnosti středobasu a potom by teoreticky vrchní měly zasahovat výš přes crossover jako střední sub,aby jsme posunuli příznak a objem tónu na frekvence vyšší....vyšší středy a výšky, kde začátek, či konec dozvuku je v nižších tóninách kde se spojí.
To jsme i udělali a zvuk měl atributy výborného tahu od spodu, úderný a rýchlý středobas a plnou a objemnou scénu od středobasu nahoru.
Samozřejmě všechno po dlouhodobějším určení a hledání si nejprve hlasitostí jednotlivých sub a následně dělících frekvencí, protože tím důležitým prvkem už nebylo to, aby se suby ladily k bednám, ale suby se už musely ladit přes crossover k sobě.
Tímto naladěním měl zvuk atributy jako s naladěním předo-zadního prostoru na 4 suby, i s hutností jako jen s 2 sub a přitom měl nový rozměr v hutnosti 3D středů a výšek, ne však v objemu, či širším prostoru, či detailu na tónech.
Takže to stále nebylo blízké tomu co popisuje výrobce.
Zvrat nastal když jsme přehodili nastavení mezi spodním a vrchním subem, takže nejvyšší suby hráli jen ty nejnižší tóny a spodní tak zasahovaly nejvíc přes crossover do vyšších pásem.
Ale na nižší hlasitosti jako střední suby, rázem se výrazně změnil poměr dojezdu frekvencí k odposlechu. Prostor mezi bednami, scéna se výrazně vyčistila, projasnila, zpřesnila.
Dozvuky basových nástrojů se výrazně oddělily od zbytku hlavních tónů a začaly mít svůj jasný a hlasitý projev.Tím se vytvořilo další pásmo zvuků, které do té doby byly v náznacích a méně jasné.
Výšky začaly s vyšší intenzitou naplňovat prostor, hlasy se staly výraznějšími a intimějšími. Při sólových zpěvech bylo lépe vnímat každý nádech, či přehltnutí, dojezd vzduchu v plících.
Scéna narostla, nabrala na 3D a objemu, úpravou místa odposlechu se dalo vnímání nízkých tónů posunout buď víc dopředu, či dozadu.
Při posunu odposlechu dopředu se dojezd tónů přesunul až za hlavu,takže se člověk ocitl přímo v tvorbě nízkých tónů, protože právě ty vrchní suby hrály teď ty nejnižší tóny.
Dá se s určitým přikreslením říct, že právě to způsobilo jakoby vysoké tóny začaly plavat po dlouhých nízkých frekvencích k odposlechu a všude kde dlouhé nízké vlny plní prostor tak ze sebou nesou i vysoké krátké tóniny a tak je prostor doslova naplněný středy a výškami tak, že vytvářejí nový rozměr scény.
Jednoznačně to ukázalo, že je možné dosáhnout výrobcem popisovaný jev.I když ne tak jak doporučoval a pravděpodobně i ve vyšší intenzitě jak zamýšlel.Protože je v sestavě špičková kabeláž.
Takový typ naladění je extrémně závislý od konkrétního prostoru a ladění musí být od bodu nula s určením si co a čemu ten či oný sub přispívá.
V místnosti bez akustiky, či bez kabeláže, napájení,bude výsledek určitě, či nastavení úplně jiné, jak vůbec.
""
Já k tomu jen dodám, že po nastavení byl zvuk velmi reálný.Nic jsem nehledal, prostě to tam bylo, flétna vedle mne nalevo, druhá napravo naprosto realisticky.Vokál mne svou realitou až překvapil, vše naprosto jasně v prostoru kdy jde vše určit ve třech směrech v tom nevídaně velkém prostoru.Kdybych to měl popsat jednou větou tak obrovská kontrola nad vším co je v záznamu, opravdový zážitek.Přitom příjemné ,nekonfliktní i po těch hodinách jsem byl zvukem neunaven.
A bas?Několikrát méně objemný než ve stereu se 2 sub (a nastaveném "jen" pro 2 sub), za to rozvrstvený detailní, absolutně "nezahučený". (samozřejmně jde nastavit dle vkusu každého)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Stereo: JAY CDT2, Oppo 105D casea mod - JAY DAC 2 Signature - preamp DCT+ 2x Kinki EX-B7 - Electra 1027 Be - Aperion - Carbon Special - Desire Cable Technology - Filtrace + trafa DCT
Head: Modi Multibit + Asgard 2 - Mr Speakers Ether C Flow
Head: Modi Multibit + Asgard 2 - Mr Speakers Ether C Flow
Re: Stereo se subwoofery
Pěkný a zajímavý čtení .
IsoTek V5 Sigmas, McIntosh C53 a MC462, Lumin U2 Mini - 8Switch, Sonus Faber Serafino, Nordost Heimdall 2,
Pro-Ject Signature 10.
Pro-Ject Signature 10.
Re: Stereo se subwoofery
Díky Karle za sdílení. Velmi zajímavé. Absolutně si nedovedu představit, jak to hraje. Věřím, že to bude vynikající
Ať to hraje chlapi k plné spokojenosti
Ať to hraje chlapi k plné spokojenosti
SPaudio-P1(S) + A400(S),STRANKA GT2
SPaudio-D1(S),ROON Nucleus
Project RPM10, Ortofon SPU Royal N, Parasound JC3+
PSaudio P20, solo přívod
STRANKA,Townshend,Roth,PSaudio,Oyade,VDH
akustika Martin Vitvar
STRANKA RBS podložky
SPaudio-D1(S),ROON Nucleus
Project RPM10, Ortofon SPU Royal N, Parasound JC3+
PSaudio P20, solo přívod
STRANKA,Townshend,Roth,PSaudio,Oyade,VDH
akustika Martin Vitvar
STRANKA RBS podložky
Re: Stereo se subwoofery
T101 super report
dalsia skusenost - aj velmi drahe repro, ktore by mali hrat do 20Hz - a predsa im suby pomohli. a druha vec dvihnutie subov zo zeme tiez pomoze.
dalsia skusenost - aj velmi drahe repro, ktore by mali hrat do 20Hz - a predsa im suby pomohli. a druha vec dvihnutie subov zo zeme tiez pomoze.
Martin Logan Renaissance 15A, Illusion C34+ 13xMCH/Beckersounds subwoofers 8x18in/8*2500W/Purifi&NCore
Trinnov Altitude 32/LINN Akurate&Organik 9.8.7, Sony 4K Laser Screen 124in Panasonic UB9000
GIK, Isoacoustics, Mogami, Kimber.
Trinnov Altitude 32/LINN Akurate&Organik 9.8.7, Sony 4K Laser Screen 124in Panasonic UB9000
GIK, Isoacoustics, Mogami, Kimber.