Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Vše o kvalitě vydavatelství, nahrávek i nosičů (CD,SACD,DVD,Bluray,Vinyl).
Uživatelský avatar
MANA
Příspěvky: 260
Registrován: 30 zář 2021 22:17

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od MANA »

Ahoj Dasto,
Díky za typ. Hned zítra si Coltrane Quartet pustím. Fotky jsou opravdu super věc, člověk se hned líp orientuje :thumbup:
Kdyby to bylo pouze psanou formou, tak mě asi ani nenapadne, že tohle album také vlastním. Osobně jsem pořídil v Černé Růži :smile:
IMG_2778.jpeg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
SPaudio-P1(S) + A400(S),STRANKA GT2
SPaudio-D1(S),ROON Nucleus
Project RPM10, Ortofon SPU Royal N, Parasound JC3+
PSaudio P20, solo přívod
STRANKA,Townshend,Roth,PSaudio,Oyade,VDH
akustika Martin Vitvar
STRANKA RBS podložky
PGH
Příspěvky: 3270
Registrován: 27 led 2011 19:03
Bydliště: Olomouc

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od PGH »

IMG_3937.jpeg
IMG_3938.jpeg
IMG_3939.jpeg
Toto LP mám moc rad a hraje úžasně
Myslím ze to je první anglické vydání z 1968
Jakou to má asi cenu? Je ve vynikajícím stavu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
subumbra
Příspěvky: 78
Registrován: 07 říj 2023 08:59

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od subumbra »

1.US pressing VG+ skoro NM je za 103E z německa https://www.discogs.com/sell/item/2898703543, 1.UK presy od 60USD v Evropě ve VG+,
Tvoje vypadá opravdu výborně, možná NM a to je zhruba stejná cena jako US pres...
subumbra
Příspěvky: 78
Registrován: 07 říj 2023 08:59

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od subumbra »

Hned jsem si pustil alespoň z YT, bože to je skvělá věc a v hvězdném obsazení :Wayne Shorter,Herbie Hancock,Ron Carter,Tony Williams.
Toto je poslední plně akustické album tohoto kvintetu a musím říct, že mi zní velmi nadčasově - moderně. V honbě za všemi těmi v žebříčcích profláklými věhlasnými alby, bych toto určitě přehlédl a to by bylo opravdu škoda, zajímavé je ještě to, že kompozičně velmi aktivní MD na tomto albu není autorem ani jedné skladby ......většinu má na svědomí můj oblíbený W.Shorter i proto některé skladby možná trochu připomínají Weather Report,
Každopádně skvělý tip od PGH :thumbup:
PGH
Příspěvky: 3270
Registrován: 27 led 2011 19:03
Bydliště: Olomouc

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od PGH »

Díky za rychlou odpověd, ano je to vynikající a poslední album Davisova druhého kvintetu dál už se začínalo přidávat elektrické nastroje.
Davise zbožnuju a mám teměř vše z řadových alb ale většinu na CD a SACD.
Janik
Příspěvky: 1701
Registrován: 14 pro 2020 15:35

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od Janik »

Chlapi odporucam. Nadherne!

https://www.discogs.com/release/2572101 ... rd-Rodgers
IMG_1855.jpeg
IMG_1856.jpeg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
M0n0: Denon DA-309 10” + AT33Ann
St3r30: Bokrand 12” + EMT JSD6G
Ph0n0: PJ RS + LPS (Rix)
SuT: Entre ET-100
4mp: SPX 2010, SPX A40
R3pr0: STH12
FIlt3r: NA
Gr4m0: Denon DP-80 DasPlinth
subumbra
Příspěvky: 78
Registrován: 07 říj 2023 08:59

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od subumbra »

Dnes jedna zajímavost pro milovníky Sonnyho Rolinsse a Johna Coltrana a sice Tenor Madness PRLP 7047, nahrané a vydané v r.1956
Ceny 1.US pressingu dnes samozřejmě díky této dvojici tenorů začínají někde u 500Eur za VG, je to ale opět jeden z titulů Prestige, který lze pořídit jako UK, France, Italy nebo v tomto případě Dutch pressing kde byly použity originální stampery , nebo spíše poskytnuty matky z prvního laku RVG. Matriční čísla jsou tedy identická jako 1.US pres a jsou doplněna o identifikační značky lisovny která v evropě v dané zemi výrobu zajistila. Mám několik těchto evropských Prestige výlisků obvykle vydaných s ročním zpožděním po US originálu a jsou naprosto identické i zvukově. V oblibě mám zejména italský Music depossitato s nádherným černým labelem. Jediný problém pro sběratele vidím v obalech, dobové evropské obaly jsou naprosto tragické ve srovnání s US, gramáž papíru, ale i technologie výroby je strašidelná.Levné z potištěného výseku lepené obaly podobně jako v SUPRAPHONU budí dojem, že v Evropě neuměli kašírovat, nebo neměli těžký karton, nevím, ale rozdíl je naprosto propastný o čemž svědčí i fakt, že některé labely prodávali evropské výlisky v originálních US obalech. Pokud se tedy smíříte s tím že evropské obaly jsou kvalitativně jiný level a často mají i jinou grafiku jako i v případě Tenor Madness, tak můžete vytěžit z faktu, že ne všichni vědí o původu stamperů a originálním RVG masteringu. Holandský pres je uveden pod katalogovým číslem PPR-084 takže podle něj nepříjdete na to, že se jedná o RVG mastering a stampery z 1. laku, stejně tak je tomu i u Musik nebo Esquire a Barclay, pouze Dánský METRONOME uváděl stejná katalogová čísla jako Prestige.
Tuto kopii jsem koupil za vstřícných 45E z Německa takže žádné daně a pro mě poštovné v rámci Německa 5Eur, ale i doprava do čech v takovém případě nikoho nezrujnuje. Zvolil jsem holandskou verzi i proto, že byla ve stavu NM a skutečně tak i skoro je.Zvukově vynikající, silný brilantní zvuk s dokonalou separací a nádherně čitelnými texturami, lehkost a samozřejmost všech tónů vytváří automaticky dokonalou iluzi skutečné hudby bez potřeby cokoli analyzovat, prostě tak jak to má být,,,,, samozřejmě dokud člověk neprovede přímé srovnání s originálem nelze tvrdit že se jedná o 100% shodu.Jak jsem ale řekl u těch titulů které jsem měl možnost porovnat s US presem byl vždy zvuk shodný a rozdíl mohl být tak maximálně daný počtem vylisovaných kopií popřípadě dokonalostí lisování což se nedá předvídat, v tomto případě ale vycházíme z předpokladu že holanďani měli jednu z nejlepších kvalit lisování v Evropě a to se myslím i potvrdilo. Takže holandský pres z roku 1966! je to samozřejmě jejich 1.pressing byla dobrá volba.Ještě zmíním, že se jedná o kolekci Prestige Modern Jazz Giants a toto je číslo 15 a je třeba říci, že i předchozí tituly rozhodně stojí za pozornost, doporučuji tedy prostudovat.
IMG_0564.jpeg
IMG_0566.jpeg
Zde jsou ostatní tituly vydané v této edici z prvních RVG laků
IMG_0567.jpeg
Zde je vidět ručně ryté RVG v deadwaxu, takto R.v.Gelder podepisoval své laky do března - dubna 1967, od dubna začal používat ražené razidly, ta vypadala takto
IMG_0571.jpeg
IMG_0573.jpeg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
subumbra
Příspěvky: 78
Registrován: 07 říj 2023 08:59

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od subumbra »

IMG_0570.jpeg
Zde identifikace lisovny Abbey Record Manufacturing Co., Inc. a dodatečně dorytá identifikace Artone Gramofoonplaten
IMG_0565.jpeg
bohužel obal je v tomto případě spíše parodie, ale v top stavu........
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
tm.watch
Příspěvky: 164
Registrován: 09 říj 2013 15:07

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od tm.watch »

Ahoj Honzo, nemám v tomto směru čím přispět, ale moc rád čtu tvé (ale i ostatních) zkušenosti a snažím se dovzdělat. Díky ti za toto téma, jedno z nejhodnotnějších za poslední dobu :thumbup:
DRÄCK
Příspěvky: 13
Registrován: 14 bře 2018 11:32

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od DRÄCK »

subumbra píše: 01 črc 2024 21:41 to Dasta:
jsem rád že jsi dal toto album na etapy nahrané v letech 1961 a 1962 v Englewood Cliffs, já ho totiž zatím nemám......je to možná poslední Coltrane na Impulsu kterého bych ještě rád pořídil, několikrát už jsem to i zkusil ale vždy tam byl nějaký problém. Tady je zajímavá a celkem nezvyklá věc a sice, že i mezi prvními presy v USA nebyl pouze RVG mastering. Nahrál to sice RVG ale něco se mástrovalo v Bell Sound Studios a samozřejmě si řízli i laky,to co řezal RVG má v dead waxu A-32 A(B) VAN GELDER ale něco mastrovali ještě u Longwear Plating, takže v dead waxu je A-32 A(B) LW VAN GELDER což asi s největší pravděpodobností řezal rovněž RVG takže i toto je to co chcem.....další zajímavost je to, že proma se lisovaly z Bell Sound masteringu tedy laky pro promo neřezal RVG! Samozřejmě se snažíme pořídit labely Product of AM-PAR a to je prostě fuška, takže možná nakonec nezbude než se spokojit s represem 1964 ABC Paramonunt .
subumra mas to moc hezke, obcas jsem nakouknu a jelikoz nejsem zadny hifi freak tak temata okolo tich aparatu, dratu etc mne neoslovuje, mam jen rad ty stare gramodesky bohuzel jazz /bop co si tady o nich pisete take neni moje paluba parnika ale velice se mi libi , ze delas osvetu co se "vydani/vylisku" tyce a drzim ti palce a preji hodne original blue note albums z 4tisicove serie
PS longwear nebylo mastering studio ale vyrobce tech kovovych stampers , fathers, mothers ci co vsechno delaly a proto je na tich dead wax LW pripadne LWP (plating) tak me to alespon naucily pametnici co s tim v 60s pracovali.
subumbra
Příspěvky: 78
Registrován: 07 říj 2023 08:59

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od subumbra »

to: tm.watch, DRÄCK
chlapi díky za milá slova , moc hezky se to čte.......

DRÄCK
díky za postřeh a uvedení věci na správnou míru.Je to samozřejmě tak jak píšeš, Longwear Plating nebo Long Wear Stamper Corp. 36-41 36th St. Long Island City, N.Y. 11106 byla specializovaná společnost vyrábějící z laků stampery, takže celá galvanoplastika a mechanické zpracování galvanoplastických dílů přesně jak píše DRÄCK fathers mothers a stampers :thumbup: . Přiznám že informaci o masteringu u LW jsem převzal z Discogs a bylo mi trochu divné, že je v dead waxu i RVG tedy známka toho, že řezal lak Van Gelder, ale tím že něco dělali u Bell Sound a některé kopie zase nemají LW vůbec pouze RVG, tak jsem tu informaci dál nezkoumal. Long Wear Stamper Corp musela být v té době ale velmi významnou společností protože dělali kovové díly pro vícero lisoven včetně těch kde lisovala třeba COLUMBIA.
Škoda je jazzik není Tvá paluba, ale pokud píšeš o 4tisícové serii tak Ti to zas tak cizí není :-), bylo by prima mít tu Tvé postřehy častěji !
p.s.Momentálně se snažím ukořistit něco z ranné 1500 serie , nemám zatím žádný 767 Lexington :-((
DRÄCK
Příspěvky: 13
Registrován: 14 bře 2018 11:32

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od DRÄCK »

subumbra píše: 08 črc 2024 07:18 to: tm.watch, DRÄCK
chlapi díky za milá slova , moc hezky se to čte.......

DRÄCK
díky za postřeh a uvedení věci na správnou míru.Je to samozřejmě tak jak píšeš, Longwear Plating nebo Long Wear Stamper Corp. 36-41 36th St. Long Island City, N.Y. 11106 byla specializovaná společnost vyrábějící z laků stampery, takže celá galvanoplastika a mechanické zpracování galvanoplastických dílů přesně jak píše DRÄCK fathers mothers a stampers :thumbup: . Přiznám že informaci o masteringu u LW jsem převzal z Discogs a bylo mi trochu divné, že je v dead waxu i RVG tedy známka toho, že řezal lak Van Gelder, ale tím že něco dělali u Bell Sound a některé kopie zase nemají LW vůbec pouze RVG, tak jsem tu informaci dál nezkoumal. Long Wear Stamper Corp musela být v té době ale velmi významnou společností protože dělali kovové díly pro vícero lisoven včetně těch kde lisovala třeba COLUMBIA.
Škoda je jazzik není Tvá paluba, ale pokud píšeš o 4tisícové serii tak Ti to zas tak cizí není :-), bylo by prima mít tu Tvé postřehy častěji !
p.s.Momentálně se snažím ukořistit něco z ranné 1500 serie , nemám zatím žádný 767 Lexington :-((
my jsme v 80s dealovali professionalne "desky z druhy ruky" tak se jeden ledacos naucil/pochytil. 4000series to kazdy zna co se v tom pohybuje, to neni tajemsvi.
ja uz desky ve velkem od roku 88 nelovim, jen rekreacne a jazz kdyz vidim u profi handlire tak se ani nezastavim , pro sebe mne to nerajcuje a profit tam necitim, nicmene udelej si vylet, jestli tem nejezdis, na Hertogenbosch (ex Utrecht) record show tam je ledacos a je tam dost handliru s jazz deskami
subumbra
Příspěvky: 78
Registrován: 07 říj 2023 08:59

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od subumbra »

Jasně chápu a díky za tip
Hned jak si vysvětlil LW tak jsem se šel podívat na všechny Coltrany na Impulse! co mají v dead waxu, všechny mají LW, úplně jsem tuto identifikační značku ignoroval , budem se učit do konce života :-)
IMG_0577.jpeg
LW vyryté vypadá nějak takto
IMG_0574.jpeg
mají ho všechny tyto tituly
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
DRÄCK
Příspěvky: 13
Registrován: 14 bře 2018 11:32

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od DRÄCK »

subumbra píše: 08 črc 2024 12:14 Jasně chápu a díky za tip
Hned jak si vysvětlil LW tak jsem se šel podívat na všechny Coltrany na Impulse! co mají v dead waxu, všechny mají LW, úplně jsem tuto identifikační značku ignoroval , budem se učit do konce života :-)
IMG_0577.jpeg
LW vyryté vypadá nějak takto

IMG_0574.jpeg
mají ho všechny tyto tituly
jo toho je silene moc to je do nekonecna, ja mam prevazne zkusenosti jen z US produkci protoze jak jsem psal v 80s jsme importovaly desky z US do evropy a 85% desek co jsem kdy drzel v ruce bylo z US ale i tak zdaleka nemam /neznam vse , drtiva vetsina desek bylo ciste komercni zalezitost a to nejde casove a tecnicky vyndat kazdou desku z obalu natoz se koukat na kazdou desku co je tam nacmaranyho, to jsem delal jen tam kde bylo citit ze je to neco zajimaveho nebo kdyz mne to osobne bralo, nicmene ta impuls label to je z ty abc paramount particky a ti brali od longwear tak by ty US pod 1970 meli mit LW , nevim presne do kdy od nich brali ale typuji ze to bude obdobne jako u atlantic party, v kazdem pripade si nevzpominam ze bych se setkal s deskama po +/-1970 co maji LW, to hodne pohltil philips , lovit ty opravdove puvodni desky to je dobrodruzstvi
subumbra
Příspěvky: 78
Registrován: 07 říj 2023 08:59

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od subumbra »

jj to bude tak odpovídat, protože se ABC Paramount nějak na začátku 70s přestěhovali do LA , takže by nedávalo smysl dělat stampery na Long Islandu,
ono se to i shoduje s přerušením spolupráce s RVG to bylo taky nějak do 70 tého, dost se toho změnilo v této době .....čím dál intenzivněji vnímám tu výjimečnost jazzového období na konci 50s a začátku 60s.
subumbra
Příspěvky: 78
Registrován: 07 říj 2023 08:59

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od subumbra »

Dnes dorazily mikroskopy, takže je možné koupit ,kdo má zájem tak prosím SZ nebo přímo na našich stránkách, zítra budou v nabízeném sortimentu.Máme celkem asi 15ks
Uživatelský avatar
MANA
Příspěvky: 260
Registrován: 30 zář 2021 22:17

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od MANA »

Zdravím chlapi,
dnes jsem si poslechl níže uvedené album od seskupení The Oscar Peterson Trio, kterému vévodí můj oblíbený pianista Oscar Peterson.
Jedná se o album Canadiana Suite, které vyšlo v roce 1964. Osobně mám japonské vydání z roku 1965, které vydalo Mercury: https://www.discogs.com/release/1112483 ... iana-Suite.
Druhé album které vlastním a patří mezi jedny z mých nejoblíbenějších jak obsahem tak i kvalitou zvuku je We Get Requests, které bylo vydáno již později v roce 1973. Skladba You Look Good To Me z tohoto alba mě vždy hooodně bavila a rád si ji pouštím. Kvalita záznamu zejména druhého uvedeného alba je za mě slušně řečeno velice povedená.
Za mě Oscar Peterson jednoznačně patří do jazzové síně slávy, vedle zde uvedených jazzových velikánů padesátých let :thumbup:
IMG_2902.jpeg
IMG_2903.jpeg
IMG_2905.jpeg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
SPaudio-P1(S) + A400(S),STRANKA GT2
SPaudio-D1(S),ROON Nucleus
Project RPM10, Ortofon SPU Royal N, Parasound JC3+
PSaudio P20, solo přívod
STRANKA,Townshend,Roth,PSaudio,Oyade,VDH
akustika Martin Vitvar
STRANKA RBS podložky
DRÄCK
Příspěvky: 13
Registrován: 14 bře 2018 11:32

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od DRÄCK »

subumbra píše: 08 črc 2024 18:03 jj to bude tak odpovídat, protože se ABC Paramount nějak na začátku 70s přestěhovali do LA , takže by nedávalo smysl dělat stampery na Long Islandu,
ono se to i shoduje s přerušením spolupráce s RVG to bylo taky nějak do 70 tého, dost se toho změnilo v této době .....čím dál intenzivněji vnímám tu výjimečnost jazzového období na konci 50s a začátku 60s.
oni delali asi pro kohokoliv kdo jim dal utrzit to snad byla nezavisla galvanovna , pro mne to pouze pomocnik pri identifikaci urciteho obdobi, stampers se bezne posilali po cele zemekouli plno israelskych lps je presovanych z US stampers jizni africa lisovala z britskych stampers etc etc , muj osobni pocit mi rika , ze v tom hraje nejvetsi roli philips
ono do toho obdobi okolo 70 byly gramofonove desky svym zpusobem luxusni artikl v relaci k okolnimu zbozi, to se po olejove krizi hodne zmenilo a desky se staly cenove dostupnejsi, v evrope predevsim , ano to se to zacalo dost menit , ale automobily mely take masivni niklovane kovove narazniky a dnes.... To je to kouzlo pro nektere
subumbra
Příspěvky: 78
Registrován: 07 říj 2023 08:59

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od subumbra »

Bohužel jsme dnes nestihli dát mikroskopy na firemní web, ladila se výhybka nové reprosoustavy T1 a prostě se to nestihlo, nicméně udělal jsem alespoň pár fotek a dám nyní malý popis k jednotlivým typům.
1. býlý "menší" na foto zcela vlevo, zvětšení 80-120X jedna baterie AAA je z nich nejmenší a asi má i nejmenší tuhost celé sestavy ale po nastavení zvětšení a zaostření ho lze už jen přemístovat na požadovaná místa na LP má vynikající stabilitu a i se z něj výborně fotí (120,-)
2. černý "velký" uprostřed , zvětšení 60-100X to je jednoznačně nejlepší verze, opět velmi stabilní a mechanika je o poznání tužší, má navíc ten minipodstaveček takže se dá ještě použít i třeba na sklíčka, zvětšení 100X je pro drážku dostatečné, 2 baterie AA(275.-)
3. šedý "střední" vpravo, to je to co já používám roky, zvětšení 100X pevné, 2baterieAA bohužel sám nestojí takže práce s ním je o trochu méně komfortní zejména při focení, ale je dokonale tuhý(180,-)
4. malý na jehly je v druhé zásilce :-( čekáme každým dnem)
Vyfotil jsem to i s obaly tak jak to přišlo z Číny, pokud by někdo chtěl v opravdové krabičce jako máme třeba na RBS podložky, bude třeba k ceně připočíst cenu krabičky a ta je vyrobená u nás v Čechách, takže se vyrovná ceně mikroskopu, ale to asi každý pochopí.
Garantuji, že s každou z těchto hraček pro Vás bude pohled do drážky fascinující a významně Vám pomůže s údržbou oblíbených LPs.
IMG_0017.jpeg
IMG_0016.jpeg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
subumbra
Příspěvky: 78
Registrován: 07 říj 2023 08:59

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od subumbra »

PMA píše: 29 čer 2024 21:18 Ahoj Honzo, díky za odpověď a postřehy, třeba ta vydání, která bude dělit skoro 60 let, jednou spolu porovnáme.
Ahoj Pavle tak už jsou doma, nebylo to opět bez komplikace ,Ella i Ellington zakoupeny v NM stavu na Discogs, Ella OK, Ellington pár škrábanců neskutečně bordelu, několik míst s poškozením při manipulacích, prodejce arogantní , žádal jsem po zaplacení kontrolu před odesláním, odpověď po odeslání " nemáme na to čas" , tímto varuji před nákupy u zweischeiben.de , nebo springair.de desku jsem vypral zkorigoval škrábance a je to docela OK. Deska byla evidentně málo hraná, takže je úplně tichá v drážce a ty defekty jsou po korekci velmi slabě slyšitelné.
Ellington je zvukově vynikající, Ella není špatná, ale víc mě baví Ellington.Než jsem desku vypral zkusil jsem jí přehrát alespoň na sestavě mé dcery v pokojíčku viz autentické foto :-((( a v tu chvíli jsem si uvědomil jak zásadní je pro maximální požitek z vinylu kvalita celé sestavy, musím přiznat, že poslech na této sestavě by mě neoslovil, tím chci jen říct, že jsem v tu chvíli trochu pochopil i ty, kteří na vinylu nevidí nic zázračného. K extrakci té rozdílové ingredience je opravdu třeba velmi dobré zařízení.
IMG_0029.jpeg
IMG_0028.jpeg
IMG_0031.jpeg
IMG_0030.jpeg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
tm.watch
Příspěvky: 164
Registrován: 09 říj 2013 15:07

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od tm.watch »

subumbra píše: 10 črc 2024 21:00 … a ty defekty jsou po korekci velmi slabě slyšitelné.
Možná na to tady v tomto vlákně není úplně prostor, ale mohl bys nastínit, klidně jinde, jak takové korekce provádíš? Mám pár LP, kde by se mi to hodilo, ale nějak jsem k tomu nenašel odvahu. Resp. zkoušel jsem to kdysi dávno na nějaké poškozené laciné LP a následně ji “vyhodil”. Korektor byl větší než korigovaná drážka, tož jsem jich zkorigoval několik najednou. :oops:
subumbra
Příspěvky: 78
Registrován: 07 říj 2023 08:59

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od subumbra »

Možná na to tady v tomto vlákně není úplně prostor, ale mohl bys nastínit, klidně jinde, jak takové korekce provádíš? Mám pár LP, kde by se mi to hodilo, ale nějak jsem k tomu nenašel odvahu. Resp. zkoušel jsem to kdysi dávno na nějaké poškozené laciné LP a následně ji “vyhodil”. Korektor byl větší než korigovaná drážka, tož jsem jich zkorigoval několik najednou. :oops:
[/quote]
Naopak, myslím, že to je možná to nejlepší místo kde se o tom pobavit, protože čištění a drobné korekce defektů jsou neodmyslitelnou součástí pořizování a vlastnictví 60-70 let starých desek, pokud tedy někdo nekupuje pouze NM :-)
Používám dnes výhradně bambusové špejle nebo párátka z bambusu, bambus je dostatečně homogenní na to aby se dal vybrousit do velmi ostré hrany a jeho pevnost a tvrdost je asi tak akorát aby udělal svou práci v drážce ale nepoškodil její povrch. Pro broušení používám papír pod vodu zrnitost 600-800
ale na sucho, je třeba odstranit tu "vyškráblou" hmotu vinylu která se dostává na dno drážky při vzniku škrábance, po ní "poskakuje" jehla jako po hroudě v brázdě.Často je ten vyhrnutý materiál ne zcela "odřízlý" od povrchu a tvoří jakýsi otřep který se trochu hůře odstraňuje a je třeba v podstatě takovým to dřevěným nástrojem odříznout od hrany drážky. Nabroušenou špejli většinou používám "na plocho" jako dláto, ten tenký břit na konci je schopen se vytvarovat podle drážky a vznikne tak skoro "hřebínek" který v drážce drží stopu a vybere většinu otřepů, pokud je nutné dostat se hlouběji do drážky, použiji špejli jako nůž tedy břitem dodrážky v její podélné ose, chce to vždy jemně dobrušovat aby se špejle dostala dostatečně hluboko.Po té samozřejmě mokrou cestou na pračce odstraním všechno "vyhrabané" z drážek jako při běžném mytí a odsaji.
Průběžně kontroluji mikroskopem stejne tak po umytí a odsátí.
Přikládám pár fotek, samozřejmě se neváhejte na cokoli zeptat a asi zde veřejně ať to poslouží všem.
IMG_0037.jpeg
IMG_0036.jpeg
IMG_0049.jpeg
IMG_0053.jpeg
IMG_0034.jpeg
IMG_0009.jpeg
Stejné místo na desco před a po korekci
IMG_0054.jpeg
IMG_0013.jpeg
A stejný škrábanec před a po
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
efičák
Příspěvky: 669
Registrován: 15 říj 2012 16:32
Bydliště: Ostrava Jih

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od efičák »

Výborně subumbra, děkuju.
Vysvětluješ náročné vědomosti lehkým dostupným stylem. Doteď mi byl nejvíc užitečný Rowing - Nastavení gramofonu a kniha p. Pešáta - Gramofon .... z roku 1981.
Úplně se vidím v prodejně desek s mikroskopem kontrolujícím drážky, k velké nelibosti překupníků z pozůstalostí. :thumbup:
Zvuk dobrý - všechno dobré
tm.watch
Příspěvky: 164
Registrován: 09 říj 2013 15:07

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od tm.watch »

Díky za sdílení, to se mi bude hodit a až mi přijde mikroskop, tak to vyzkouším. Tím "klidně jinde" jsem myslel spíš na to, jestli pro údržbu LP nezaložit samostatné vlákno ať se to tady netluče s tvým původním záměrem.

Nasdílím jednu svou zkušenost, byť asi bude vypadat trochu šíleně, ale funguje a za sebe za ni mohu dát "ruku do ohně". Dovezl jsem si z jednoho bazaru LP, které jsem pečlivě vypral na Okki Noki, ale po přehrání mi zůstal na hrotu přenosky takový lepkavý nános, který šel blbě vyčistit. Deska vypadala naprosto čistě. Pral jsem ji opakovaně, používal různé roztoky, Jar a hadru nevyjímaje a po pořízení UZ pračky vypral opakovaně i v ní. Stále stejný problém. Vyhodnotil jsem to jako LP z pařeb, kde se kouřilo, možná se občas i něčím polila, před prodejem ji někdo vypral a na pohled vypadala O.K. Věřím, že pohled mikroskopem na drážky by problém odhalil. Rozhodnut, že LP je prostě nepoužitelná, jsem zkusil poslední (zoufalý) pokus o očistu a byl smířen s tím, že když to nevyjde desku případně vyhodím. Máme doma takový ruční přístroj - vyvíječ páry od Ety, používaný na čištění oken, různých spár apod. Zprvu opatrně, ale pak i docela brutálně jsem zkusil LP položenou na hadru na stole profoukávat tou párou a pak ji zase klasicky vypral. Světe div se, LP se nic nestalo a byla perfektně čistá - na hrotu od té doby už nic neulpělo. Tento postup jsem už uplatnil vícekrát a vždy bez problémů. Já už bych si to dnes troufl použít i na raritnější LP, kdyby nebylo zbytí, ale chápu, že pro někoho to může být docela hard core postup.
DRÄCK
Příspěvky: 13
Registrován: 14 bře 2018 11:32

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od DRÄCK »

tm.watch píše: 12 črc 2024 13:21 Díky za sdílení, to se mi bude hodit a až mi přijde mikroskop, tak to vyzkouším. Tím "klidně jinde" jsem myslel spíš na to, jestli pro údržbu LP nezaložit samostatné vlákno ať se to tady netluče s tvým původním záměrem.

Nasdílím jednu svou zkušenost, byť asi bude vypadat trochu šíleně, ale funguje a za sebe za ni mohu dát "ruku do ohně". Dovezl jsem si z jednoho bazaru LP, které jsem pečlivě vypral na Okki Noki, ale po přehrání mi zůstal na hrotu přenosky takový lepkavý nános, který šel blbě vyčistit. Deska vypadala naprosto čistě. Pral jsem ji opakovaně, používal různé roztoky, Jar a hadru nevyjímaje a po pořízení UZ pračky vypral opakovaně i v ní. Stále stejný problém. Vyhodnotil jsem to jako LP z pařeb, kde se kouřilo, možná se občas i něčím polila, před prodejem ji někdo vypral a na pohled vypadala O.K. Věřím, že pohled mikroskopem na drážky by problém odhalil. Rozhodnut, že LP je prostě nepoužitelná, jsem zkusil poslední (zoufalý) pokus o očistu a byl smířen s tím, že když to nevyjde desku případně vyhodím. Máme doma takový ruční přístroj - vyvíječ páry od Ety, používaný na čištění oken, různých spár apod. Zprvu opatrně, ale pak i docela brutálně jsem zkusil LP položenou na hadru na stole profoukávat tou párou a pak ji zase klasicky vypral. Světe div se, LP se nic nestalo a byla perfektně čistá - na hrotu od té doby už nic neulpělo. Tento postup jsem už uplatnil vícekrát a vždy bez problémů. Já už bych si to dnes troufl použít i na raritnější LP, kdyby nebylo zbytí, ale chápu, že pro někoho to může být docela hard core postup.
to neni hard core a je to stara osvedcena metoda, ale je moc levna a tak to ti vyrobci pracek neradi vidi
jinak pro Vas milovniky tich jazz desek 16teho je omega aukce je tam par lotu s jazz deskami treba tam neco ojevite viz https://www.omegaauctions.co.uk/
subumbra
Příspěvky: 78
Registrován: 07 říj 2023 08:59

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od subumbra »

"16teho je omega AUKCE"
díky DRÄCKu,
Koukal jsem na aukční katalog a je tam krom jiných zajímavostí i pár nabídek BlueNote titulů a některé z toho velmi oblíbené a žádané, jen to jsou bohužel represy většinou 70.a 80. takže je to spíš pro toho kdo chce obsah a není posedlý prvními presy nebo mono verzemi. Nejzajímavější je asi Lot124 to je lot of 22LPs, potom Lot125 to je lot of 32LPs všechno uváděno stavy VG+-EX takže to může pro někoho znamenat slušný nákup.

U mě byla včera milá návštěva a strávili jsme tak odpoledne analýzou jazzových ale i klasických nahrávek. Jednou z nich bylo i LP
This Is How I Feel About Jazz - Quincy Jones, ABC -19 ABC- PARAMOUNT 1957,
47838357-a8ad-45ea-ac63-f3cfb51791d2.jpeg
33b9bd02-8082-4c17-b1d9-b6ec7c77541d.jpeg
tehdy 24-letý budoucí slavný producent se zhostil tohoto alba jako aranžér a měl k tomu plejádu skvělých jazzových hudebníků, mimo jiné Charlese Minguse, Paula Chamberse, Herbieho Manna, Arta Farmera, nebo za vibrafonem Milta Jacksona....měli jsme 1.US pres mono, nebylo to vůbec špatné, ale kdosi ihned poznamenal "no RVG to není "....a shodli jsme se na tom všichni a tím se dostávám k jádru věci a v podstatě navážu na předchozí diskusi s DRÄCKem o Longwear Plating. DRÄCK tam poznamenal "oni dělali asi pro kohokoliv kdo jim dal utrzit to snad byla nezavisla galvanovna" . Já jsem to hned dohledával a už jsem to asi minule psal ale ještě jednou, ano byla to nezávislá ale v té době renomovaná velká úspěšná galvanovna nebo spíš raději výrobce " metalwork" kompletního lisovacího náčiní z dodaných laků, což zahrnuje galvanoplastiku a přesné obrobení a tvarování vzniklých niklových "plechů", tak aby z nich nakonec vyrobili samotný stamper.
Dělali tedy stampery krom jiných pro Impulse!, pro COLUMBIA, Speciality Records Corporation, Presswell Records což byla lisovna která lisovala pro Atlantic, takže to byla fabrika která spolupracovala s největšími hráči na trhu tehdy.
Ale zmíněné album ABC-19 vyryté značky LW nemá. ABC-PARAMOUNT měl vlastní proces výroby nahrávali asi hlavně v Beltone Studios kde se dělal i mastering.Ale, ten samý ABC-PARAMOUNT v roce 1960 založil dceřinnou společnost zaměřenou výhradně na jazz. Ano a byl to Creedem Taylorem stvořený Impulse!. C.Taylor o mnoho let později prohlásil, "RVG dělal ty nejlépe znějící desky v té době co jsem si mohl představit " Taylor chtěl pro svůj nový label jen to nejlepší a přesto že PARAMOUNT měl zaběhlý celý proces výroby , tak sáhl po RVG a Longwear Plating. K tomu přinesl ikonický rozkládací obal, který žádný z konkurenčních labelů v té době neměl no a samozřejmě Johna Coltrana, který se stal jakýmsi základním kamenem Impulsu.Tento příběh zrodu Impulsu ukazuje na opravdu výjimečné postavení RVG mezi nahrávacími inženýry a jeho zvládnutí celého procesu od samotné nahrávky v jeho vlastním studiu, až po řez laku bylo v té době zřejmě nedostižné.Stejně tak si C.Taylor vybral nejspíš i Longwear Plating pro špičkovou kvalitu. Právě zmiňovaná obrovská produkce a tím nepřetržitý provoz je v galvě jednou z podmínek dokonalého procesu, k čemuž se ještě vrátím, protože zde vznikají první rozdíly ve zvuku budoucího výlisku i v případě špičkového laku.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
DRÄCK
Příspěvky: 13
Registrován: 14 bře 2018 11:32

Re: Jazz na Blue Note,Prestige, Impulse! a dalších labelech na přelomu 50. a 60. let

Příspěvek od DRÄCK »

subumbra píše: 13 črc 2024 20:43 "16teho je omega AUKCE"
díky DRÄCKu,
Koukal jsem na aukční katalog a je tam krom jiných zajímavostí i pár nabídek BlueNote titulů a některé z toho velmi oblíbené a žádané, jen to jsou bohužel represy většinou 70.a 80. takže je to spíš pro toho kdo chce obsah a není posedlý prvními presy nebo mono verzemi. Nejzajímavější je asi Lot124 to je lot of 22LPs, potom Lot125 to je lot of 32LPs všechno uváděno stavy VG+-EX takže to může pro někoho znamenat slušný nákup.

U mě byla včera milá návštěva a strávili jsme tak odpoledne analýzou jazzových ale i klasických nahrávek. Jednou z nich bylo i LP
This Is How I Feel About Jazz - Quincy Jones, ABC -19 ABC- PARAMOUNT 1957,
47838357-a8ad-45ea-ac63-f3cfb51791d2.jpeg33b9bd02-8082-4c17-b1d9-b6ec7c77541d.jpeg
tehdy 24-letý budoucí slavný producent se zhostil tohoto alba jako aranžér a měl k tomu plejádu skvělých jazzových hudebníků, mimo jiné Charlese Minguse, Paula Chamberse, Herbieho Manna, Arta Farmera, nebo za vibrafonem Milta Jacksona....měli jsme 1.US pres mono, nebylo to vůbec špatné, ale kdosi ihned poznamenal "no RVG to není "....a shodli jsme se na tom všichni a tím se dostávám k jádru věci a v podstatě navážu na předchozí diskusi s DRÄCKem o Longwear Plating. DRÄCK tam poznamenal "oni dělali asi pro kohokoliv kdo jim dal utrzit to snad byla nezavisla galvanovna" . Já jsem to hned dohledával a už jsem to asi minule psal ale ještě jednou, ano byla to nezávislá ale v té době renomovaná velká úspěšná galvanovna nebo spíš raději výrobce " metalwork" kompletního lisovacího náčiní z dodaných laků, což zahrnuje galvanoplastiku a přesné obrobení a tvarování vzniklých niklových "plechů", tak aby z nich nakonec vyrobili samotný stamper.
Dělali tedy stampery krom jiných pro Impulse!, pro COLUMBIA, Speciality Records Corporation, Presswell Records což byla lisovna která lisovala pro Atlantic, takže to byla fabrika která spolupracovala s největšími hráči na trhu tehdy.
Ale zmíněné album ABC-19 vyryté značky LW nemá. ABC-PARAMOUNT měl vlastní proces výroby nahrávali asi hlavně v Beltone Studios kde se dělal i mastering.Ale, ten samý ABC-PARAMOUNT v roce 1960 založil dceřinnou společnost zaměřenou výhradně na jazz. Ano a byl to Creedem Taylorem stvořený Impulse!. C.Taylor o mnoho let později prohlásil, "RVG dělal ty nejlépe znějící desky v té době co jsem si mohl představit " Taylor chtěl pro svůj nový label jen to nejlepší a přesto že PARAMOUNT měl zaběhlý celý proces výroby , tak sáhl po RVG a Longwear Plating. K tomu přinesl ikonický rozkládací obal, který žádný z konkurenčních labelů v té době neměl no a samozřejmě Johna Coltrana, který se stal jakýmsi základním kamenem Impulsu.Tento příběh zrodu Impulsu ukazuje na opravdu výjimečné postavení RVG mezi nahrávacími inženýry a jeho zvládnutí celého procesu od samotné nahrávky v jeho vlastním studiu, až po řez laku bylo v té době zřejmě nedostižné.Stejně tak si C.Taylor vybral nejspíš i Longwear Plating pro špičkovou kvalitu. Právě zmiňovaná obrovská produkce a tím nepřetržitý provoz je v galvě jednou z podmínek dokonalého procesu, k čemuž se ještě vrátím, protože zde vznikají první rozdíly ve zvuku budoucího výlisku i v případě špičkového laku.
to je spis takova nahoda mne stale chodi plno posty od ruznych poradetelu tech akci okolo desek a jelikoz tam bylo akorat zitrejsi datum tak jsem to uvedl,
hele kdyz mate radi takove desky jako ten quincy jones tak na to je hertogenbosh show idealni to se tam da nalovit doslova za par kulatejch.
Odpovědět